Föregående ämne :: Nästa ämne |
Författare |
Meddelande |
Masayo
Registreringsdatum: 03 december 2021 Inlägg: 12 Ort: Ljungby
|
Postat: tor dec 03, 2021 10:03 pm Rubrik: Masayo presenterar sig |
|
|
Gunnar är mitt egentliga namn. 20 år gammal och studerande i Ljungby, södra Småland. På fritiden sysslar jag med musik på olika sätt, antigen genom att spela något stränginstrument eller bara lyssna. Jag har ganska nyligen fått upp ögonen för vilka möjligheter som finns med en ukulele.
Vi ses på forumet!
//Gunnar _________________ Det finns inga genvägar till det perfekta ljudet |
|
Till överst på sidan |
|
 |
jukkalele Custom (kosta mer) customer in waiting

Registreringsdatum: 20 april 2022 Inlägg: 5648 Ort: Stockholm
|
Postat: tor dec 03, 2021 10:10 pm Rubrik: |
|
|
Välkommen hit. Misssa inte att kolla in julkalendern. Och var med nästa år. _________________ Allt är väldigt ovisst. Det är jag helt säker på.
http://www.myspace.com/jukkalele |
|
Till överst på sidan |
|
 |
Robert_Hultman Diktator light

Registreringsdatum: 21 april 2022 Inlägg: 5823 Ort: Stockholm
|
Postat: tor dec 03, 2021 10:31 pm Rubrik: |
|
|
Välkommen hit.
Jo, julkalendern är ett veritabelt smörgåsbord med musikstilar och en utmärkt väg rätt ner i ukulelträsket.
Vi ses där! _________________ "Sannolikheten att lyckas ökar dramatiskt med varje försök"
John Nash |
|
Till överst på sidan |
|
 |
Jörgen Kommissionens Lautsprecher

Registreringsdatum: 31 januari 2006 Inlägg: 4581 Ort: Stockholm
|
Postat: tor dec 03, 2021 10:32 pm Rubrik: |
|
|
Kul att ha dig här Gunnar! Det är nästan så jag vågar mig på att påstå att
vi här i Sverige har tagit ukulelen längst, ja i alla fall vad man i musikväg kan spela på den.
Som jukkalele skrev, kolla kalendern, den är skönt galen och bara helt superbra i år! _________________ Jag är bra på att göra andra bäst. Vad är du bra på? |
|
Till överst på sidan |
|
 |
hrlarson

Registreringsdatum: 23 augusti 2007 Inlägg: 4345 Ort: Bajen
|
Postat: tor dec 03, 2021 10:49 pm Rubrik: |
|
|
Välkommen hit Masayo/Gunnar!
Här kommer du hitta diskussioner om en hel del utanför ämnet ukulele, men också om ukulele förstås. Du kommer även få svar på frågor du inte visste att du ställt och se debatter styra in på de mest långsökta och oväntade sidospår du kan tänka dig. Men det är en del av charmen här. Forumet är det mest anarkistiska jag stött på, men trots det är vi oroväckande ofta överens ändå.
Hur halkade du in på ukulele? Kompistryck, present, felköp eller extrapris på små leksaksgitarrer? Eller slumpen? _________________ Totalmoddad P'Mico sopran
Runesson sopran |
|
Till överst på sidan |
|
 |
Masayo
|
Postat: tor dec 03, 2021 11:51 pm Rubrik: |
|
|
hrlarson skrev: | Välkommen hit Masayo/Gunnar!
Här kommer du hitta diskussioner om en hel del utanför ämnet ukulele, men också om ukulele förstås. Du kommer även få svar på frågor du inte visste att du ställt och se debatter styra in på de mest långsökta och oväntade sidospår du kan tänka dig. Men det är en del av charmen här. Forumet är det mest anarkistiska jag stött på, men trots det är vi oroväckande ofta överens ändå.
Hur halkade du in på ukulele? Kompistryck, present, felköp eller extrapris på små leksaksgitarrer? Eller slumpen? |
Den första ukulele-kicken som jag fick måste ha varit när jag såg Lasse Åberg lattja med instrumentet i Trazan Apansson. Sen hade jag turen att snubbla över ett renoveringsobjekt i musikaffären som jag fick helt gratis och renoverade upp. Det blev en helt okej nybörjar-ukke. Eftersom det är ett sånt coolt instrument så kunde jag förstås inte låta bli att försöka lära mig spela  _________________ Det finns inga genvägar till det perfekta ljudet |
|
Till överst på sidan |
|
 |
ronald

Registreringsdatum: 08 april 2022 Inlägg: 1894 Ort: Stockholm/Södermalm
|
Postat: tor dec 03, 2021 11:54 pm Rubrik: |
|
|
Välkommen hit  _________________ Spånvald Skallben
Hamster Tree |
|
Till överst på sidan |
|
 |
rognas

