F�reg�ende �mne :: N�sta �mne |
F�rfattare |
Meddelande |
Katja
Registreringsdatum: 13 februari 2009 Inl�gg: 42 Ort: G�vle
|
Postat: fre sep 25, 2021 7:48 pm Rubrik: Eftersnack och f�rsnack kring v�ra tr�ffar |
|
|
I HAVE A DREAM t�nkte jag den 24 september att jag inte skulle k�nna mig som DU �R DEN ENDE . Men vad h�nde...jo THE SAINTS GO MARCHING IN och vi blev ett h�rligt g�ng som spelade. I fina Sj�manskyrkan d�r man s�kert dansar till SWAY satt vi och spelade p� v�ra ukuleles. Det �r inte l�tt att hitta bra l�tar i DJUNGELN.
F�r m�nga var det som att B�RJA OM FR�N B�RJAN n�r vi hade v�r f�rsta h�sttrf�tt men vi b�rjar f� in en fin repertoar.
Att en SJ�MAN �LSKAR HAVETS V�G k�nner vi alla till men p� puben efter v�r tr�ff kanske n�gon fick anledning att fr�ga WHAT SHALL WE DO WITH A DRUNKEN SAILOR?
Forts�tt spelandet s� ses vi igen den 29 oktober.
Kanske n�gon dansar till LET'S TWIST AGAIN p� dansgolvet i Sj�manskyrkan.
Gissa vad de STORA bokst�venrsa betyder........
F�rresten - Backlund - vart tog du v�gen? _________________ KUL med uKULele |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Backlund
Registreringsdatum: 20 april 2022 Inl�gg: 354 Ort: Sandviken
|
Postat: fre sep 25, 2021 8:42 pm Rubrik: |
|
|
Oj, �rligt talat gl�mde jag HELT bort att det var ig�r Har en del att t�nka p� nu s� jag �r helt virrig ibland.
Men ni verkar ha haft kul! Ska f�rs�ka uppdatera minnet till n�sta g�ng _________________ www.myspace.com/patrikbacklund |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Gnistan
Registreringsdatum: 12 september 2021 Inl�gg: 322 Ort: G�vle
|
Postat: s�n sep 27, 2021 11:29 am Rubrik: |
|
|
Backlund skrev: | Har en del att t�nka p� nu s� jag �r helt virrig ibland.
|
Jag hoppas att det �r n�got trevligt i allafall!
Ja, du missade en j�ttekul ukulelekv�ll Backlund, efter en stunds uppv�rmning kom vi ig�ng ordentligt!
Och Hubbe hade som vanligt med sitt munspel, passar verkligen bra med munspel ihop med ukulele!!! |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Backlund
|
Postat: m�n sep 28, 2021 12:44 pm Rubrik: |
|
|
Gnistan skrev: | Backlund skrev: | Har en del att t�nka p� nu s� jag �r helt virrig ibland.
|
Jag hoppas att det �r n�got trevligt i allafall!
Ja, du missade en j�ttekul ukulelekv�ll Backlund, efter en stunds uppv�rmning kom vi ig�ng ordentligt!
Och Hubbe hade som vanligt med sitt munspel, passar verkligen bra med munspel ihop med ukulele!!! |
Nja, tyv�rr inte �r jag r�dd f�r F�r se hur det blir n�sta g�ng! _________________ www.myspace.com/patrikbacklund |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Gnistan
|
Postat: m�n sep 28, 2021 8:03 pm Rubrik: |
|
|
Backlund skrev: |
Nja, tyv�rr inte �r jag r�dd f�r F�r se hur det blir n�sta g�ng! |
Oj d�, det l�ter inte bra - nu blir jag lite orolig. Jag hoppas att det ordnar upp sig....!? |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Backlund
|
Postat: tis sep 29, 2021 12:40 pm Rubrik: |
|
|
Gnistan skrev: | Backlund skrev: |
Nja, tyv�rr inte �r jag r�dd f�r F�r se hur det blir n�sta g�ng! |
Oj d�, det l�ter inte bra - nu blir jag lite orolig. Jag hoppas att det ordnar upp sig....!? |
Det ordnar upp sig, ingen anledning att vara orolig
Var det mycket folk p� tr�ffen d�? Samma som f�rut, n�gra nya? _________________ www.myspace.com/patrikbacklund |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Gnistan
|
Postat: tis sep 29, 2021 8:16 pm Rubrik: |
|
|
Backlund skrev: | Det ordnar upp sig, ingen anledning att vara orolig
Var det mycket folk p� tr�ffen d�? Samma som f�rut, n�gra nya? |
Sk�nt att det kommer att ordna sig !!!
P� senaste tr�ffen var vi nog �tta stycken tror jag. Tv� nya var det, som har spelat ett tag! Trevligt. |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Sandra
Registreringsdatum: 01 februari 2009 Inl�gg: 30 Ort: G�vle
|
Postat: ons sep 30, 2021 9:30 pm Rubrik: |
|
|
Det var himla kul att spela ihop igen. Det s�tter v�lbeh�vlig fart p� �vandet hemma.
