Föregående ämne :: Nästa ämne |
Författare |
Meddelande |
Gnistan

Registreringsdatum: 12 september 2021 Inlägg: 322 Ort: Gävle
|
Postat: tis apr 21, 2022 3:51 pm Rubrik: |
|
|
Hej!
Kul att du vill vara med och spela!
De tre träffarna i sjömanskyrkan nu före sommaren har jag huvudansvaret för och det är bara att komma, du behöver inte anmäla dig! (men om du vill vara säker på att det av olika anledningar inte blir inställt så kan du skicka ett personligt meddelande till mig här på forumet någon dag innan för att vara säker)!
Sen hur det blir i sommar och i höst vet jag inte, jag hoppas naturligtvis på att det kan bli olika sorters träffar, stora eller små, som olika personer kan bjuda in till! Det här är ju bara en symbolisk ukuleleklubb, finns ingen styrelse eller klubb egentligen! Så alla kan bjuda in till träffar i Gävle eller Sandviken...? Men eftersom jag just nu verkar nördigast (hrlarson kallar det något annat) så har jag hittills fixat fest och träffar! Men kul om fler ordnar!
Välkommen in i Ukulelesekten!
PS. Hoppas att du kan komma till nästa träff!
Välkommen |
|
Till överst på sidan |
|
 |
Gnistan

|
Postat: fre apr 24, 2022 10:04 am Rubrik: |
|
|
Det blev full fart på ukulelespelandet igår kväll!
Vi spelade några rock- och blueslåtar från förra gången (och hur man kunde göra för att variera ackorden) och fick till ett härligt spel!
Sen tog vi sommar- och fest/snapsvisor, trevligt! Och så lyckades jag smuggla in "Sway" också. Paul Simons "Sunny day" och "flickorna bak i bilen" blev nog favoriterna. Vi hade med ett par andra instrument också ibland, blev bra!
Ja, Mab, "Här kommer alla känslorna på en och samma gång" passade in väldigt bra i programmet .  |
|
Till överst på sidan |
|
 |
Backlund

Registreringsdatum: 20 april 2022 Inlägg: 356 Ort: Sandviken
|
Postat: fre apr 24, 2022 10:15 am Rubrik: |
|
|
Trevligt trevligt! |
|
Till överst på sidan |
|
 |
Mab

Registreringsdatum: 28 september 2021 Inlägg: 1367 Ort: Hammarbyhöjden
|
Postat: fre apr 24, 2022 1:16 pm Rubrik: |
|
|
Gnistan skrev: | Sen tog vi sommar- och fest/snapsvisor, trevligt!
Ja, Mab, "Här kommer alla känslorna på en och samma gång" passade in väldigt bra i programmet .  |
Det var väl tur!!
Blev det någon "Punschen kommer"? |
|
Till överst på sidan |
|
 |
Gnistan

|
Postat: lör apr 25, 2022 8:09 am Rubrik: |
|
|
Nej det blev ingen punschen kommer den här gången, men vi har samma tema "sommar och fest/snapsvisor" till nästa gång så då måste vi absolut ha med ditt förslag (jag får leta på nätet...eller finns det möjligen någon i kommissionen som har text och ackord lätt tillgängligt?).!
Vårhälsningar från Gnistan  |
|
Till överst på sidan |
|
 |
Mab

