Föregående ämne :: Nästa ämne |
Författare |
Meddelande |
Jonas

Registreringsdatum: 19 februari 2006 Inlägg: 426 Ort: Göteborg
|
Postat: ons sep 23, 2021 11:40 am Rubrik: Träff på S&S Måndag 26 oktober |
|
|
Hej folks
Jag kommer att vara i Stockholm några dagar i oktober, bl a för gitarrmässan på helgen. Finns det intresse för samkväm på typ Sabre&Saddle måndag kväll?
Isf åker jag inte upp tomhänt -fast det hade jag väl inte tänkt göra ändå... |
|
Till överst på sidan |
|
 |
Jörgen Kommissionens Lautsprecher

Registreringsdatum: 31 januari 2006 Inlägg: 4583 Ort: Stockholm
|
Postat: ons sep 23, 2021 12:01 pm Rubrik: |
|
|
Det finns en risk att vi vid det laget är helt slutspelade och helt enkelt inte orkar.
Det lutar åt att den här träffen blir av den 23:e: http://ukulelekommissionen.se/forum/viewtopic.php?t=3014&start=30
Men det kanske finns uthålliga kommissionärer som får/kan/orkar?  _________________ Jag är bra på att göra andra bäst. Vad är du bra på? |
|
Till överst på sidan |
|
 |
Sven

Registreringsdatum: 14 januari 2008 Inlägg: 2093 Ort: Stockholm
|
Postat: ons sep 23, 2021 12:18 pm Rubrik: |
|
|
Jörgen skrev: | Men det kanske finns uthålliga kommissionärer som får/kan/orkar?  |
O ja. _________________
Mange, och senare även jukkalele, skrev: | Det är klart att Sven har rätt. Sven har alltid rätt. |
www.argapa.blogspot.com |
|
Till överst på sidan |
|
 |
Martin B
Registreringsdatum: 19 november 2021 Inlägg: 341
|
Postat: ons sep 23, 2021 9:55 pm Rubrik: |
|
|
Jajamensan, då är jag ledig. Martin B.  |
|
Till överst på sidan |
|
 |
Plink-plonk Kommissionens entusiast

Registreringsdatum: 20 mars 2006 Inlägg: 1539
|
Postat: tor sep 24, 2021 12:13 am Rubrik: |
|
|
Palla er upp på fredan istället gubbar! Då är det möte planlagt! 23 okt se ukulelefrosseri i möten på gång
Joooonnnnaaaassss!
Jobbar du kväll den 23e Martin? _________________ Tangi Manini Sopranino
Allander Lyx
Kamaka Std de luxe HF 1
Bobby Henshaw
Martin-1
Gibson-2
Fin-Der
Bushman Jenny Concert
Kamaka HB-2D Concert De luxe
Kamaka HF 36 Tenor
Calypsonic Lulu Tenor
Bushman Jenny C Baryton |
|
Till överst på sidan |
|
 |
Hågel Hawaiian Blue

Registreringsdatum: 15 mars 2006 Inlägg: 1013 Ort: Stockholm
|
Postat: tor sep 24, 2021 11:52 am Rubrik: |
|
|
Är det helt omöjligt den 26/10?
Fredagskvällar är ju för många första weekendkväll och ofta familjededicerad?
Av tradition har ju veckodagarna varit ukkekvällar i kommissionen, men det kanske har ändrats nu sedan sammankomsterna allt oftare sker i hemmiljö? _________________ It don't mean a thing if it ain't got that swing |
|
Till överst på sidan |
|
 |

|
Postat: tor sep 24, 2021 4:31 pm Rubrik: |
|
|
Så är det. En viss faktor har också varit att veckodagar har varit lättare att få fri lokal med förevarande bokning.
Kan ju (om inte annat för att undvika förvirring tycka att datumdiskussionen ska vara i "min" tråd iså fall -om inte annat för att undvika förvirring. Det allra tråkigaste som kan hända är ju två konkurrerande evenemang samma helg med tillhörande splittring.
Såg också fredagen som mer en engångsföreteelse och inte nödvändigtvis ett paradigmskifte. Med långt varsel också för att kunna utmana familjetraditioner  _________________ Tangi Manini Sopranino
Allander Lyx
Kamaka Std de luxe HF 1
Bobby Henshaw
Martin-1
Gibson-2
Fin-Der
Bushman Jenny Concert
Kamaka HF 36 Tenor
Calypsonic Lulu Tenor
|
Till överst på sidan |
|
 |
Jonas

