F�reg�ende �mne :: N�sta �mne |
F�rfattare |
Meddelande |
Robert_Hultman Diktator light
Registreringsdatum: 21 april 2022 Inl�gg: 1779 Ort: Stockholm
|
Postat: tis jun 06, 2022 9:05 pm Rubrik: Nationaldagstr�ffen 2006 |
|
|
Lite bilder:
http://www.ukulelekommissionen.se/Nationaldagstraff06.html
Fast bara fyra bilder. Och ingen d�r man ser Plink-Plonks sopranini. (vad t�nkte jag p�?)
Uppdatering: Nu finns Jukkaleles bilder d�r ocks�. D�rmed kan man se s�v�l Sopraninin (Ukke-Birgitta tittar beundrande p� det lilla instrument Plink-Plonk h�ller mellan benen), som J�rgens stilfulla julmustkonsumtion i vinglas och undertecknads fina mopedhj�lmsfrissa. _________________ N�got slags initiativtagare
Senast �ndrad av Robert_Hultman den ons jun 07, 2022 2:05 pm, �ndrad totalt 1 g�ng |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Plink-plonk Kommissionens entusiast
Registreringsdatum: 20 mars 2006 Inl�gg: 464
|
Postat: ons jun 07, 2022 12:08 am Rubrik: |
|
|
Trevlig tr�ff Ett h�rligt g�ng och n�gra riktiga guldkorn bland l�tarna kul kul kul Det �r n�got religi�st �ver att parksitta och solskenslira bland allm�nheten p� det d�r s�ttet. Mera s�nt
Synd att m�nga sk�na kommission�rer l�s med sin fr�nvaro men en h�gtidsdag kan ju st�lla m�nga andra krav s� Ni �r alla f�rl�tna
� andra sidan kunde man emellan�t urskilja vad som spelades lol
Ser fram emot n�sta tr�ff! _________________
|
|
Till �verst p� sidan |
|
|
ukulelerud Happy Per
Registreringsdatum: 23 april 2022 Inl�gg: 601
|
Postat: ons jun 07, 2022 6:35 am Rubrik: |
|
|
Beklagar uppriktigt att jag inte kunde dyka upp. Fick vackert sitta o l�sa korrektur fram emot 20-tiden p� kv�llen. Inte mkt ukulele denna dag inte.
� andra sidan fick ni alla som kom, nu chansen att h�ra vad som spelades ... _________________ ukulelerud |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Lasse R Kommissionens sommartomte
Registreringsdatum: 26 maj 2005 Inl�gg: 198
|
Postat: ons jun 07, 2022 8:40 am Rubrik: |
|
|
Aj, Aj, Aj, suck vad trevligt det s�g ut! Gr�smattan, flaggan, uckarna och kommision�rerna! |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
J�rgen Kommissionens Lautsprecher
Registreringsdatum: 31 januari 2006 Inl�gg: 774 Ort: Stockholm
|
Postat: ons jun 07, 2022 11:21 am Rubrik: |
|
|
Tummen upp, helt klart! |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
jukkalele Custom (kosta mer) customer in waiting
Registreringsdatum: 20 april 2022 Inl�gg: 1611 Ort: Stockholm
|
Postat: ons jun 07, 2022 12:17 pm Rubrik: |
|
|
Jepp. Det f�r vi g�ra om.
Men Robert: Var �r bilderna som jag mailade dig i g�r kv�ll?? _________________ Jukkal E. Le
What, me uke? |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Robert_Hultman Diktator light
Registreringsdatum: 21 april 2022 Inl�gg: 1779 Ort: Stockholm
|
Postat: ons jun 07, 2022 1:16 pm Rubrik: |
|
|
Bilderna ligger h�r i min dator. Det var v�l d�r du ville att de skulle vara eftersom du skickade dem till mig?
(Allvarligt talat har jag inte riktigt hunnit l�gga upp dem efter att jag fick den tidigt i morse. F�rst sov jag lite, sen har jag f�rs�kt jobba lite ) _________________ N�got slags initiativtagare |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Ukulele-Rookie
Registreringsdatum: 09 december 2021 Inl�gg: 85 Ort: Huddinge
|
Postat: ons jun 07, 2022 4:53 pm Rubrik: |
|
|
Det var j�ttetrevligt och som vanligt l�rorikt. Min dotter Gabriella hade j�ttekul och somnade p� en g�ng n�r vi kom hem. Idag har jag tittat igenom Thomas Allanders ukuleleskola igen och l�rt mig lite nya ackord. Det var kul att tr�ffas utomhus (om �n bitvis lite bl�sigt).
Hoppas att det kan bli n�gon spontan-tr�ff ute i n�gon park i sommar
G�ran |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
H�gel Hawaiian Blue
Registreringsdatum: 15 mars 2006 Inl�gg: 315 Ort: Stockholm
|
Postat: ons jun 07, 2022 9:40 pm Rubrik: |
|
|
Som vanligt mycket trevligt.
�ven h�r en tumme upp!
�ven om jag f�redrar m�jligheten att sitta i ring. Lutningen i sl�nten gjorde det lite sv�rt att sitta v�nd upp�t, dvs v�nd mot de som satt sig "r�ttv�nt". Det blev mest att man stod upp i den riktningen (en annan anledning var att man inte tagit med sittunderlag och att fukten i gr�set efter en stund k�ndes besv�rande).
Som vanligt, h�ll jag p� att s�ga, �gnade jag mig alltf�r mycket �t mina transponeringsproblem. V�dan av att ha l�rt sig alla ackordsnamn i C-st�mning blev �ter akut, trots att jag nu st�mt den �dla fyrstr�ngaren i samma D-st�mning som alla andra. Nu �r n�mligen f�rvirringen total f�r mig, nu m�ste jag verkligen transponera! K�nner mig lite kn�ppt utanf�r.
Men, som sagt, trevligt utav helvete var det lik f�rbannat! - (pardon my french). Hoppas det inte dr�jer alltf�r l�nge till n�sta samling, var det nu �n blir! _________________ Keep Strummin' |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
|