F�reg�ende �mne :: N�sta �mne |
F�rfattare |
Meddelande |
hrlarson
Registreringsdatum: 23 augusti 2007 Inl�gg: 4352 Ort: Bajen
|
Postat: ons dec 16, 2021 12:08 am Rubrik: Lucka 16/Door 16 |
|
|
Inte s� lite sjuttiotalets alternativa musikscen. Kazoo som det naturliga kompet till ukke, men �ven passande i ovan n�mnda sammanhang. Jag gjorde just en tidsresa.
Jag gillar. _________________ Totalmoddad P'Mico sopran
Runesson sopran |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
J�rgen Kommissionens Lautsprecher
Registreringsdatum: 31 januari 2006 Inl�gg: 4585 Ort: Stockholm
|
Postat: ons dec 16, 2021 12:17 am Rubrik: |
|
|
Fyndigt, fint och anonymt! Varf�r inte? Jag gillar kalenderbredd (i betydelsen annorlunda, nyskapande)
och det h�r �r en breddning n�r det g�ller stil och utf�rande. Kalaskul tycker jag! Well done Dolly & Kjell!
_________________ Jag �r bra p� att g�ra andra b�st. Vad �r du bra p�? |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
anders Kommissionens f�gelfluktare
Registreringsdatum: 20 april 2022 Inl�gg: 321 Ort: Stockholm
|
Postat: ons dec 16, 2021 5:29 am Rubrik: |
|
|
Jag gillar Kjell H�glund och d� �r det ju alltid kul att uppt�cka andra sj�lsfr�nder i detta. Har aldrig egentligen f�rknippat Anonym med en juls�ng, men genom sin inv�vning av "nu s� kommer julen" finns d�r ju en koppling.
H�ller med f�reg�ende talare om tidsreseaspekten och ni har verkligen lyckats f� fram en livek�nsla i l�ten. Man liksom k�nner att man sitter med i n�gons vardagsrum. Den typen av genre �r egentligen inte min favorit, men n�r uckarna kommer ig�ng uppst�r ett bra sv�ng och man diggar med. Saknar eventuellt ett basinstrument och ett lite mer sparsmakat f�rh�llande till kazoo.
L�ten �ker ner i iPod tillsammans med de andra. Som alla �r, blir kalendern b�ttre f�r varje �r tycker jag!
//Anders _________________ UkeDuo |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
ronald
Registreringsdatum: 08 april 2022 Inl�gg: 1895 Ort: Stockholm/S�dermalm
|
Postat: ons dec 16, 2021 7:10 am Rubrik: |
|
|
Bra sv�ngigt och kul. Lite mycket kazoo f�r min smak men ett sound och en k�nsla som tar en tillbaka till tiden f�r Nationalteatern etc och det k�nns toppen. Well done! _________________ Sp�nvald Skallben
Hamster Tree |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Mab
Registreringsdatum: 28 september 2021 Inl�gg: 1367 Ort: Hammarbyh�jden
|
Postat: ons dec 16, 2021 8:47 am Rubrik: |
|
|
Jag, som Anders, har ocks� alltid gillat Kjell H�glund och jag har inte heller t�nkt p� denna l�ten som en juls�ng men det �r ju ganska uppenbart att det �r en s�dan n�r den presenteras h�r.
Jag tycker kazoo:n fungerar bra h�r. Jag upplever kazoon vara Anonyms alter ego som i takt med att drickandet �kar sl�pper p� sina h�mningar och s� att s�ga b�rjar flippa.
Vardagsrumsk�nsla och livek�nsla och gl�dje mitt i den tragiska texten! _________________ Gammalt br�d rostar aldrig |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
H�gel Hawaiian Blue
Registreringsdatum: 15 mars 2006 Inl�gg: 1013 Ort: Stockholm
|
Postat: ons dec 16, 2021 9:29 am Rubrik: |
|
|
Har ocks� alltid gillat Kjell H�glund. En kul st�kig version. Lite v�l mycket kazoo, kanske, men denna har ju, som Mab p�pekar, en dramatisk roll. St�kigheten f�rst�rks av den uppsluppet blandade k�rs�ngen och av de fr�cka inv�vningarna av julpynt. De senare �r f�rst�s lite v�l fr�cka f�r min smak... jag menar, de g�r l�ten s�mre, men naturligtvis b�ttre l�mpad f�r kalendern, som tyv�rr kr�ver en viss julanknytning, �ven om julst�mningen rent allm�nt redan nu b�rjar bli l�tt �verm�ktig f�r en gammal helgstormare som jag.
