Forumindex Ukulelekommissionens forum

 
 Vanliga fr�gorVanliga fr�gor   S�kS�k   MedlemslistaMedlemslista   Anv�ndargrupperAnv�ndargrupper   Bli medlemBli medlem 
 ProfilProfil   Logga in f�r att l�sa dina meddelandenLogga in f�r att l�sa dina meddelanden   Logga inLogga in 

Jubileumstr�ffen den 20 mars 2006
G� till sida 1, 2  N�sta
 
Skapa nytt �mne   Svara p� �mnet    Forumindex -> Eftersnack
F�reg�ende �mne :: N�sta �mne  
F�rfattare Meddelande
Robert_Hultman
Diktator light


Registreringsdatum: 21 april 2022
Inl�gg: 1779
Ort: Stockholm

Inl�ggPostat: tis mar 21, 2022 12:17 am    Rubrik: Jubileumstr�ffen den 20 mars 2006 Svara med citat

Trevligt, trevligt! Finns mycket mer att s�ga. Men timmen �r sen och jag n�jer mig med att l�gga upp de bilder Jukkalele skickat och de som jag tog sj�lv. Nu (den 21:a) har jag kompletterat med de bilder jag fick fr�n J�rgen och Lasse R. Det �r "j�ttem�nga" bilder som de s�ger i fotobranschen.

Bilderna: http://ukulelekommissionen.se/jubileum.html

�terkommer med mer "eftersnack" n�r jag h�mtat mig.

[Edit: gl�mde naturligtvis att l�nka till bilderna]
_________________
N�got slags initiativtagare


Senast �ndrad av Robert_Hultman den tis mar 21, 2022 6:50 pm, �ndrad totalt 1 g�ng
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande
ukulelerud
Happy Per


Registreringsdatum: 23 april 2022
Inl�gg: 601

Inl�ggPostat: tis mar 21, 2022 7:05 am    Rubrik: Svara med citat

Absolut. Inte minst - Ett stort tack f�r ig�r, Robert. Utan ditt synnerligen f�red�mliga initiativ f�r strax ett �r sedan hade vi aldrig setts ig�r.

Finns givetvis massor av annat att s�ga ocks�. Men d� Plink-Plonk �r tillbaka igen (vilket jag f.�. tycker �r v�ldigt trevligt) s� vill jag g�rna l�mna lite plats till honom ocks� Wink

Vill bara ber�tta att jag efter v�rt m�te kom att ha ett litet eftersnack med v�r nya "Hard Rock"-v�rd Peter, som av ngn outgrundlig anledning faktiskt h�lsade oss v�lkomna tillbaka igen. �terkommer betr detta inom kort. Vi kom ocks� att tala om Kommissionens tidigare l�fte att st�lla upp p� ett Hard Rock Gig lite l�ngre fram.

Vill med mitt inl�gg endast p�minna om just detta v�rt l�fte och h�nvisa alla att aktivt engagera sig i diskussionen p� v�r s�rskilda tr�d "Hard Rock-spelning". K�nns pl�tsligt lite mer angel�get att starta en lite mer konkret planering av denna.
_________________
ukulelerud Rolling Eyes
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande
J�rgen
Kommissionens Lautsprecher


Registreringsdatum: 31 januari 2006
Inl�gg: 774
Ort: Stockholm

Inl�ggPostat: tis mar 21, 2022 9:42 am    Rubrik: Svara med citat

Tack f�r i g�r! Mitt allra f�rsta m�te med kommissionen
var riktigt trevligt och jag har f�tt mersmak. Dessutom
blev jag sugen p� att skaffa en ukke till efter att ha provspelat
n�gra sk�na varianter.

Lirar litet str�nginstrument
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande Bes�k anv�ndarens hemsida
jukkalele
Custom (kosta mer) customer in waiting


Registreringsdatum: 20 april 2022
Inl�gg: 1611
Ort: Stockholm

Inl�ggPostat: tis mar 21, 2022 10:18 am    Rubrik: Svara med citat

Jag vill ocks� tacka alla n�rvarande och alla som inte kunde komma, men som tvekl�st t�nkte p� oss och vad de gick miste om. Jag m�ste s�ga att det var en bra blandning av l�tar som framf�rdes i olika konstellationer. Allt fr�n Th�str�m till Formby och Helmer Bryd via Roy och Roger och en hel del annat. Som syns p� bilderna gick m�tet i h�lsokostens tecken Laughing

Till J�rgen vill jag bara s�ga: Ta dig noga i akt. Du vill skaffa en ukke till. Det �r l�tt att tro att man kan klara sig med det. Bara en till, sedan r�cker det. Bet�nk dock de varnande exempel du kunde besk�da p� kommission�rer som trots innehav av flera ukkar hela tiden vill ha fler - eller i de mest tragiska fallen "bara en till". Det finns t o m ett namn f�r detta, som du kanske har sett i detta forum. UAS Ukulele Aquisition Syndrome.

