Föregående ämne :: Nästa ämne |
Författare |
Meddelande |
rognas

Registreringsdatum: 25 augusti 2009 Inlägg: 155 Ort: Östersund, Jämtland
|
Postat: ons aug 26, 2021 6:26 pm Rubrik: rognas sällar sig till skaran av ukulelemissionärer |
|
|
Goddag i stugan då. Roger Näsman var namnet på denna 43 år väl bevarade galning bosatt i Östersund, Jämtland, Norrland, Sverige,.... ja.. som sagt... galning... Kylskåpet delas hemmavid med hustru, fyra barn, 6 gitarrer och 2 ukuleles (1 sopran och en consert). Ukulelen har jag bara hunnit traktera i ett år (effektivt) och det har satt sina spår... Man blir lätt insöad på "den lille"... Men det är ju så roligt att spela den, man blir så glader av den.
//rognas _________________ Jag fick mina efterlängtade grisar den 9:e september (09), Åhhh, vad fiiina dom e'....  |
|
Till överst på sidan |
|
 |
ronald

Registreringsdatum: 08 april 2022 Inlägg: 1894 Ort: Stockholm/Södermalm
|
Postat: ons aug 26, 2021 7:00 pm Rubrik: |
|
|
glimrande! Välkommen vet ja! _________________ Spånvald Skallben
Hamster Tree |
|
Till överst på sidan |
|
 |
Jörgen Kommissionens Lautsprecher

Registreringsdatum: 31 januari 2006 Inlägg: 4581 Ort: Stockholm
|
Postat: ons aug 26, 2021 7:18 pm Rubrik: |
|
|
Välkommen! Du kan vara den första här som delar kylskåp med sin ukulele.  _________________ Jag är bra på att göra andra bäst. Vad är du bra på? |
|
Till överst på sidan |
|
 |
Robert_Hultman Diktator light

Registreringsdatum: 21 april 2022 Inlägg: 5823 Ort: Stockholm
|
Postat: ons aug 26, 2021 7:33 pm Rubrik: |
|
|
Välkommen! Jag tror vi har haft det lite glest med kommissionärer i Jämtland. _________________ "Sannolikheten att lyckas ökar dramatiskt med varje försök"
John Nash |
|
Till överst på sidan |
|
 |
Backlund

Registreringsdatum: 20 april 2022 Inlägg: 354 Ort: Sandviken
|
Postat: ons aug 26, 2021 8:46 pm Rubrik: |
|
|
Hej hej  _________________ www.myspace.com/patrikbacklund |
|
Till överst på sidan |
|
 |
rognas

|
Postat: tor aug 27, 2021 12:16 am Rubrik: |
|
|
Hej och tack för det varma välkomnandet!
Det är ganska tufft att dela kylskåp med ukkarna, det medges.. men det går. Ja, det är nog möjligt att det är glest med kommissionärer här uppe i norr... men, det är väl bara att jobba på förändring, eller hur?? Ingenting är omöjligt, bara olika svårt... Meningen är ju att jag ska ut och spela med vårt nystartade coverband och då ska consertukulelen var med, för den är köpt mickad.. För det ändamålet också..
Long train running på Ukke låter ganska kaxigt, kan jag säga..
En annan sak som har slagit mig är att varför inte införa ett önskvärt "tvång" eller vad man ska kalla det för... En liten, liten bedjan om att alla registrerade medlemmar fyller i sin bostadsort. Jag skulle i alla fall vilja ha kontakt med fler här runt omkring för att träffas och spela lite, dricka en kaffe eller annat med och kanske om instresset finns, starta en "filial" för kommissionen... Det är liiiite svårt att göra en sökning på medlemmar baserat på ort när nästan tre medlemssidor är tomma i det fältet ort.. Vad tror ni om den idén? Är den genomförbar??
//rognas _________________ Jag fick mina efterlängtade grisar den 9:e september (09), Åhhh, vad fiiina dom e'....  |
|
Till överst på sidan |
|
 |

|
Postat: tor aug 27, 2021 1:24 am Rubrik: |
|
|
Bostadsort med tvång, tror jag inte på. Men "tvång" skulle kanske fungera. Får fundera över hur det skulle se ut.
Varför inte prova med ett upprop i "Ordet är fritt", så länge. Kanske fler Östersundsbor och jamtar ger sig tillkänna. (eller registrerar sig)
Edit: Long train running ser jag fram emot att höra under "Egna inspelningar" så småningom. _________________ "Sannolikheten att lyckas ökar dramatiskt med varje försök"
John Nash |
|
Till överst på sidan |
|
 |
Mab

