Forumindex Ukulelekommissionens forum

 
 Vanliga fr�gorVanliga fr�gor   S�kS�k   MedlemslistaMedlemslista   Anv�ndargrupperAnv�ndargrupper   Bli medlemBli medlem 
 ProfilProfil   Logga in f�r att l�sa dina meddelandenLogga in f�r att l�sa dina meddelanden   Logga inLogga in 

Falsk-klingande Ukulele
G� till sida F�reg�ende  1, 2
 
Skapa nytt �mne   Svara p� �mnet    Forumindex -> Byggen & reparationer
F�reg�ende �mne :: N�sta �mne  
F�rfattare Meddelande
Calypsonic
Kommissionens utvikningspojke


Registreringsdatum: 15 november 2021
Inl�gg: 361
Ort: Stockholm, Saltsj�baden

Inl�ggPostat: s�n nov 22, 2021 12:05 am    Rubrik: Svara med citat

Tycker mig redan av bilderna att d�mma se vad som �r fel och orsakar missljudet Wink s� om inte Sven har tid s� ere bara o sl� en pling eller skriva till mig.
Kan inte riktigt se p� bilderna vad ucken kan tillh�ra f�r kvalitetsklass, men b�ttre byggen brukar inte vara bl�m�lade he he...
men, man ska ju inte d�mma hunden efter morrh�ren Wink o allt g�r att f� intonerat Wink
_________________
Another one drives the bussahh!! www.myspace.com/calypsonic
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post Bes�k anv�ndarens hemsida
Ukulele-Rookie



Registreringsdatum: 09 december 2021
Inl�gg: 114
Ort: Huddinge

Inl�ggPostat: s�n nov 22, 2021 1:13 am    Rubrik: Svara med citat

Calypsonic skrev:
Tycker mig redan av bilderna att d�mma se vad som �r fel och orsakar missljudet Wink Kan inte riktigt se p� bilderna vad ucken kan tillh�ra f�r kvalitetsklass, men b�ttre byggen brukar inte vara bl�m�lade he he...


Laughing Laughing Laughing

Bl�m�landet �r mitt p�fund... Det var den enda f�rg jag hade hemma vid renoveringstillf�llet.

Den kanske byter f�rg efter att ha varit hos m�ster Sven... Very Happy

Ha det gott!
G�ran
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande Bes�k anv�ndarens hemsida MSN Messenger
jukkalele
Custom (kosta mer) customer in waiting


Registreringsdatum: 20 april 2022
Inl�gg: 5649
Ort: Stockholm

Inl�ggPostat: s�n nov 22, 2021 11:35 am    Rubrik: Svara med citat

Fast allt annat lika l�ter den s�kert b�ttre utan ett tjockt f�rglager. Det �r kanske en laminatukke med tr� som inte �r s� snyggt. S� n�gon form av mer eller mindre t�ckande finish kan vara �nskv�rd, men det finns nog b�ttre alternativ �n en massiv f�rghinna. Eller s� kan man f�rst�s prioritera ljudet och leva med att den �r ful, om den nu �r det, och bara olja eller n�t.
_________________
Allt �r v�ldigt ovisst. Det �r jag helt s�ker p�.
http://www.myspace.com/jukkalele
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande Bes�k anv�ndarens hemsida
Ukulele-Rookie



Registreringsdatum: 09 december 2021
Inl�gg: 114
Ort: Huddinge

Inl�ggPostat: s�n nov 22, 2021 5:32 pm    Rubrik: Svara med citat

jukkalele skrev:
Fast allt annat lika l�ter den s�kert b�ttre utan ett tjockt f�rglager. Det �r kanske en laminatukke med tr� som inte �r s� snyggt. S� n�gon form av mer eller mindre t�ckande finish kan vara �nskv�rd, men det finns nog b�ttre alternativ �n en massiv f�rghinna. Eller s� kan man f�rst�s prioritera ljudet och leva med att den �r ful, om den nu �r det, och bara olja eller n�t.


M�ste faktiskt erk�nna att jag inte hade en tanke p� det vid m�landet... Embarassed Jag ville bara ha en snygg ukulele... Laughing

G�ran (som inte kommit p� n�gon bra signatur �n)
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande Bes�k anv�ndarens hemsida MSN Messenger
Sven



Registreringsdatum: 14 januari 2008
Inl�gg: 2093
Ort: Stockholm

Inl�ggPostat: s�n nov 29, 2021 7:22 pm    Rubrik: Svara med citat

Calypsonic skrev:
Tycker mig redan av bilderna att d�mma se vad som �r fel och orsakar missljudet

�sch Jim, det d�r f�r du nog avsl�ja s� jag inte blir p�kommen med att klanta till det... Det kanske �r du som ska r�tta till den. Jag har lite tjockt p� verkstadsb�nken, hur ser det ut hemma hos dig?