Det �r f�rst�s ditt beslut men kom sedan inte och s�g att du inte blivit varnad. Aja baja
_________________
Jukkal E. Le

What, me uke?
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande Bes�k anv�ndarens hemsida
Plink-plonk
Kommissionens entusiast


Registreringsdatum: 20 mars 2006
Inl�gg: 464

Inl�ggPostat: tis mar 21, 2022 11:22 am    Rubrik: Svara med citat

Jag ska g�ra n�got som jag avskyr n�r andra g�r, n�mligen ansluta mig �siktsm�ssigt till tidigare talare Wink (det �r roligare n�r folk st�mmer sina instrument �n st�mmer i b�cken).

Men som ohj�lpligt drabbad av UAS s� r�der jag dig (precis som Jukkalele gjorde) att passa dig. Min fina samling p� 7 lelar skriker efter att ut�kas.

Dock: Efter g�rdagens f�rv�rv av ukulelevirituosen Calypsonics med k�rlek och uttryck handsnidade "examensarbete" Lulu har jag sv�rt att se att det blir n�got maskintillverkat om det inte �r en ytterst exklusiv eller rolig sak.

Tack Calypsonic och tack alla andra f�r ig�r! Det var j�ttetrevligt och jag ser fram mot n�sta m�te!
_________________
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande
Calypsonic
Kommissionens utvikningspojke


Registreringsdatum: 15 november 2021
Inl�gg: 234
Ort: Stockholm, Saltsj�baden

Inl�ggPostat: tis mar 21, 2022 12:25 pm    Rubrik: Svara med citat

Tack alla f�r en ytterst trevlig afton Very Happy
S� mycket trevligt folk i ett o samma rum!

Ang HardRock spelningen, ni som k�nner er manade att ta saken i egna h�nder �r v�lkommna att h�ra av er till mig, jag �r st�ndigt spelsugen och bidrar g�rna men min mexicanska bas (guitarron), g****r eller ucke!


Citat:
Dock: Efter g�rdagens f�rv�rv av ukulelevirituosen Calypsonics med k�rlek och uttryck handsnidade "examensarbete" Lulu har jag sv�rt att se att det blir n�got maskintillverkat om det inte �r en utterst exklusiv eller rolig sak.

Embarassed tihi tihi... nu blev jag ju alldeles rosa om �ronen! Tack sj�lv Kristian Wink
_________________
Kan man brotta ner en elefant me bara h�nderna om man skriker NU J�VLAR!! just n�r man g�r till attack?
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post Bes�k anv�ndarens hemsida
H�gel
Hawaiian Blue


Registreringsdatum: 15 mars 2006
Inl�gg: 315
Ort: Stockholm

Inl�ggPostat: tis mar 21, 2022 12:39 pm    Rubrik: Svara med citat

Tack f�r ig�r, allihop! Mitt f�rsta kommissionsm�te var v�ldigt kul.
Det gav mersmak. Jag ser fram mot n�sta.
K�nde mig lite utanf�r f�rst, inte bara f�r att jag var den ende som hade GCEA-st�mning p� min ukke, n�r alla andra hade ADF#B. Shocked
En sak har jag best�mt mig f�r: Att skaffa mig en ukke till! D�r jag kan k�ra med den senare st�mningen. P� m�tena b�r man nog ha samma fingers�ttning som resten av ensemblen f�r att h�nga med (�tminstone om man �r en s�dan amat�r som jag) - det blir sv�rt n�r man ser grannen ta ett G-ackord och man sj�lv spontant g�r likadant men ist�llet producerar ett A-ackord! Det blir f�r mycket omr�kningsarbete i huvudet.
Jag har ju hittills bara spelat solo - in splendid isolation - och n�r jag nu kommer ut ur min ukke-garderob f�r att lira ihop med andra st�ller det ocks� taktk�nslan p� h�rda prov, kombinerat med omr�kning i huvudet av ackord - en "slags" instant transponering (�ven om jag vet att termen �r fel, Robert!). Ett kakofoniskt tumult b�de inombords och i rummet.
S� det l�r v�l bli ett bes�k p� JAM vad det lider?
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande
Ukulele-Rookie



Registreringsdatum: 09 december 2021
Inl�gg: 85
Ort: Huddinge

Inl�ggPostat: tis mar 21, 2022 2:54 pm    Rubrik: Svara med citat

Tack alla f�r en j�tte-trevlig kv�ll!

Jag k�nde att det gick lite f�r fort fram f�r min del (och mina fyra ackord), f�r jag kom p� efterk�lken varje g�ng jag skulle byta ackord. Lite grann l�rde jag mig f�r n�r kv�llen var slut konstaterade jag att jag nu kan hela 5 (!) ackord.

Jag k�nner ett behov av en avdelning f�r r�-amat�rer (som jag), d�r man kan l�ra sig nya ackord samt komp och anslag. Jag ser dock redan fram emot n�sta m�te.

