F�reg�ende �mne :: N�sta �mne |
F�rfattare |
Meddelande |
Robert_Hultman Diktator light
Registreringsdatum: 21 april 2022 Inl�gg: 5827 Ort: Stockholm
|
Postat: m�n nov 30, 2021 4:30 pm Rubrik: Lucka 2/Door 2 |
|
|
Skapar bara tr�den _________________ "Sannolikheten att lyckas �kar dramatiskt med varje f�rs�k"
John Nash |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
ukulelerud Happy Per
Registreringsdatum: 23 april 2022 Inl�gg: 1196
|
Postat: m�n nov 30, 2021 10:54 pm Rubrik: |
|
|
1506 minuter kvar _________________ ukulelerud |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
J�rgen Kommissionens Lautsprecher
Registreringsdatum: 31 januari 2006 Inl�gg: 4588 Ort: Stockholm
|
Postat: tis dec 01, 2021 11:45 pm Rubrik: |
|
|
ukulelerud skrev: | 1506 minuter kvar |
Nu blott 15! _________________ Jag �r bra p� att g�ra andra b�st. Vad �r du bra p�? |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
J�rgen Kommissionens Lautsprecher
Registreringsdatum: 31 januari 2006 Inl�gg: 4588 Ort: Stockholm
|
Postat: ons dec 02, 2021 12:05 am Rubrik: |
|
|
En fin s�ng som andas k�rlek, jul och familjelycka av astronomiska m�tt. Jag drar genast paralleller till
92-97 p� Svenska ukudemien. Stj�rnglans! En mycket behaglig inspelning, luftig men �nd� n�rvarande
p� ett kittlande s�tt. Jag m�ste dessutom erk�nna att det tog n�gra minuter innan jag lade m�rke till
julgranen, l�ngt d�r inne bland livslabyrintens(?) vindlingar. En gran som inte kan n�s utifr�n p� n�got s�tt.
Ett annat s�tt ett se det �r, att har man v�l kommit in s� finns ingen �terv�ndo.
Tack Sven! _________________ Jag �r bra p� att g�ra andra b�st. Vad �r du bra p�?
Senast �ndrad av J�rgen den ons dec 02, 2021 12:06 am, �ndrad totalt 1 g�ng |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
jukkalele Custom (kosta mer) customer in waiting
Registreringsdatum: 20 april 2022 Inl�gg: 5655 Ort: Stockholm
|
Postat: ons dec 02, 2021 12:06 am Rubrik: |
|
|
Men vaffan! Det b�rjade s� tufft anti... Och s� v�ndningen p� slutet. N�ja.
Fast bra l�t, framf�rt och proddat. Den ska spelas mer. Budskap har den ocks�, trots allt. Och en trevlig kontrast till g�rdagens mer traditionellt inriktade (fast ocks� mycket bra p� ett annat s�tt) l�t.
En sidokommentar. Om det vore s�d�r sv�rt att hitta en en gran, som bilden anger, hade det int blivit m�nga s�dana i hemme. Gillade bilden ocks�, f�rresten. _________________ Allt �r v�ldigt ovisst. Det �r jag helt s�ker p�.
http://www.myspace.com/jukkalele |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
hrlarson
Registreringsdatum: 23 augusti 2007 Inl�gg: 4354 Ort: Bajen
|
Postat: ons dec 02, 2021 12:16 am Rubrik: |
|
|
Jag �r f�r tr�tt f�r att vara spirituell, men det var bra i alla fall. Snyggt sjunget ocks�. _________________ Totalmoddad P'Mico sopran
Runesson sopran |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
H�gel Hawaiian Blue
Registreringsdatum: 15 mars 2006 Inl�gg: 1013 Ort: Stockholm
|
Postat: ons dec 02, 2021 12:19 am Rubrik: |
|
|
En viss�ngare med ukulele! Man tackar!
Bra l�t. H�ller med jukkalele, det �r mysigt med kontrasterna.
