F�reg�ende �mne :: N�sta �mne |
F�rfattare |
Meddelande |
Mange
Registreringsdatum: 09 oktober 2008 Inl�gg: 1379 Ort: Hammarbyh�jden - ukulelens Laurel Canyon
|
Postat: m�n okt 05, 2009 9:20 pm Rubrik: I walked with a zombie... |
|
|
H�r kommer en gammal Roky Erikson-klassiker i ny ucketappning.
S�ttningen �r: Trummaskin, Rhythm Ring, bas (Danelectro longhorn), en strummande Argapa, en plockande Argapa, en solande Kamaka white label och lite s�ng. Enj�y or die!
http://www.magnusgyllenberg.com/musik/zombie.mp3 _________________ Smilies killed irony!!! |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Sven
Registreringsdatum: 14 januari 2008 Inl�gg: 2091 Ort: Stockholm
|
Postat: m�n okt 05, 2009 9:38 pm Rubrik: |
|
|
Onkel K�nkel-basen och k�rsb�rsargapan �r ju gjorda f�r varann! Vad kul att du hinner l�ra dig s�na invecklade texter trots att du st�r utanf�r stadion och kr�nger Situation Djurg�rden n�stan j�mt numera.
Good Cop
I �rlighetens namn ska jag ocks� l�gga till att det var v�ldigt v�ldigt bra. _________________
Mange, och senare �ven jukkalele, skrev: | Det �r klart att Sven har r�tt. Sven har alltid r�tt. |
www.argapa.blogspot.com |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Mange
Registreringsdatum: 09 oktober 2008 Inl�gg: 1379 Ort: Hammarbyh�jden - ukulelens Laurel Canyon
|
Postat: m�n okt 05, 2009 9:46 pm Rubrik: |
|
|
Sven skrev: | Vad kul att du hinner l�ra dig s�na invecklade texter... |
Roky ber�ttade i n�n intervju att han blev inspirerad och skrev l�ten efter att ha sett den gamla skr�ckfilmen "I walked with a zombie"... _________________ Smilies killed irony!!! |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
jukkalele Custom (kosta mer) customer in waiting
Registreringsdatum: 20 april 2022 Inl�gg: 5647 Ort: Stockholm
|
Postat: m�n okt 05, 2009 9:58 pm Rubrik: |
|
|
Vilken gripande ber�ttelse. Inte ett �ga �r torrt (jo ett av dem var visst det), inte en arm �r oavgnagd och inte en hj�rna �r oupp�ten.
Bra l�ter det ocks�. (h�rselcentrum �r visst kvar i alla fall) _________________ Allt �r v�ldigt ovisst. Det �r jag helt s�ker p�.
http://www.myspace.com/jukkalele |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
J�rgen Kommissionens Lautsprecher
Registreringsdatum: 31 januari 2006 Inl�gg: 4581 Ort: Stockholm
|
Postat: m�n okt 05, 2009 10:21 pm Rubrik: |
|
|
Musiken och s�ngen �vergl�nste texten m�ste jag nog s�ga.
Extra plus f�r sk�nt agressivt str�ngb�ndande i l�tens senare del. Yum! _________________ Jag �r bra p� att g�ra andra b�st. Vad �r du bra p�? |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
hrlarson
Registreringsdatum: 23 augusti 2007 Inl�gg: 4345 Ort: Bajen
|
Postat: ons okt 07, 2009 11:07 am Rubrik: |
|
|
Bra genomf�rt ... genomf�rande av en konstig l�t. _________________ Totalmoddad P'Mico sopran
Runesson sopran |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
J�rgen Kommissionens Lautsprecher
Registreringsdatum: 31 januari 2006 Inl�gg: 4581 Ort: Stockholm
|
Postat: ons okt 07, 2009 11:43 am Rubrik: |
|
|
Ska man g�ra en �nnu konstigare l�t s� kan man l�gga p� texten fr�n
Stand by me och flika in lite av Beautiful Girls . Melodin funkar ju. _________________ Jag �r bra p� att g�ra andra b�st. Vad �r du bra p�? |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Mange
|
Postat: ons okt 07, 2009 12:08 pm Rubrik: |
|
|
hrlarson skrev: | Bra genomf�rt ... genomf�rande av en konstig l�t. |
Med tanke p� Rokys dramatiska levnads�de och hans mentala tillst�nd under 70-talet d� han skrev denna l�t s� k�nns den inte s� konstig... _________________ Smilies killed irony!!! |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Baron K
Registreringsdatum: 11 augusti 2008 Inl�gg: 862 Ort: S�der om S�der
|
Postat: ons okt 07, 2009 3:24 pm Rubrik: |
|
|
Fr�nt som fan! _________________ http://www.youtube.com/baronk69 |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Mab
Registreringsdatum: 28 september 2021 Inl�gg: 1365 Ort: Hammarbyh�jden
|
Postat: tor okt 08, 2009 6:23 am Rubrik: |
|
|
Bra sound! Bra trummaskin! Knastertorrt! (F�rutom s�ngen) _________________ Gammalt br�d rostar aldrig |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Daionsavage
Registreringsdatum: 12 juli 2008 Inl�gg: 696 Ort: Ume�
|
Postat: tor okt 08, 2009 9:01 am Rubrik: |
|
|
Nu vill jag hem igen, dels f�r att lyssna p� det h�r... och f�r att rippa "I think of demons" till podden... _________________ ---------------------------
If I can't dance, it's not my revolution!
-Emma Goldman
Sandra skrev: | D� �nskade vi Staten och kapitalet men fick bara upp honom till melodifestivall�tar... |
|
|
Till �verst p� sidan |
|
|
|