F�reg�ende �mne :: N�sta �mne |
F�rfattare |
Meddelande |
Sven
Registreringsdatum: 14 januari 2008 Inl�gg: 2093 Ort: Stockholm
|
Postat: ons aug 12, 2021 1:45 pm Rubrik: Pr�vning av valn�tsucke den 24/8. |
|
|
I det som h�ller p� att bli kommissionens klubbrum i Bj�rkhagen kan den som vill f� testa en ukulele i valn�t den 24:e dennes, runt klockan 1830.
Det vore tackn�mligt ifall det kom lite ukulelar i ex.vis koa och andra tr�slag, ja �ven moor eiche, eftersom ett av syftena �r att sn�va in hur valn�ten l�ter egentligen.
I min tr�d i f�rmiddags antydde jag att ett halvkriminellt g�ng i s�dra n�rf�rorten var t�nkta som prim�ra m�ltavlor, men alla �r s�klart v�lkomna. Men en varning - ju fler som dyker upp desto pretenti�sare kan det verka av mig att f� kommentarer p� valn�ten. Och det blir trots halvflaskan ros� inget sj�slag eftersom jobb / skola / dagis etc.
Detta ska inte ses som en anledning att skjuta upp eller avf�rda folks planer p� fler och st�rre m�ten! Sk�ms om du t�nkte s�. Men jag vill ha synpunkter (h�rpunkter?) p� ljudet.
Sven
Magnus, du gl�mmer v�l inte att fr�ga efter lite skelettdelar p� Cypern? Och det d�r raketbr�nslet verkar ocks� bra! _________________
Mange, och senare �ven jukkalele, skrev: | Det �r klart att Sven har r�tt. Sven har alltid r�tt. |
www.argapa.blogspot.com |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
hrlarson
Registreringsdatum: 23 augusti 2007 Inl�gg: 4349 Ort: Bajen
|
Postat: ons aug 12, 2021 1:48 pm Rubrik: |
|
|
YOU! TUBE! YOU! TUBE! _________________ Totalmoddad P'Mico sopran
Runesson sopran |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
J�rgen Kommissionens Lautsprecher
Registreringsdatum: 31 januari 2006 Inl�gg: 4583 Ort: Stockholm
|
Postat: ons aug 12, 2021 2:09 pm Rubrik: Re: Pr�vning av valn�tsucke den 24/8. |
|
|
Sven skrev: | skelettdelar p� Cypern? |
P� f�rekommen anledning kan jag ber�tta att det �r lagligt att inneha/k�pa/s�lja m�nskliga skelettdeler i Sverige. Inga tillst�nd kr�vs. _________________ Jag �r bra p� att g�ra andra b�st. Vad �r du bra p�? |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Mab
Registreringsdatum: 28 september 2021 Inl�gg: 1365 Ort: Hammarbyh�jden
|
Postat: ons aug 12, 2021 2:34 pm Rubrik: |
|
|
I�m on! Tar med Kanile'an. |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
|
Postat: ons aug 12, 2021 2:47 pm Rubrik: |
|
|
Mab skrev: | I�m on! Tar med Kanile'an. |
Ich bin da! Sl�par med mig en bit ur�ldrig, str�ngad ek. _________________ Jag �r bra p� att g�ra andra b�st. Vad �r du bra p�? |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
hrlarson
|
Postat: ons aug 12, 2021 3:00 pm Rubrik: |
|
|
Och Mange tar v�l sin KoAloha i koa. Och � propos koa s� kom jag att t�nka p� f�ljande betraktelse:
Kod: | - Du, Anders, som kommer s� l�ngt ifr�n, du har v�l kommit ridandes hit?
- N�e.
- Jas�, du har kommit �kandes hit?
- N�e.
- Men inte har v�l du, Anders, som kommer s� l�ngt ifr�n, kommit g�endes hit?
- N�e.
- Men ... hur kom du hit?
