Föregående ämne :: Nästa ämne |
Författare |
Meddelande |
Gnistan

Registreringsdatum: 12 september 2021 Inlägg: 322 Ort: Gävle
|
Postat: sön mar 29, 2022 8:06 pm Rubrik: Nästa träff torsdagen den 23 april -09 |
|
|
Tiden går fort här kommer nästa ukuleledatum, torsdagen den 23/4-09!
Temat på låtlistan denna gång blir "sommarsånger" och "snaps- och festvisor".
Några sånger är klara : "Sailing", "En kväll i juni", "Gröna, granna, sköna, sanna sommar", "sommar, sommar, sommar", "sommaren är kort", upp och ut och gå" och "drunken sailor".
Tar gärna emot fler tips av er kommissionärer! |
|
Till överst på sidan |
|
 |
Mab

Registreringsdatum: 28 september 2021 Inlägg: 1367 Ort: Hammarbyhöjden
|
Postat: mån mar 30, 2022 3:15 am Rubrik: Re: Nästa träff torsdagen den 23 april -09 |
|
|
Gnistan skrev: | Temat på låtlistan denna gång blir "snaps- och festvisor". |
Låter som en riktigt trevlig sammankomst! |
|
Till överst på sidan |
|
 |
ukulelerud Happy Per

Registreringsdatum: 23 april 2022 Inlägg: 1196
|
Postat: mån mar 30, 2022 7:20 pm Rubrik: |
|
|
Det ska minsann vara Gävle-bor till detta. Råkar man bara nämna att det skulle vara gott med ett glas Staropramen till ukulelespelandet här nere i Stockholm, så kommer forumspolisen sättandes direkt
Edit: Censurerade ordet öl o bytte till Staropramen istället _________________ ukulelerud 
Senast ändrad av ukulelerud den mån mar 30, 2022 7:32 pm, ändrad totalt 1 gång |
|
Till överst på sidan |
|
 |
Robert_Hultman Diktator light

Registreringsdatum: 21 april 2022 Inlägg: 5827 Ort: Stockholm
|
Postat: mån mar 30, 2022 7:24 pm Rubrik: |
|
|
Hörde jag öl?
Edit: slog upp i glädjedödarbibeln och upptäckte att Staropramen är öl! _________________ "Sannolikheten att lyckas ökar dramatiskt med varje försök"
John Nash
Senast ändrad av Robert_Hultman den tis mar 31, 2022 8:21 am, ändrad totalt 1 gång |
|
Till överst på sidan |
|
 |
Katja
Registreringsdatum: 13 februari 2009 Inlägg: 42 Ort: Gävle
|
Postat: mån mar 30, 2022 7:54 pm Rubrik: |
|
|
Hej Gnistan!
Självklart börjar nedräkningen till den 23/4!!!
Det ska bli roligt att träffas igen.
Jag kom på en till rolig sommarlåt 'Gå och fiska' med Gyllene tider. Den finns i en utav Lätta ukulellåtarbökerna. Ackorden är inte så svåra men ingenting är svårt nog för oss inom Gävleklubben har jag märkt.......
Och det är ju faktiskt 'gyllene tider' när man spelar ukulele!!!!
Jag ska fundera på mer sommar/snaps visor!!
Kanske också börja fundera på vilken ölsort jag ska beställa......man ska ju inte göra några förhastade beslut och mina öl ska ju mogna länge också......kanske måste 'boka' en öl i förväg...... _________________ KUL med uKULele |
|
Till överst på sidan |
|
 |
Mab

|
Postat: mån mar 30, 2022 10:25 pm Rubrik: |
|
|
Katja skrev: | Jag ska fundera på mer sommar/snaps visor!! |
Förslag på punschvisa:
"Punschen kommer" (melodi Lippen Zweigen, ur Glada Änkan) |
|
Till överst på sidan |
|
 |
jukkalele Custom (kosta mer) customer in waiting

Registreringsdatum: 20 april 2022 Inlägg: 5652 Ort: Stockholm
|
Postat: mån mar 30, 2022 10:46 pm Rubrik: |
|
|
Ahh...
Glasen imma, röster stimma.... _________________ Allt är väldigt ovisst. Det är jag helt säker på.
http://www.myspace.com/jukkalele |
|
Till överst på sidan |
|
 |
odini

