F�reg�ende �mne :: N�sta �mne |
F�rfattare |
Meddelande |
Robert_Hultman Diktator light
Registreringsdatum: 21 april 2022 Inl�gg: 5823 Ort: Stockholm
|
Postat: tis jan 06, 2022 9:08 pm Rubrik: V�rfest f�r ukulelespelare 18 april i Stockholm |
|
|
Thomas Allander (Ukuelemannen) anordnar "Ukulelens Dag"*) p� Folkkulturcentrum i Hjorthagen i Stockholm den 18 april. Jag citerar fr�n Folkkulturcentrums website:
"En v�rfest f�r alla ukulelespelare!
Svallv�gorna efter den stora ukulelefestivalen 2007 har nu b�rjat l�gga sig. 401 ukulelespelare blev v�rldsrekordh�llare i "V�rldens st�rsta ukuleleorkester" och kom i Guinness Rekordbok med flera bilder. M�nga vill tr�ffas igen.
D�rf�r ordnar ukulelemannen en v�rfest i ukulelens namn dit ALLA ukulister �r v�lkomna att spela och ha urkul med sina ukuleler. Vill du upptr�da p� �ppen scen? Skicka ett mejl till infosnabelaukulelemannenpunktse.
...
Artister s�h�r l�ngt:
Nils Pils & P�r B�rs, Elvira Bira (se bild), F�llmans ukuleleorkester. Naturligtvis �ven "ukulelemannen" Thomas Allander som kommer att "k�ra" sin nya "multilele". "
Entr�n �r 100 kronor (med rabatter f�r ungdomar och kulturcentrums medlemmar)
Mer info p� Folkkulturcentrums website:
http://folkkulturcentrum.se/?id=8111821011831
*) Ej att f�rv�xla med Internationella Ukuleledagen som firas den 23 augusti _________________ "Sannolikheten att lyckas �kar dramatiskt med varje f�rs�k"
John Nash |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Plink-plonk Kommissionens entusiast
Registreringsdatum: 20 mars 2006 Inl�gg: 1539
|
Postat: tis jan 06, 2022 10:22 pm Rubrik: |
|
|
hmmm. Jag vet inte varf�r jag blir s� reserverad... eller jo det vet jag kanske...men....
P�r och Nils �r ju bra och Elvira �r cool..Har sett dem ett par g�nger dock....pengen �r ju rimlig, man betalar trots allt hyra d�r.........
N�n som ska dit? Jag kan ju k�mpa lite mot min ovilja f�r att f� ukulera lite i goa v�nners lag. _________________ Tangi Manini Sopranino
Allander Lyx
Kamaka Std de luxe HF 1
Bobby Henshaw
Martin-1
Gibson-2
Fin-Der
Bushman Jenny Concert
Kamaka HB-2D Concert De luxe
Kamaka HF 36 Tenor
Calypsonic Lulu Tenor
Bushman Jenny C Baryton |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Plink-plonk Kommissionens entusiast
Registreringsdatum: 20 mars 2006 Inl�gg: 1539
|
Postat: ons jan 07, 2022 12:08 am Rubrik: |
|
|
http://www.youtube.com/watch?v=84GPWSdz1XQ
Lite kul �r han gubben _________________ Tangi Manini Sopranino
Allander Lyx
Kamaka Std de luxe HF 1
Bobby Henshaw
Martin-1
Gibson-2
Fin-Der
Bushman Jenny Concert
Kamaka HB-2D Concert De luxe
Kamaka HF 36 Tenor
Calypsonic Lulu Tenor
Bushman Jenny C Baryton |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Sven
Registreringsdatum: 14 januari 2008 Inl�gg: 2093 Ort: Stockholm
|
Postat: ons jan 07, 2022 9:29 am Rubrik: |
|
|
Jo Christian jag g�r g�rna med dig. Eftersom du �r s� stor kan jag alltid st�lla mig bakom dig ifall Allander blir f�r mycket.
Sven |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
jukkalele Custom (kosta mer) customer in waiting
Registreringsdatum: 20 april 2022 Inl�gg: 5650 Ort: Stockholm
|
Postat: ons jan 07, 2022 10:17 am Rubrik: |
|
|
Jag kan t�nka mig att g�, men det ligger s� pass l�ngt fram i tiden att jag inte t�nker p� n�got s�tt binda mig f�r vare sig det ena eller andra. Jag och Christian kan ju i s� fall bilda v�gg �t Sven vid behov. _________________ Allt �r v�ldigt ovisst. Det �r jag helt s�ker p�.
http://www.myspace.com/jukkalele |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
ronald
Registreringsdatum: 08 april 2022 Inl�gg: 1894 Ort: Stockholm/S�dermalm
|
Postat: ons jan 07, 2022 10:24 am Rubrik: |
|
|
D� f�r jag ocks� plats bakom er, jag �r ju s� liten! _________________ Sp�nvald Skallben
Hamster Tree |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Sven
Registreringsdatum: 14 januari 2008 Inl�gg: 2093 Ort: Stockholm
|
Postat: ons jan 07, 2022 10:31 am Rubrik: |
|
|
jukkalele skrev: | Jag kan t�nka mig att g�, men det ligger s� pass l�ngt fram i tiden att jag inte t�nker p� n�got s�tt binda mig f�r vare sig det ena eller andra. Jag och Christian kan ju i s� fall bilda v�gg �t Sven vid behov. |
Det blir bra Jukka, jag kan skrika med buktalardockar�st ngt om hur j�vligt det l�ter, s� kan du och Plink st� och l�tsas som ingenting.