Registreringsdatum: 28 september 2021 Inlägg: 1367 Ort: Hammarbyhöjden
|
Postat: lör apr 25, 2022 11:30 am Rubrik: |
|
|
Här har du texten i alla fall!!
Punschen kommer, punschen kommer,
ljuv och sval.
Glasen imma, röster stimma
i vår sal.
Skål för glada minnen!
Skål för varje vår!
Inga sorger finnas mer
när punsch vi får. |
|
Till överst på sidan |
|
 |
Katja
Registreringsdatum: 13 februari 2009 Inlägg: 42 Ort: Gävle
|
Postat: sön apr 26, 2022 12:03 pm Rubrik: |
|
|
Tack igen för en kanontrevlig ukulelekväll!!!
Det blir trevligare och trevligare för varje gång eftersom vi lär känna varandra mer!!
Jag blev genast inspirerad och tog fram mina båda ukuleles på fredag kväll för att klinka på en massa låtar. Jag fastnade för Sway som är en kanonbra låt!!
Till saken hör att jag är med i en kör på Sandvik där v sjunger denna låt och man får rysningar i kroppen när killarna sjunger själva ett avsnitt.
Denna kör ska faktiskt uppträda på Sandviks årsstämma.
Men Drunken sailor är också en enkel och urkul låt att spela!!!
På tal om uppträdande så låter idén med inspelning av en CD väldigt tilltalande och visst ska vi abslout spela i Gävles marina havsfestival eller vad de kommer att kalla det.
Jag ska fundera ut mer låtar till nästa gång.
Vi måste ju träna på er snapsvisor om vi ska underhålla på CC-puben också!!! _________________ KUL med uKULele |
|
Till överst på sidan |
|
 |
Gnistan

|
Postat: mån apr 27, 2022 6:38 am Rubrik: |
|
|
Tack snälla Mab för hjälpen med låten!
Katja, visst är väl Sway en kanonlåt, förstår att den kan vara jättebra i en blandad kör (du får se till att ni spelar in låten när ni uppträder - jag skulle så gärna vilja höra er)!
Och så får vi som vi pratade om försöka få till något litet uppträdande på Gävles Marina festival, vi får hålla till vid min älskade Brigg!
...och så behöver vi fler bra snapsvisor att träna på, det brukar bli en tävling varje år någonstans med temat "Årets bästa snapsvisa", vi får leta!!! |
|
Till överst på sidan |
|
 |
Backlund

|
Postat: tor apr 30, 2022 7:44 am Rubrik: |
|
|
Katja skrev: | Tack igen för en kanontrevlig ukulelekväll!!!
Det blir trevligare och trevligare för varje gång eftersom vi lär känna varandra mer!!
Jag blev genast inspirerad och tog fram mina båda ukuleles på fredag kväll för att klinka på en massa låtar. Jag fastnade för Sway som är en kanonbra låt!!
Till saken hör att jag är med i en kör på Sandvik där v sjunger denna låt och man får rysningar i kroppen när killarna sjunger själva ett avsnitt.
Denna kör ska faktiskt uppträda på Sandviks årsstämma.
Men Drunken sailor är också en enkel och urkul låt att spela!!!
På tal om uppträdande så låter idén med inspelning av en CD väldigt tilltalande och visst ska vi abslout spela i Gävles marina havsfestival eller vad de kommer att kalla det.
Jag ska fundera ut mer låtar till nästa gång.
Vi måste ju träna på er snapsvisor om vi ska underhålla på CC-puben också!!! |
Aha, är du med i Hilltones? Om du är det så såg jag er uppträda igår när ni sjöng på Säljansborgskyrkan med Hammargymnasiets kör Riktigt bra var det! Soma vanligt  |
|
Till överst på sidan |
|
 |
Katja
Registreringsdatum: 13 februari 2009 Inlägg: 42 Ort: Gävle
|
Postat: lör maj 02, 2009 10:08 am Rubrik: |
|
|
Helt rätt Backlund!!!
Jag är med i Hiltones och det ar ju kul att du kom och lyssnade!!!
Mitt favoritavsnitt är när alla på slutet sjunger Beatleslåtarna!!!
Men jag hoppas du kommer till vår nästa ukuleleträff så får jag träffa dig personligen!! _________________ KUL med uKULele |
|
Till överst på sidan |
|
 |
Backlund

|
Postat: sön maj 03, 2009 6:57 pm Rubrik: |
|
|
Då har vi nog sjungit tillsammans förut, för jag har varit med i Hammagymnasiets kör hehe
Ja Beatles-medlyt är grymt! Har siktat in mig på nästa träff, hoppas att det inte dyker upp något viktigt bara  |
|
Till överst på sidan |
|
 |
Gnistan

|
Postat: tis maj 05, 2009 3:27 pm Rubrik: |
|
|
Men, men, men Backlund...!!!
Finns det något som är viktigare än ukulelespel...???  |