Registreringsdatum: 19 februari 2006 Inlägg: 426 Ort: Göteborg
|
Postat: tor sep 24, 2021 6:04 pm Rubrik: |
|
|
Såg inte fredagsköret förrän efter jag postat mitt måndagsförslag men det ena ska inte behöva utesluta det andra. Jag har redan tufftufftågbiljett bokad så datumet kan jag inte rucka på. Jag lade avsiktligt in extra måndag i Stockholm med tanke på mötesmöjligheten, måndag brukar ju vara "the" dag för kommissionalism. Jag knatar dit i alla fall på måndag kvällen, tar nog med mig min blå National och min basist-kompis Anders som var med en tidigare gång på S&S. Han få ta med sig sitt speleverk och basa över under med och bredvid oss- det gillar han. |
|
Till överst på sidan |
|
 |
hrlarson

Registreringsdatum: 23 augusti 2007 Inlägg: 4349 Ort: Bajen
|
Postat: tor sep 24, 2021 6:04 pm Rubrik: |
|
|
En ukulelehelg med familjeterapi i mitten, helt enkelt. _________________ Totalmoddad P'Mico sopran
Runesson sopran |
|
Till överst på sidan |
|
 |
Martin B
|
Postat: tor sep 24, 2021 9:46 pm Rubrik: |
|
|
Jepp, jag jobbar fredag kväll. Måndag är min favoritdag, då står allt annat än ukuleleplink stilla. Sedan vete fan om inte Sumpan är lite långt att cykla för en gammal farbror som jag. Med 4 ukkar på ryggen dessutom. Tyvärr!!! Martin  |
|
Till överst på sidan |
|
 |
Mab

Registreringsdatum: 28 september 2021 Inlägg: 1365 Ort: Hammarbyhöjden
|
Postat: fre sep 25, 2021 12:31 pm Rubrik: |
|
|
Hågel skrev: | Av tradition har ju veckodagarna varit ukkekvällar i kommissionen |
Vilken fin tradition. _________________ Gammalt bröd rostar aldrig |
|
Till överst på sidan |
|
 |
Hågel Hawaiian Blue

Registreringsdatum: 15 mars 2006 Inlägg: 1013 Ort: Stockholm
|
Postat: fre sep 25, 2021 11:34 pm Rubrik: |
|
|
Är Saddle & Sabre varslade om att det blir ett möte där måndagen den 26/10? Är det inte så att dom har börjat köra med OpenMic-kvällar där då och då. Bara så det inte kolliderar... eller vi kan kanske hänga på?
Det mötet skulle i så fall bli ett mer traditionellt samkväm, utan TESTER och UKULELE-expo... MEN MED GÄSTER (Jonas & co).
Kanske zpreston dyker upp också. Och Martin...
Ja, personligen är jag inte så där särskilt tänd på tester och instrumentmönstring.
För mig är det låtarna som är viktigast.
Jag skulle hellre vilja lira och lyssna, faktiskt.
Snacka och ta en pilsner.
Hm?... Kanske läge att göra justering i agendan, eller gå på båda mötena?... får se... _________________ It don't mean a thing if it ain't got that swing |
|
Till överst på sidan |
|
 |
Martin B
|
Postat: lör sep 26, 2021 8:59 pm Rubrik: |
|
|
Alla som har möjlighet ska gå på båda seanserna tycker jag. Det vore kul att se och höra Plink, Zpreston, Hågel och hela bunten på S&S. Ledsen att 23:e är omöjlig för mig. Visst är man lite svältfödd på kommissionsträffar vid det här laget. Höstdagjämning och inte en speldag sedan i somras. Väl mött!! Martin  |
|
Till överst på sidan |
|
 |

|
Postat: lör sep 26, 2021 9:05 pm Rubrik: |
|
|
Det är lugnt. Jag lägger ner "mitt" möte. Konkurrerande kommissionsmöten bryter mot hela min grundsyn. _________________ Tangi Manini Sopranino
Allander Lyx
Kamaka Std de luxe HF 1
Bobby Henshaw
Martin-1
Gibson-2
Fin-Der
Bushman Jenny Concert
Kamaka HF 36 Tenor
Calypsonic Lulu Tenor
|
Till överst på sidan |
|
 |
hrlarson

Registreringsdatum: 23 augusti 2007 Inlägg: 4349 Ort: Bajen
|
Postat: lör sep 26, 2021 9:11 pm Rubrik: |
|
|
Synd på sätt och vis. S&S har lite migränvarning. _________________ Totalmoddad P'Mico sopran
Runesson sopran |
|
Till överst på sidan |
|
 |
|