Föregående ämne :: Nästa ämne |
Författare |
Meddelande |
Mab

Registreringsdatum: 28 september 2021 Inlägg: 1365 Ort: Hammarbyhöjden
|
Postat: tis okt 27, 2009 12:03 am Rubrik: S&S, 26 oktober 2009 |
|
|
Kort deltagarresumé av kvällens Kommissionsträff på Saddle and Saber.
Jonas, Martin B, Ukulelerud, Jörgen, hrlarson, Hågel, Sven, Mange, Baron K, jukkalele, Plink-Plonk, Mab + Jonas son samt hans baspolare Anders. (Fick jag med alla?)
Två highlights var Martin B som framförde en Olle Adolphson låt om Reserverade sittplatser på SJ samt Hågel som framförde den tyska originalversionen från 20-talet av Just a Gigolo! _________________ Gammalt bröd rostar aldrig |
|
Till överst på sidan |
|
 |
Jörgen Kommissionens Lautsprecher

Registreringsdatum: 31 januari 2006 Inlägg: 4585 Ort: Stockholm
|
Postat: tis okt 27, 2009 12:22 am Rubrik: |
|
|
Det var en trevlig träff med en massa skönt jammande.
Det är alltid kul med intressanta solonummer. Jag ska själv jobba på att
bidra med något till kommande träffar. _________________ Jag är bra på att göra andra bäst. Vad är du bra på? |
|
Till överst på sidan |
|
 |
jukkalele Custom (kosta mer) customer in waiting

Registreringsdatum: 20 april 2022 Inlägg: 5650 Ort: Stockholm
|
Postat: tis okt 27, 2009 12:27 am Rubrik: |
|
|
Jovars, det var kul i största allmänhet.
Kul att känna på den nya argapan
Trist att det inte är den bästa miljön eller situationen att verkligen känna och lyssna på den.
Kul att jamma
Trist att de stängde
Kul på T-banan därifrån
Trist att jag måste byta linje
Typ så, Ömsom öl ömsom vatten. Mest öl, fast egentligen var det inte så många öl heller. Möjligen beroende på att jag kom lite sent. _________________ Allt är väldigt ovisst. Det är jag helt säker på.
http://www.myspace.com/jukkalele |
|
Till överst på sidan |
|
 |
hrlarson

Registreringsdatum: 23 augusti 2007 Inlägg: 4349 Ort: Bajen
|
Postat: tis okt 27, 2009 12:28 am Rubrik: |
|
|
Tack för en kommissionsträff som var precis som det ska vara. Solonummer av Martin och Hågel, och Jonas och Robin som alternerande sånggeneraler och allmänt god stämning. Det lät till och med tajt hela kvällen. Knappt ens något sus i öronen så här efteråt. Und so weiter. Jag stortrivdes. Och jag hade inte ens en ukulele med mig. _________________ Totalmoddad P'Mico sopran
Runesson sopran |
|
Till överst på sidan |
|
 |
Martin B
Registreringsdatum: 19 november 2021 Inlägg: 341
|
Postat: tis okt 27, 2009 12:29 am Rubrik: SKÖÖN KVÄLL |
|
|
Tack alla för en skööön kväll med mycke härlig musik av alla sorter. Vem var grabben som bara gled in och satte sig att spela och sjunga mycket kompetent. Han sa till mig som satt bredvid att han var musiker, och jag tror min själ att han är en ganska etablerad artist, fast jag lever så isolerad i min egen lilla tillvaro att jag aldrig känner igen någon. Men den här killen var riktigt bra, och om han inte spelat ukke förut så var han en snabb rackare att lära sig, fast jag har en svag känsla av att det inte var den allra första gången han tog i en ukulele, han sa att han givit en av damerna han hade i sällskap en ukke i present. Lite har han nog nosat på instrumentet. Sjöng gjorde han också bra, liksom alla i kommissionen. Tack alla för en fin kväll. Martin  |
|
Till överst på sidan |
|
 |
Baron K

Registreringsdatum: 11 augusti 2008 Inlägg: 863 Ort: Söder om Söder
|
Postat: tis okt 27, 2009 12:41 am Rubrik: |
|
|
Jag kan bara instämma: Tack för en kul kväll! Synd/tur att baren stängde så tidigt. Jag hade nog kunnat fortsätta ett bra tag till... _________________ http://www.youtube.com/baronk69 |
|
Till överst på sidan |
|
 |
Mange

Registreringsdatum: 09 oktober 2008 Inlägg: 1379 Ort: Hammarbyhöjden - ukulelens Laurel Canyon
|
Postat: tis okt 27, 2009 8:25 am Rubrik: |
|
|
Jag instämmer med alla föregående talare, det var suveränt igår! Jag har varit lite skeptisk till S&S som lokal, men igår funkade det ju strålande. Guldstjärna till Jonas som hade en massa låtar utskrivna i minnet... och till Hågel som inte bara bjöd på ett bra framträdande utan också en mycket intressant musikhistorisk upptäckt! _________________ Smilies killed irony!!! |
|
Till överst på sidan |
|
 |
Sven