Jag gillar den d�r rena (n�stan oarrangerade) instrumentklangen. _________________ It don't mean a thing if it ain't got that swing |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
rognas
Registreringsdatum: 25 augusti 2009 Inl�gg: 155 Ort: �stersund, J�mtland
|
Postat: ons dec 02, 2021 1:05 am Rubrik: |
|
|
Jaja... Inte bara en instrumentmakare, trakterandet av ukken �r ocks� utomordentligt utf�rt. Tack f�r den godbiten.
//rognas _________________ Jag fick mina efterl�ngtade grisar den 9:e september (09), �hhh, vad fiiina dom e'.... |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
anders Kommissionens f�gelfluktare
Registreringsdatum: 20 april 2022 Inl�gg: 321 Ort: Stockholm
|
Postat: ons dec 02, 2021 5:58 am Rubrik: Gillas! |
|
|
Efter en stark start ig�r forts�tter julkalendern att �ka. Gillar verkligen b�de l�ten och framf�randet. Den �r liksom l�gm�ld, men med driv. Sk�nt sound ocks�, b�de i s�ng och spel.
Lysnnar f�r tredje g�ngen p� rad, innan den hamnar i iPod bredvid g�rdagens hit.
Julen �kar!/Anders _________________ UkeDuo |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
ronald
Registreringsdatum: 08 april 2022 Inl�gg: 1895 Ort: Stockholm/S�dermalm
|
Postat: ons dec 02, 2021 6:43 am Rubrik: |
|
|
Vad alla sa definitift! Det �r n�t med Svens texter som f�r mig att bli lite extra bl�dig, det �r liksom s� fint p� n�t s�tt _________________ Sp�nvald Skallben
Hamster Tree |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Mab
Registreringsdatum: 28 september 2021 Inl�gg: 1367 Ort: Hammarbyh�jden
|
Postat: ons dec 02, 2021 6:58 am Rubrik: |
|
|
Sven har en ungdomlig och samtidigt livserfaren klang i sina socialrealistiska l�tar som jag verkligen gillar. Jag gillar �ppningen "Annandan �r alltid likadan, jag s�ger varje �r, att det f�r r�cka s�." H�ller med J�rgen om l�nken den har till "92-97".
Approp� granen, son jag inte heller s�g ib�rjan, s� tycker jag mig ha funnit en v�g fram till den som startar rakt under mellanrummet mellan N:et och F:et. _________________ Gammalt br�d rostar aldrig |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Belzebukke
Registreringsdatum: 05 juni 2007 Inl�gg: 532 Ort: Sundsvall
|
Postat: ons dec 02, 2021 7:13 am Rubrik: |
|
|
F�r tidigt p� morgonen f�r n�n analys s� jag s�ger bara kanonbra Sven! _________________ T�nk g�rna fel, men t�nk sj�lv! - Doris Lessing |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
ukulelerud Happy Per
Registreringsdatum: 23 april 2022 Inl�gg: 1196
|
Postat: ons dec 02, 2021 7:48 am Rubrik: |
|
|
Det �r en h�rlig start p� en m�rk decembermorgon, att kunna g� ut i k�ket, g�ra sig sig en mugg te, t�nda adventsljuset o sedan starta upp laptop:en f�r att lyssna p� dagens bidrag i ukulelejulkalendern. Snyggt jobbat Sven! Ser redan fram emot morgondagen. _________________ ukulelerud |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Mange
Registreringsdatum: 09 oktober 2008 Inl�gg: 1379 Ort: Hammarbyh�jden - ukulelens Laurel Canyon
|
Postat: ons dec 02, 2021 7:57 am Rubrik: |
|
|
Pop-punk eller punk-pop n�r den �r som b�st, eller ska man kalla det f�r en punkvisa? J�vligt eget och coolt sound. Grymt jobbat! _________________ Smilies killed irony!!! |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Chrystler
Registreringsdatum: 09 juni 2009 Inl�gg: 6 Ort: G�vle
|
Postat: ons dec 02, 2021 9:03 am Rubrik: |
|
|
Oj, vilken julskiva det h�r b�rjar arta sig till |
|