Registreringsdatum: 28 september 2021 Inlägg: 1365 Ort: Hammarbyhöjden
|
Postat: tor aug 27, 2021 8:12 am Rubrik: |
|
|
rognas skrev: | En liten, liten bedjan om att alla registrerade medlemmar fyller i sin bostadsort. |
Instämmer, instämmer, instämmer!
Välkommen förresten! |
|
Till överst på sidan |
|
 |
Daionsavage

Registreringsdatum: 12 juli 2008 Inlägg: 696 Ort: Umeå
|
Postat: tor aug 27, 2021 8:54 am Rubrik: |
|
|
Hallå Roger och välkommen hit. Pallar du klyktattare* så ligger sundsvall med SUS (sundsvalls ukulelesällskap) ganska nära.
*för er som ev inte visste: klyktattare är vad ångermanlänningar och medelpadsbor kallas för av sina grannar. Man har två förklaringar till ordet. Den ena är att 1800- och 1900talets timmerflottare kom därifrån och alltid hade med sig båtshaken då de vandrade mot kusten och sågverken. Den andra förklaringen är att de båda landskapen ingår i västernorrlands län, d v s: Y-län. Y ser ut som en klyka... Jämtlänningar har historiskt sett ett ont öga till klyktattarna eftersom de arbetade under träpatronerna som lurade de jämtländska bönderna på deras skogsegendomar. _________________ ---------------------------
If I can't dance, it's not my revolution!
-Emma Goldman
Sandra skrev: | Då önskade vi Staten och kapitalet men fick bara upp honom till melodifestivallåtar... |
Senast ändrad av Daionsavage den tor aug 27, 2021 9:00 am, ändrad totalt 1 gång |
|
Till överst på sidan |
|
 |
Sven

Registreringsdatum: 14 januari 2008 Inlägg: 2092 Ort: Stockholm
|
Postat: tor aug 27, 2021 8:57 am Rubrik: |
|
|
Jag tror på första förklaringen. Det där med Y-län lät sökt.
Om man nu inte valde just Y för att klämma åt klyktattarna. _________________
Mange, och senare även jukkalele, skrev: | Det är klart att Sven har rätt. Sven har alltid rätt. |
www.argapa.blogspot.com |
|
Till överst på sidan |
|
 |

|
Postat: tor aug 27, 2021 9:01 am Rubrik: |
|
|
Inte för att man inte hajja klyket, alltså? _________________ "Sannolikheten att lyckas ökar dramatiskt med varje försök"
John Nash |
|
Till överst på sidan |
|
 |
Sven

Registreringsdatum: 14 januari 2008 Inlägg: 2092 Ort: Stockholm
|
Postat: tor aug 27, 2021 9:08 am Rubrik: |
|
|
vaffan tuggaru så mossit? _________________
Mange, och senare även jukkalele, skrev: | Det är klart att Sven har rätt. Sven har alltid rätt. |
www.argapa.blogspot.com |
|
Till överst på sidan |
|
 |
rognas

|
Postat: tor aug 27, 2021 9:08 am Rubrik: |
|
|
Hehe... Ja, Daionsavage... Du vet väl att Sundsvall har brunnit tidigare?? ...det kan säkert brinna en gång till.. Nej, skämt åsido. Det är inget fel på Sundsvallare, har en som granne och det är helt ok. Visst har man ibland svårt att hajja klyket s.a.s Det blir en nätt liten resa på nästan 20 mil enkel till Sundsvall för att titta till den klubben... Få, jag får komponera ett litet upprop i OT eller liknande..
//Roger _________________ Jag fick mina efterlängtade grisar den 9:e september (09), Åhhh, vad fiiina dom e'....  |
|
Till överst på sidan |
|
 |
Jörgen Kommissionens Lautsprecher

Registreringsdatum: 31 januari 2006 Inlägg: 4581 Ort: Stockholm
|
|
Till överst på sidan |
|
 |
Daionsavage