Sven

Edit: kollade noggrannare p� bilderna, och s�g ocks� n�gra problem. Och vilken konstig "rosett"...
_________________
Mange, och senare �ven jukkalele, skrev:
Det �r klart att Sven har r�tt. Sven har alltid r�tt.

www.argapa.blogspot.com
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande Bes�k anv�ndarens hemsida
Mange



Registreringsdatum: 09 oktober 2008
Inl�gg: 1379
Ort: Hammarbyh�jden - ukulelens Laurel Canyon

Inl�ggPostat: m�n nov 30, 2021 11:46 am    Rubrik: Svara med citat

F�r man komma in och vara en realistisk skitst�vel tillsammans med hrlarson? Utifr�n de ganska sv�rtolkade bilderna som s�g ut som att de var behandlade med ett "softat mjukporrfilter" tycker jag mig se en ucke som inte riktigt �r v�rd besv�ret... Jag kanske har fel och f�r b�ra hundhuvudet. Vad �r det f�r ucke? Vart/hur fick du tag p� den? Om det visar sig att det �r en billig laminatucke v�rd en hundring eller tv� (vilket det ser ut som p� bilderna) tycker jag att den kanske ska f� pensioneras efter stallsl�pp, halssl�pp, bl�m�lning m.m. L�gg lite pengar p� en ny rackare ist�llet s� kanske du f�r inspiration att spela mer och oftare!

Ett r�d i all v�lmening. Har jag fel om uckens v�rde f�r du reta mig hur mycket du vill!
_________________
Smilies killed irony!!!
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande Bes�k anv�ndarens hemsida
Ukulele-Rookie



Registreringsdatum: 09 december 2021
Inl�gg: 114
Ort: Huddinge

Inl�ggPostat: tis dec 01, 2021 11:29 am    Rubrik: Svara med citat

Mange skrev:
Utifr�n de ganska sv�rtolkade bilderna tycker jag mig se en ucke som inte riktigt �r v�rd besv�ret... Om det visar sig att det �r en billig laminatucke v�rd en hundring eller tv� (vilket det ser ut som p� bilderna) tycker jag att den kanske ska f� pensioneras efter stallsl�pp, halssl�pp, bl�m�lning m.m. L�gg lite pengar p� en ny rackare ist�llet s� kanske du f�r inspiration att spela mer och oftare!

Ett r�d i all v�lmening. Har jag fel om uckens v�rde f�r du reta mig hur mycket du vill!


Tack f�r dina v�lmenande ord! Just d�rav denna tr�d. Jag planerar just i detta nu ett bes�k hos m�ster Sven, d� jag inte k�nner mig kompetent nog att bed�ma om det �r n�got v�rt att sl�nga prngar p�. Ukulelen kommer ursprungligen fr�n min far som fick den n�r han hj�lpte till att flytta. Den hamnade i min �go en vecka f�re jag blev s�ngliggande och fick min ukulele-fr�lsning d� jag tittade p� Thomas Allanders Ukuleleskola p� UR. S� det ligger en hel del nostalgi i den, och jag har l�nge n�rt en dr�m att f� den i skick. Personligen s� tror jag att det kostar mer �n det smakar och att det f�rmodligen aldrig g�r!

Men som sagt.... Innan den blir brasved eller v�ggsmycke, s� f�rtj�nar den en bed�mning av expertisen.

G�ran
(Som f�r att ha n�got att spela p� k�pte en gul Mahalo fr�n Jam f�r ett antal �r sedan.)
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande Bes�k anv�ndarens hemsida MSN Messenger
Visa inl�gg nyare �n:   
Skapa nytt �mne   Svara p� �mnet    Forumindex -> Byggen & reparationer Alla tider �r GMT + 1 timme (svensk normaltid)
G� till sida F�reg�ende  1, 2
Sida 2 av 2

 
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya inl�gg i det h�r forumet
Du kan inte svara p� inl�gg i det h�r forumet
Du kan inte �ndra dina inl�gg i det h�r forumet
Du kan inte ta bort dina inl�gg i det h�r forumet
Du kan inte r�sta i det h�r forumet


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Swedish translation by phpBB Sweden and Virtuality © 2003-2006