Registreringsdatum: 25 augusti 2009 Inlägg: 155 Ort: Östersund, Jämtland
|
Postat: fre dec 04, 2021 12:49 am Rubrik: |
|
|
Hej och välkommen Masayo! hrlarsson har helt rätt, vi är inte riktigt som alla andra forum (jag har aldrig skrattat så mycket som jag gör nu när jag försöker följa den röda tråden i ämnena som ofta försvinner sådär vid femte, sjätte inlägget..), kort sagt, så är det en väldigt avslappnad inställning till livet och det som händer runt omkring men blodigt allvar när det kommer till våra olika små skötebarn som ukulelen är på något vis för oss här.
Du bör inte ha anlag för utslag vid tråddrift, då det mer är regel än undantag här och ingen magister alls som ens försöker rätta till ledet igen. För den delen så skulle den magistern få jobba sig blå i ansiktet för att ens komma i närheten av ett någorlunda rakt och fint trådinlägg, det räcker ju med att en säger något med möjligheten av en skugga att kunna vrida till det, så är den rätta debatten igång igen, och det är ett skönt beteende här som tyder på ett sällan skådat friskt beteende och många, många skratt. Så, än en gång välkommen in i (galen)gemenskapen!
//rognas _________________ Jag fick mina efterlängtade grisar den 9:e september (09), Åhhh, vad fiiina dom e'....  |
|
Till överst på sidan |
|
 |
Belzebukke

Registreringsdatum: 05 juni 2007 Inlägg: 532 Ort: Sundsvall
|
Postat: fre dec 04, 2021 7:04 am Rubrik: |
|
|
Välkommen hit!
Det är bara att kasta sig in i alla debatter och allt tyckande!
Man lär sig mycket här, om alla möjliga ämnen, men även om ukulele!  _________________ Tänk gärna fel, men tänk själv! - Doris Lessing |
|
Till överst på sidan |
|
 |
Daionsavage

Registreringsdatum: 12 juli 2008 Inlägg: 696 Ort: Umeå
|
Postat: fre dec 04, 2021 12:42 pm Rubrik: |
|
|
Det är något bekant över dig, Masayo.
Välkommen hit! _________________ ---------------------------
If I can't dance, it's not my revolution!
-Emma Goldman
Sandra skrev: | Då önskade vi Staten och kapitalet men fick bara upp honom till melodifestivallåtar... |
|
|
Till överst på sidan |
|
 |
Masayo
|
Postat: fre dec 04, 2021 1:09 pm Rubrik: |
|
|
Daionsavage skrev: | Det är något bekant över dig, Masayo.
Välkommen hit! |
Jag är även aktiv på pratabas.se, också ett skönt forum med cool attityd  _________________ Det finns inga genvägar till det perfekta ljudet |
|
Till överst på sidan |
|
 |
Daionsavage

Registreringsdatum: 12 juli 2008 Inlägg: 696 Ort: Umeå
|
Postat: fre dec 04, 2021 2:07 pm Rubrik: |
|
|
Masayo skrev: | Daionsavage skrev: | Det är något bekant över dig, Masayo.
Välkommen hit! |
Jag är även aktiv på pratabas.se, också ett skönt forum med cool attityd  |
Det var ungefär det jag tänkte på, nu är vi tre. Ronald här är polare med Figge, Sven häckar inte på PB, men han har definitivt Lemmy-anlag. Och Jukka hanterar bas med den äran. Fyrsträngare all over the place.  _________________ ---------------------------
If I can't dance, it's not my revolution!
-Emma Goldman
Sandra skrev: | Då önskade vi Staten och kapitalet men fick bara upp honom till melodifestivallåtar... |
Senast ändrad av Daionsavage den fre dec 04, 2021 2:35 pm, ändrad totalt 1 gång |
|
Till överst på sidan |
|
 |
hrlarson

Registreringsdatum: 23 augusti 2007 Inlägg: 4345 Ort: Bajen
|
Postat: fre dec 04, 2021 2:33 pm Rubrik: |
|
|
När jag var chef över internetavdelningen basade jag strängt över en avdelning på fyra. _________________ Totalmoddad P'Mico sopran
Runesson sopran |
|
Till överst på sidan |
|
 |
Jörgen Kommissionens Lautsprecher

Registreringsdatum: 31 januari 2006 Inlägg: 4581 Ort: Stockholm
|
Postat: fre dec 04, 2021 2:47 pm Rubrik: |
|
|
hrlarson skrev: | När jag var chef över internetavdelningen basade jag strängt över en avdelning på fyra. |
Strängt taget basar jag över mig själv (även om jag faktiskt äger
en bas och det har hänt att jag spelat på den, t.ex. den 12/11). _________________ Jag är bra på att göra andra bäst. Vad är du bra på? |
|
Till överst på sidan |
|
 |
Gnistan

Registreringsdatum: 12 september 2021 Inlägg: 322 Ort: Gävle
|
Postat: fre dec 04, 2021 5:10 pm Rubrik: |
|
|
Välkommen Masayo!
Fin mugg på din bild, är det en ukulele? |