Tack f�r den j�ttefina och j�ttegoda t�rtan. Kul att bilderna publicerades s� fort.

G�ran
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande Bes�k anv�ndarens hemsida MSN Messenger
Anders W-r



Registreringsdatum: 22 april 2022
Inl�gg: 28
Ort: Stockholm

Inl�ggPostat: tis mar 21, 2022 3:38 pm    Rubrik: Svara med citat

Kommission�rer,

�ven jag ber att framf�ra ett varmt tack f�r en utomordentligt trevlig och v�lordnad Jubileumskv�ll.
Ser fram emot ett nytt, utvecklande ukke-�r!

Anders W-r
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande
Lasse R
Kommissionens sommartomte


Registreringsdatum: 26 maj 2005
Inl�gg: 198

Inl�ggPostat: tis mar 21, 2022 4:07 pm    Rubrik: Svara med citat

Tack en trevlig afton!!!
Efter en s�dan t�rta f�r man verkligen mersmak!

Lasse R Very Happy
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande
Leni



Registreringsdatum: 11 augusti 2005
Inl�gg: 8
Ort: Waxholm

Inl�ggPostat: ons mar 22, 2022 5:39 pm    Rubrik: Svara med citat

Vilket trevligt 1 �r�s kalas det var!! Kul folk, blandade l�tar och t�rtan var b�de l�cker att titta p� och j�ttegod.
Vi var lite f� damer den h�r kv�llen... men det �r bara en tidsfr�ga tills k�lappar m�ste delas ut, jag har n�mligen visat det h�rliga fotot p� "Han med den bara �verkroppen" f�r mina kompisar Razz s� nu har vi ett flertal wannabes h�r i Waxholm. Ser fram emot n�sta m�te.
Leni
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande
ukulelerud
Happy Per


Registreringsdatum: 23 april 2022
Inl�gg: 601

Inl�ggPostat: ons mar 22, 2022 6:57 pm    Rubrik: Svara med citat

F�resl�r � det best�mdaste att alla ukulelespelande herrar �tminstone t�cker �verkroppen p� n�sta m�te Aja baja
_________________
ukulelerud Rolling Eyes
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande
jukkalele
Custom (kosta mer) customer in waiting


Registreringsdatum: 20 april 2022
Inl�gg: 1611
Ort: Stockholm

Inl�ggPostat: tor mar 23, 2022 10:18 am    Rubrik: Svara med citat

Jag tycker nog i princip att ukulelerud har r�tt. � andra sidan: Om det kan leda till fler medlemmar av damtyp, �r jag dock beredd att rucka p� principerna och l�ta v�r egen exhibitionist h�llas. Fast det tar emot att skriva det.... Very Happy
_________________
Jukkal E. Le

What, me uke?
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande Bes�k anv�ndarens hemsida
Plink-plonk
Kommissionens entusiast


Registreringsdatum: 20 mars 2006
Inl�gg: 464

Inl�ggPostat: tor mar 23, 2022 1:47 pm    Rubrik: Svara med citat

Jag blev lite sugen p� att trumfa �ver Calypsonics sk�na avatar (karln visar ju inte ens br�stv�rtorna...) men besinnade mig i sista stund... Wink Dessutom tror jag det var Robban sj�lv som inspirerade Calypsonic:


(Vad var det i t�rtan???)

Ni f�r n�ja Er med fjol�rets retrogitarristversion av mig ist�llet (vilket de flesta s�kert �r glada f�r Smile )
_________________
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande
Calypsonic
Kommissionens utvikningspojke


Registreringsdatum: 15 november 2021
Inl�gg: 234
Ort: Stockholm, Saltsj�baden

Inl�ggPostat: tor mar 23, 2022 2:51 pm    Rubrik: Svara med citat

Aha! nu hajjar jag! det �r allts� jag som �r "Han med den bara �verkroppen" ! HA HA HA Very Happy

Hm om det blir konkurens fr�n Plink kan jag nog ordna till s� det hoppar fram en eller annan br�stv�rta ocks�... he he Cool
_________________
Kan man brotta ner en elefant me bara h�nderna om man skriker NU J�VLAR!! just n�r man g�r till attack?
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post Bes�k anv�ndarens hemsida
Visa inl�gg nyare �n:   
Skapa nytt �mne   Svara p� �mnet    Forumindex -> Eftersnack Alla tider �r GMT + 1 timme (svensk normaltid)
G� till sida 1, 2  N�sta
Sida 1 av 2

 
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya inl�gg i det h�r forumet
Du kan inte svara p� inl�gg i det h�r forumet
Du kan inte �ndra dina inl�gg i det h�r forumet
Du kan inte ta bort dina inl�gg i det h�r forumet
Du kan inte r�sta i det h�r forumet


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Swedish translation by phpBB Sweden and Virtuality © 2003-2006