Idag har vi f�tt till�kning i familjen, junior har f�tt en egen ukke -fast en �r svart |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Katja
Registreringsdatum: 13 februari 2009 Inl�gg: 42 Ort: G�vle
|
Postat: fre okt 02, 2009 7:18 pm Rubrik: |
|
|
Visst var det en j�ttetrevlig kv�ll! Jag gillar ocks� Hubbes munspel!!
Sandra - l�ter coolt med en svart ukulele - har funderat p� en svart till�kning till v�r ukulelefamilj ocks�. Jag har en vit och en r�d nu och skulle vilja ha en svart f�r att matcha inredningen i vardagsrummet. Crazy? Ja visst!!!!
Tyv�rr kommer nog inte mina juniorer att spela ukulele. �ldsta grabben spelar elgitarr f�r fullt och nu har yngste grabben b�rjat spela akustisk g****r.........vet inte om jag gillar det. Men vi spelar tillsammans ibland och ackorden l�ter lika men det �r lite enklare och lite roligare att spela p� ukulelen!!!! _________________ KUL med uKULele |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Robert_Hultman Diktator light
Registreringsdatum: 21 april 2022 Inl�gg: 5823 Ort: Stockholm
|
Postat: fre okt 02, 2009 9:56 pm Rubrik: |
|
|
Musik �r en k�lla till gl�dje oavsett om man spelar triangel, ukulele eller absurda instrument som gi tarr.
Min son, nu 19, spelar g itarr (b�rjade med blockfl�jt men valde sen g itarr) och har alltid sett lite �verseende p� mig och mina ukulelar. Men n�r han som utbytesstudent i USA skulle p� en segelsemester med sin amerikanska v�rdfamilj var det sn�lt om utrymme. Sonen panikk�pte en ukulele i hamnen f�r att ha n�got att spela p� och "brorsan" i familjen (som spelar keyboard) tjacka upp sig p� en melodica � s� var den seglatsen r�ddad.
Ska v�l erk�nna att han inte spelar ucken s� ofta men han gav den en s�rskild plats i sitt liv, som det lilla praktiska, o�mma, portabla instrumentet. _________________ "Sannolikheten att lyckas �kar dramatiskt med varje f�rs�k"
John Nash |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Gnistan
|
Postat: tis okt 06, 2009 9:05 pm Rubrik: |
|
|
Robert_Hultman skrev: | det lilla praktiska, o�mma, portabla instrumentet. |
Det �r snart dags igen f�r det lilla portabla instrumentet = snart dags f�r v�r n�sta tr�ff i Musikhuset/Sj�manskyrkan!
Jag skyndar mig (innan hrlarson kommer med n�got annat f�rslag ) att f�resl� George Formbytema (vi kan v�l �tminstone spela n�gra av hans s�nger) blandat med v�r andra fantastiska repertoar f�rst�s! Katja jag skickar text och ackord p� Leaning on a Lamppost, Swimmin With The Wimmin och Cleaning Windows till dig (men den senare har du v�l sen tidigare?) Jag ska leta vidare efter fler Formbyl�tar med bra melodier - inte s� l�tt har jag m�rkt! |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Robert_Hultman Diktator light
Registreringsdatum: 21 april 2022 Inl�gg: 5823 Ort: Stockholm
|
Postat: tis okt 06, 2009 11:17 pm Rubrik: |
|
|
Hyffsat bra melodier tycker jag att f�ljande l�ter ur GF:s reportoar har:
Chinese Laundry Blues
Our Sergeant Major
Auntie Maggie's Remedy (Dr Sloans Liniment)
My Ukulele (with my little ukulele in my hand) _________________ "Sannolikheten att lyckas �kar dramatiskt med varje f�rs�k"
John Nash |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Gnistan
|
Postat: ons okt 07, 2009 9:30 pm Rubrik: |
|
|
Robert_Hultman skrev: | Hyffsat bra melodier tycker jag att f�ljande l�ter ur GF:s reportoar har:
Chinese Laundry Blues
Our Sergeant Major
Auntie Maggie's Remedy (Dr Sloans Liniment)
My Ukulele (with my little ukulele in my hand) |
Absolut!
Nu har jag hittat ackord till alla aktuella GFs�nger utom Auntie Maggie�s Remedy och Chinese Laundry Blues men f�r forts�tta leta en annan dag ....
Why Don�t Women Like Me verkar ocks� skapligt l�tt f�r allspel f�rresten, rolig text (och ackorden har jag hittat)!! |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Gnistan
|
Postat: tor okt 15, 2009 9:16 pm Rubrik: |
|
|
"Auntie Maggies Remedy" och "Chinese Laundry Blues" har anl�nt!!!
Tack s� j�ttemycket f�r hj�lpen ! |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
|