Registreringsdatum: 14 januari 2008 Inlägg: 2093 Ort: Stockholm
|
Postat: tis okt 27, 2009 9:39 am Rubrik: |
|
|
Jag hade verkligen trevligt, tyckte också lokalen funkade bättre än vanligt. Jonas gjorde som redan skrivits en gedigen insats som ledare, och Robin med (jag ska lära mig säga ackordnamn och spela samtidigt, nån gång). Men det som lyser klarast var Hågels Gigolo på tyska, jag hyser stor respekt för ditt patos och ditt kunnande om äldre musik.
Sen var det kul att visa upp nya byggen, samt att komma ut ur munspelsgarderoben. Måste tuta mera.
Liite bakfull, men det får gå ändå!
Sven _________________
Mange, och senare även jukkalele, skrev: | Det är klart att Sven har rätt. Sven har alltid rätt. |
www.argapa.blogspot.com |
|
Till överst på sidan |
|
 |

|
Postat: tis okt 27, 2009 10:05 am Rubrik: |
|
|
En Just a gigolo/Schöner Gigolo/I aint got nobody/ skulle förmodligen
kunna fylla en hel kväll om alla versioner och tolkningar skulle spelas.
Nej förresten, en kväll skulle inte räcka...
Jag (och några andra kommissionärer) är ju uppväxta med David Lee Roths
videoversion från 1985 (låten börjar först 1:30 in i rullen).
http://www.youtube.com/watch?v=lN-4lX0QyZc
Eller så skulle man kunna ha en David Lee Roth-kväll. Plink kan säkert
lära oss hur vi gör David Lee-hopp och sparkar.
_________________ Jag är bra på att göra andra bäst. Vad är du bra på? |
|
Till överst på sidan |
|
 |
Lasse R Kommissionens sommartomte

Registreringsdatum: 26 maj 2005 Inlägg: 492
|
Postat: tis okt 27, 2009 11:07 am Rubrik: |
|
|
SUCK!!!!  |
|
Till överst på sidan |
|
 |
Daionsavage

Registreringsdatum: 12 juli 2008 Inlägg: 699 Ort: Umeå
|
Postat: tis okt 27, 2009 11:34 am Rubrik: |
|
|
Sven skrev: |
Sen var det kul att visa upp nya byggen, samt att komma ut ur munspelsgarderoben. Måste tuta mera.
|
Det var banne mig en välbevarad hemlighet!
Och munspel är coolt.
(jag har just lånat en "munspel-för-idioter"-bok på biblioteket, ge mig tre år så...) _________________ ---------------------------
If I can't dance, it's not my revolution!
-Emma Goldman
Sandra skrev: | Då önskade vi Staten och kapitalet men fick bara upp honom till melodifestivallåtar... |
|
|
Till överst på sidan |
|
 |
hrlarson

Registreringsdatum: 23 augusti 2007 Inlägg: 4349 Ort: Bajen
|
Postat: tis okt 27, 2009 12:34 pm Rubrik: |
|
|
Det verkar som att jag fick dålig öl i ett odiskat glas eller något, för jag är jättetrött idag. Farbror vill bara gå hem och sova. _________________ Totalmoddad P'Mico sopran
Runesson sopran |
|
Till överst på sidan |
|
 |

|
Postat: tis okt 27, 2009 12:37 pm Rubrik: |
|
|
hrlarson skrev: | Det verkar som att jag fick dålig öl i ett odiskat glas eller något, för jag är jättetrött idag. Farbror vill bara gå hem och sova. |
Det kanske var "skrytölen" som vildjäst något? Några lunchöl kanske piggar upp? _________________ Jag är bra på att göra andra bäst. Vad är du bra på? |
|
Till överst på sidan |
|
 |
Mange

Registreringsdatum: 09 oktober 2008 Inlägg: 1379 Ort: Hammarbyhöjden - ukulelens Laurel Canyon
|
Postat: tis okt 27, 2009 12:42 pm Rubrik: |
|
|
hrlarson skrev: | Det verkar som att jag fick dålig öl i ett odiskat glas eller något, för jag är jättetrött idag. Farbror vill bara gå hem och sova. |
Nån kanske "slipped you a Mickey" (du satt väl bredvid Sven ett tag va? Han är lite skum...) och den börjar verka först nu! _________________ Smilies killed irony!!! |
|
Till överst på sidan |
|
 |
Mab

Registreringsdatum: 28 september 2021 Inlägg: 1365 Ort: Hammarbyhöjden
|
Postat: tis okt 27, 2009 1:02 pm Rubrik: |
|
|
Apropå hrlarsons odiskade glas så såg jag att de fyllde på min öl från slaskglaset som de skedar över skum till.
Jag upprepar det en gång till: De fyllde på ölen från slaksglaset som de skedar över skum till.
Det tycker jag är lite väl grisigt när man pröjsar 50 spänn för en stor stark... _________________ Gammalt bröd rostar aldrig |
|
Till överst på sidan |
|
 |
|