Föregående ämne :: Nästa ämne |
Författare |
Meddelande |
Daionsavage

Registreringsdatum: 12 juli 2008 Inlägg: 699 Ort: Umeå
|
Postat: tor maj 21, 2009 11:43 am Rubrik: URSUS |
|
|
Umeås Riktigt Seriösa UkuleleSällskap begick sin andra träff igår. Vi hade ökat antalet mötesdeltagare med 100% sedan förra gången! Zack, Isbjörnen, Yvonne (som inte hänger här) och Undertecknad möttes på café station där vi spelade och sjöng tillsammans och utövade en fredlig samexistens med det spelmanslag som hade träff i rummet bredvid.
Det är roligt att det har hänt någonting häruppe, jag ser fram mot nästa träff som vi satte till Onsdag den 10:e juni, kl 18:30, Café station.
Och till nästa gång följer kameran med, bara för att man vill ha mer än sitt eget minne till hjälp då det gäller att minnas livets glada stunder. _________________ ---------------------------
If I can't dance, it's not my revolution!
-Emma Goldman
Sandra skrev: | Då önskade vi Staten och kapitalet men fick bara upp honom till melodifestivallåtar... |
|
|
Till överst på sidan |
|
 |
Zack

Registreringsdatum: 25 maj 2007 Inlägg: 221
|
Postat: tor maj 21, 2009 8:04 pm Rubrik: |
|
|
Bilder kommer på måndag, har glömt datakabeln till min mobil på jobbet.
Det var en riktigt trevlig träff som vi hade och med lite strategisk marknadsföring så tror jag nog att vi kan bli några till som kan träffas. |
|
Till överst på sidan |
|
 |
Robert_Hultman Diktator light

Registreringsdatum: 21 april 2022 Inlägg: 5826 Ort: Stockholm
|
Postat: tor maj 21, 2009 11:15 pm Rubrik: |
|
|
KUL!
Gillar namnet också
Du får se till att Vonne reggar sig här, så att giftet verkligen kan sprida sig i hennes ådror.  _________________ "Sannolikheten att lyckas ökar dramatiskt med varje försök"
John Nash |
|
Till överst på sidan |
|
 |
hrlarson

Registreringsdatum: 23 augusti 2007 Inlägg: 4349 Ort: Bajen
|
Postat: fre maj 22, 2009 8:06 am Rubrik: |
|
|
Glöm bara inte att rulla på r:et: URRRRRSUS. Annars blir det lätt uschusch, vilket skulle göra gänget en björntjänst.  |
|
Till överst på sidan |
|
 |
Jörgen Kommissionens Lautsprecher

Registreringsdatum: 31 januari 2006 Inlägg: 4583 Ort: Stockholm
|
Postat: fre maj 22, 2009 8:40 am Rubrik: |
|
|
Tar ni mötena i dur så blir det väl så här på ett ungefär
Mollvarianten finns ju också om glädjen skulle tryta, fast den är ju inte lika storslagen.
Trist förtydligande av ovanstående s.k. skämt: Ursus major, minor... _________________ Jag är bra på att göra andra bäst. Vad är du bra på? |
|
Till överst på sidan |
|
 |
Zack

Registreringsdatum: 25 maj 2007 Inlägg: 221
|
Postat: fre maj 22, 2009 8:16 pm Rubrik: |
|
|
Här kommer den utlovade bilden på sällskapet
|
|
Till överst på sidan |
|
 |
Daionsavage

|
Postat: fre maj 22, 2009 8:18 pm Rubrik: |
|
|
Tackar för den Zack!
Vad mysigt det såg ut från den vinkeln  _________________ ---------------------------
-Emma Goldman
Sandra skrev: | Då önskade vi Staten och kapitalet men fick bara upp honom till melodifestivallåtar... |
|
|
Till överst på sidan |
|
 |
Robert_Hultman Diktator light

Registreringsdatum: 21 april 2022 Inlägg: 5826 Ort: Stockholm
|
Postat: lör maj 23, 2009 4:24 pm Rubrik: |
|
|
Va?!
Är det måndag redan?
Ser ju trevligt ut. _________________ "Sannolikheten att lyckas ökar dramatiskt med varje försök"
John Nash |
|
Till överst på sidan |
|
 |
Daionsavage

|
Postat: tis jun 09, 2021 10:26 am Rubrik: |
|
|
Bumpar upp den här:
Citat: | Onsdag den 10:e juni, kl 18:30, Café station.
|
_________________ ---------------------------
-Emma Goldman
|
|
Till överst på sidan |
|
 |
Daionsavage

|
Postat: tor jun 11, 2021 8:15 pm Rubrik: |
|
|
Jomen! Det blev en tremannaträff i onsdags
Naturligtvis så skall jag aldrig lova någonting som inbegriper en kamera, de försvinner eller går sönder då, så jag har inte en en enda bild från det här tillfället. Å andra sidan är kort på musik lika relevant som dans om arkitektur (fritt inspirerat av Laurie Anderson).
I alla fall så satte vi nästa träff till den 19:e augusti. Juli är en månad som innebär frånvaro för de flesta MEN -Om någon vill ses så går det bra att skriva här i tråden, jag bevakar den! _________________ ---------------------------
-Emma Goldman
|
|
Till överst på sidan |
|
 |
Daionsavage

|
Postat: ons aug 19, 2021 10:42 am Rubrik: |
|
|
Okej, Ikväll är det dags!
Kl 19:00 Café Station.
-B there or B a fyrkant!  _________________ ---------------------------
-Emma Goldman
|
|
Till överst på sidan |
|
 |
Daionsavage

|
Postat: tor aug 20, 2021 12:14 pm Rubrik: |
|
|
och igår blev det av!
Vi var tvugna att sätta oss utomhus eftersom ett band som gjorde dansbandscountryversioner på frälsningsarméörhängen repade elförstärkt inne på café stations scen
Isbjörnen hade kommit på den briljanta idén att göra fysiska kopior av låtar han ville att vi skulle spela (själv har jag helt slött mailat ut inscannade notblad) ... Vi lär oss så sakteliga.  _________________ ---------------------------
-Emma Goldman
|
|
Till överst på sidan |
|
 |
hrlarson

Registreringsdatum: 23 augusti 2007 Inlägg: 4349 Ort: Bajen
|
Postat: tor aug 20, 2021 12:41 pm Rubrik: |
|
|
Aha! Utskrifter? Så inte typ en ponny som visar att man ska köra låten Min ponny etc? _________________ Totalmoddad P'Mico sopran
Runesson sopran |
|
Till överst på sidan |
|
 |
Sven

Registreringsdatum: 14 januari 2008 Inlägg: 2093 Ort: Stockholm
|
Postat: tor aug 20, 2021 1:10 pm Rubrik: |
|
|
Det ska vi tänka på Lars, det var ju så jobbigt den där gången när jag ville vi skulle spela "Highrise" och du kontrade med "1916"... _________________
Mange, och senare även jukkalele, skrev: | Det är klart att Sven har rätt. Sven har alltid rätt. |
www.argapa.blogspot.com |
|
Till överst på sidan |
|
 |
Daionsavage

|
Postat: tor aug 20, 2021 1:26 pm Rubrik: |
|
|
precis, utskrifter is da shiznit som snoop dogg skulle ha uttryckt det
Annars hade det varit liiiite kul att bygga en fullskalemodell av titanic då man skall ha mikael wihe-tema  _________________ ---------------------------
-Emma Goldman
|
|
Till överst på sidan |
|
 |
|