F�rst�r ocks� att du inte vill binda dig, p� dryga 4 m�nader kanske vi har surat ur p� varandra fullst�ndigt och vill g� dit med nya kompisar fr�n Ukuleleklubben... |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
J�rgen Kommissionens Lautsprecher
Registreringsdatum: 31 januari 2006 Inl�gg: 4583 Ort: Stockholm
|
Postat: ons jan 07, 2022 10:34 am Rubrik: |
|
|
18:e april �r oerh�rt l�ngt borta i min v�rld. Vem vet vad jag g�r eller inte g�r d�?
Kanske jag trots allt ska v�ga mig ut ur min trygga s�derf�rort och ge mig ut i det vilda Hjorthagen?
Det l�ter ju trots allt som om vi skulle kunna eller inte kunna bli ett g�ng.
Notera att Allander inte v�ljer att n�mna SIUF. _________________ Jag �r bra p� att g�ra andra b�st. Vad �r du bra p�? |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Mab
Registreringsdatum: 28 september 2021 Inl�gg: 1365 Ort: Hammarbyh�jden
|
Postat: ons jan 07, 2022 11:12 am Rubrik: |
|
|
Jag har skrivit in det i min kalender, men kan v�l n�stan sl� vad om att jag kommer att jobba d�... |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
hrlarson
Registreringsdatum: 23 augusti 2007 Inl�gg: 4349 Ort: Bajen
|
Postat: ons jan 07, 2022 3:17 pm Rubrik: |
|
|
Kanske. Men det �r som sagt hundra �r dit. Vi har dock n�gra m�nader p� oss att l�ra oss dragspel och konkurrera ut ukkarna. _________________ Totalmoddad P'Mico sopran
Runesson sopran |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Daionsavage
Registreringsdatum: 12 juli 2008 Inl�gg: 696 Ort: Ume�
|
Postat: ons jan 07, 2022 3:50 pm Rubrik: |
|
|
hmmm... L�ng resa till stockholm, och jag f�rs�ker att undvika att skita ner moder jord genom att ta flyget i on�dan.. men 18:e april �r min kalender vid�ppen och det verkar kunna bli en rolig dag.
Ingen som vet om Elvira beh�ver en basist? _________________ ---------------------------
If I can't dance, it's not my revolution!
-Emma Goldman
Sandra skrev: | D� �nskade vi Staten och kapitalet men fick bara upp honom till melodifestivall�tar... |
|
|
Till �verst p� sidan |
|
|
|
Postat: ons jan 07, 2022 4:06 pm Rubrik: |
|
|
Daionsavage skrev: | Ingen som vet om Elvira beh�ver en basist? |
Den saken f�r du ta upp med hennes far...
...Det �r han som spelar bas. _________________ Jag �r bra p� att g�ra andra b�st. Vad �r du bra p�? |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Mange
Registreringsdatum: 09 oktober 2008 Inl�gg: 1379 Ort: Hammarbyh�jden - ukulelens Laurel Canyon
|
Postat: ons jan 07, 2022 4:31 pm Rubrik: |
|
|
Jag ins�g precis att jag tyv�rr �r en hemsk m�nniska... Jag �nskar att jag var en underbart naiv, �ppensinnad m�nniska som �lskade allt och alla, men jag �r en cynisk 70-talist som tar varje chans jag f�r att d�ma ut n�got som verkar mindre coolt (i min lilla bok allts�). Guiness rekordbok, Multileles, flying v-uckar och tokroliga spexare �r s�dana saker som jag har v�ldigt sv�rt att passa in i mitt universum...
D�rf�r �r det kanske l�ge f�r mig att bli omskolad, upptinad och fr�lst? Kan n�gon v�nlig sj�l som f�rst�r sig p� s�dant h�r leda mig dit och l�ra mig att �lska det mysiga och tokroliga? Eller ska jag forts�tta vara ytterst reserverad och lite s�d�r "90-talscool"?
|
|
Till �verst p� sidan |
|
|
|
Postat: ons jan 07, 2022 4:41 pm Rubrik: |
|
|
Elvira �r mycket h�rv�rd kan jag intyga (trevlig tjej �ven vid sidan av scenen). Hon sjunger riktigt bra och skulle likav�l kunnat spela g itarr...
Guiness rekordbok, Multileles och annat kan jag ocks� vara utan... _________________ Jag �r bra p� att g�ra andra b�st. Vad �r du bra p�? |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
jukkalele Custom (kosta mer) customer in waiting
Registreringsdatum: 20 april 2022 Inl�gg: 5650 Ort: Stockholm
|
Postat: ons jan 07, 2022 4:45 pm Rubrik: |
|
|
Nej, Mange. �ndra inte inst�llning. Tokroligheter �r inget att efterstr�va. Lite kul en kort stund kan det iofs vara, men det g�r snabbt �ver. H�r g�ller inte Axe-reklamen. "Because first impressions last".
Men det kan ju kanske vara kul p� en annan niv�.... _________________ Allt �r v�ldigt ovisst. Det �r jag helt s�ker p�.
http://www.myspace.com/jukkalele |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
|