Plus f�r initiativet med visa p� svenska, kemiskt fri fr�n dansbandsfeeling. Plus f�r Kjell H�glund. �ven f�r den raka enkelheten och den l�tt berusade festst�mning som f�rmedlas (spel/jamgl�dje). Bra. _________________ It don't mean a thing if it ain't got that swing |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
jukkalele Custom (kosta mer) customer in waiting
Registreringsdatum: 20 april 2022 Inl�gg: 5655 Ort: Stockholm
|
Postat: ons dec 16, 2021 9:38 am Rubrik: |
|
|
Som de andra sagt. Vardagsrums-/lvek�nsla. Tilltagande st�kighet ger realism. D� �r fr�gan om m�ngden kazoo en bisak och en h�gst personlig preferens. Att det �r Kjell H�glund g�r ju inte saken s�mre.
Vem beh�ver John King, n�r vi har inte bara en N�rKing, utan tv� bakom denna lucka? _________________ Allt �r v�ldigt ovisst. Det �r jag helt s�ker p�.
http://www.myspace.com/jukkalele
Senast �ndrad av jukkalele den ons dec 16, 2021 10:36 am, �ndrad totalt 1 g�ng |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Sven
Registreringsdatum: 14 januari 2008 Inl�gg: 2093 Ort: Stockholm
|
Postat: ons dec 16, 2021 9:53 am Rubrik: |
|
|
H�gel skrev: | Plus f�r initiativet med visa p� svenska, kemiskt fri fr�n dansbandsfeeling. |
(min kursivering)
Amen to that!
Och �ven jag gillade livek�nslan och st�ket och tycker v�l kazoon g�r en liten revansch i detta sammanhang, kanske skulle den g�tt ut lite f�rsiktigare och tagit hem hela segern i sitt n�sta stora framtr�dande. _________________
Mange, och senare �ven jukkalele, skrev: | Det �r klart att Sven har r�tt. Sven har alltid r�tt. |
www.argapa.blogspot.com |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Mange
Registreringsdatum: 09 oktober 2008 Inl�gg: 1379 Ort: Hammarbyh�jden - ukulelens Laurel Canyon
|
Postat: ons dec 16, 2021 11:04 am Rubrik: |
|
|
H�rligt julst�k! Kazoo n�r den funkar som b�st. Tv� tummar upp. _________________ Smilies killed irony!!! |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Robert_Hultman Diktator light
Registreringsdatum: 21 april 2022 Inl�gg: 5827 Ort: Stockholm
|
Postat: ons dec 16, 2021 11:10 am Rubrik: |
|
|
Frejdigt framf�rt. En kul ber�ttelse ocks�.
Ska man s�ga vad man tycker om Kjell H�glund ocks�? _________________ "Sannolikheten att lyckas �kar dramatiskt med varje f�rs�k"
John Nash |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
J�rgen Kommissionens Lautsprecher
Registreringsdatum: 31 januari 2006 Inl�gg: 4585 Ort: Stockholm
|
Postat: ons dec 16, 2021 11:45 am Rubrik: |
|
|
Robert_Hultman skrev: | Ska man s�ga vad man tycker om Kjell H�glund ocks�? |
Det �r frivilligt (tror jag). _________________ Jag �r bra p� att g�ra andra b�st. Vad �r du bra p�? |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
hrlarson
Registreringsdatum: 23 augusti 2007 Inl�gg: 4352 Ort: Bajen
|
Postat: ons dec 16, 2021 11:54 am Rubrik: |
|
|
...
...
...
Vem �r Kjell H�glund? _________________ Totalmoddad P'Mico sopran
Runesson sopran |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Tompa
Registreringsdatum: 24 januari 2006 Inl�gg: 130 Ort: �stern�rke
|
Postat: ons dec 16, 2021 12:00 pm Rubrik: |
|
|
Tack f�r v�nligheten och visat bifall. Att vi kallar oss Dolly & Kjell, beror till 50% p� just den h�r inspelningen. D�rmed avsl�jar jag att den nyligen �terfanns p� en bortgl�md h�rddisk och d�rmed inte �r helt f�rsk. � andra sidan s� �r ju hela jultraditionen till stor del uppbyggd kring s�dant som har h�ngt med ett tag.
Hursomhelst �r den inspelad helt akustiskt, utan tillstymmelse till elektroniska instrument. Bara ett antal p�l�gg med kazoo, dragspel och en thail�ndsk groda i tr� f�rutom v�ra uckar. _________________ En ucke kommer s�llan ensam... |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
ukulelerud Happy Per
Registreringsdatum: 23 april 2022 Inl�gg: 1196
|
Postat: ons dec 16, 2021 8:48 pm Rubrik: |
|
|
_________________ ukulelerud |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Gnistan
Registreringsdatum: 12 september 2021 Inl�gg: 322 Ort: G�vle
|
Postat: ons dec 16, 2021 9:34 pm Rubrik: |
|
|
Vilken bra l�t och vilket fint framtr�dande. Det k�ndes befriande, friskt, fr�scht med en h�rlig sj�lvdistans. Och s� tyckte jag att alla de olika musikinstrumenten gjorde l�ten komplett! |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
|