- Ja kom leandes me ena ko.
|
_________________ Totalmoddad P'Mico sopran
Runesson sopran |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Mange
Registreringsdatum: 09 oktober 2008 Inl�gg: 1379 Ort: Hammarbyh�jden - ukulelens Laurel Canyon
|
Postat: ons aug 12, 2021 8:35 pm Rubrik: |
|
|
Oops! Uppt�ckte precis att m�ndagen den 24:e inte alls funkar f�r mig. Men jag kanske smyger �ver till dig n�gon annan dag Sven �nd�. Jag �r nyfiken... |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Lasse R Kommissionens sommartomte
Registreringsdatum: 26 maj 2005 Inl�gg: 492
|
Postat: ons aug 12, 2021 9:53 pm Rubrik: |
|
|
�r p� Cypern till den 31 augusti! |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Martin B
Registreringsdatum: 19 november 2021 Inl�gg: 341
|
Postat: ons aug 12, 2021 10:41 pm Rubrik: |
|
|
Jag �r p� bekv�mt cykelavst�nd fr�n Bj�rkis den 24:e allts� i K�rrtorp s� kan man f� lite n�rmare platsbeskrivning �n Bj�rkhagen s� kan jag dyka upp med en j�mf�rande ukulele. Du Sven du �r inte r�dd f�r komentarer i stil med " valn�t det smakar b�ttre �n det l�ter" F�rl�t men vi G�teborgare kan aldrig avst� fr�n s�dana dumheter. Martin |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
hrlarson
|
Postat: tor aug 13, 2021 5:51 am Rubrik: |
|
|
Lasse R skrev: | �r p� Cypern till den 31 augusti! |
Det ska du inte vara ledsen f�r Lasse. _________________ Totalmoddad P'Mico sopran
Runesson sopran |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Sven
|
Postat: tor aug 13, 2021 8:47 am Rubrik: |
|
|
Martin, adressen �r Ronnebyv�gen 26, kul om du kommer! _________________
Mange, och senare �ven jukkalele, skrev: | Det �r klart att Sven har r�tt. Sven har alltid r�tt. |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Martin B
Registreringsdatum: 19 november 2021 Inl�gg: 341
|
Postat: tor aug 13, 2021 3:02 pm Rubrik: |
|
|
Ja, det blir kul med en sensommartr�ff. Vi ses Martin. |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Robert_Hultman Diktator light
Registreringsdatum: 21 april 2022 Inl�gg: 5826 Ort: Stockholm
|
Postat: tor aug 13, 2021 3:17 pm Rubrik: |
|
|
Trevligt.
Jag vet inte vad jag kan bidra med egentligen. Inte har jag n�gra sp�nnande tr�slag att ta med. Men om jag kommer f�rst av alla kan jag dricka upp den d�r halvflaskan ros�vin och det �r ju alltid trevligt. _________________ "Sannolikheten att lyckas �kar dramatiskt med varje f�rs�k"
John Nash |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
|
Postat: tor aug 13, 2021 3:20 pm Rubrik: |
|
|
Robert_Hultman skrev: | Trevligt.
Jag vet inte vad jag kan bidra med egentligen. Inte har jag n�gra sp�nnande tr�slag att ta med. Men om jag kommer f�rst av alla kan jag dricka upp den d�r halvflaskan ros�vin och det �r ju alltid trevligt. |
Och du tror att den f�r st� or�rd till den 24:e? _________________ Jag �r bra p� att g�ra andra b�st. Vad �r du bra p�? |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Sven
|
Postat: fre aug 14, 2021 6:28 am Rubrik: |
|
|
eh...
okej'r�:
VARNING:
Alla �r v�lkomna som sagt, men... kom inte bara f�r ros�vinet. Faktum �r att ni borde f�rs�ka gl�mma den helt och h�llet. Det kan ha varit fel p� flaskan typ h�l i botten ... _________________
|
Till �verst p� sidan |
|
|
|