Registreringsdatum: 08 mars 2006 Inlägg: 226 Ort: Gävle
|
Postat: tis mar 31, 2022 11:08 pm Rubrik: |
|
|
Katja skrev: | 'Gå och fiska' med Gyllene tider. Den finns i en utav Lätta ukulellåtarbökerna. ...... |
Hmmm, hoppas jag är hemma då! I så fall kommer jag och skvallrar om när jag jobbade med Gyllne Tiders återtåg 1996.... Detta räcker som orsak för att ALDRIG A L D R I G A L D R I G spela låtar av denne Per Gessle...
Fast med tiden har ilskan bleknat, men sjunga Gessle?? NÄ NÄ!!!  _________________ mvh
ODINI |
|
Till överst på sidan |
|
 |
Gnistan

Registreringsdatum: 12 september 2021 Inlägg: 322 Ort: Gävle
|
Postat: ons apr 01, 2022 9:02 pm Rubrik: |
|
|
På förra träffen så spelade vi och sjöng väldigt mycket, vi hade inte tid med att skvallra om textförfattarna eller kompositörerna (i så fall skulle vi nog fått hålla på väldigt länge, de flesta människor på vår jord uppför sig fel eller konstigt ibland............?! )
Vi kommer att sjunga flera av Per Gessles låtar de två närmaste träffarna så mitt förslag är att du istället bjuder in till en liten eller stor ukuleleträff efter sommaren så kan du planera hela innehållet, ska bli jättespännande att få ta del av dina favoritlåtar m.m. Du kan välja vilken veckodag du vill, vardag som helgdag, skicka inbjudan till mig så lovar jag att maila ut den till alla ukulelespelarna på min maillista! |
|
Till överst på sidan |
|
 |
Mab

|
Postat: ons apr 01, 2022 10:30 pm Rubrik: |
|
|
odini skrev: | Katja skrev: | 'Gå och fiska' med Gyllene tider. Den finns i en utav Lätta ukulellåtarbökerna. ...... |
Hmmm, hoppas jag är hemma då! I så fall kommer jag och skvallrar om när jag jobbade med Gyllne Tiders återtåg 1996.... Detta räcker som orsak för att ALDRIG A L D R I G A L D R I G spela låtar av denne Per Gessle...
Fast med tiden har ilskan bleknat, men sjunga Gessle?? NÄ NÄ!!!  |
Ni kanske skulle prova på "Här kommer alla känslorna på en och samma gång"?  |
|
Till överst på sidan |
|
 |
hrlarson

Registreringsdatum: 23 augusti 2007 Inlägg: 4351 Ort: Bajen
|
Postat: tor apr 02, 2022 7:09 am Rubrik: |
|
|
Mab skrev: | odini skrev: | Katja skrev: | 'Gå och fiska' med Gyllene tider. Den finns i en utav Lätta ukulellåtarbökerna. ...... |
Fast med tiden har ilskan bleknat, men sjunga Gessle?? NÄ NÄ!!!  |
Ni kanske skulle prova på "Här kommer alla känslorna på en och samma gång"?  |
Glöm då inte att "en" ska byta betydelse från räkneord till "litet buskformigt träd". |
|
Till överst på sidan |
|
 |
odini

|
Postat: tor apr 02, 2022 10:00 pm Rubrik: |
|
|
Gnistan skrev: | så mitt förslag är att du istället bjuder in till en liten eller stor ukuleleträff efter sommaren så kan du planera hela innehållet, |
Hmmm, kanske en kväll under namnet Gissla Gessle?
Eller "to hell with Lundell"?
Varför inte "Jag ångrar att jag känt.... KENT"
Hi Hi Hi vad sägs om den sista? Amy är en FALSK Diamond......
Stop me!!!!!!!!!!!! _________________ mvh
ODINI |
|
Till överst på sidan |
|
 |
Katja
Registreringsdatum: 13 februari 2009 Inlägg: 42 Ort: Gävle
|
Postat: lör apr 04, 2022 10:08 am Rubrik: |
|
|
OJ,OJ...vilka åsikter det blev om min Per Gessle låt!!
Men jag håller med dig Gnistan......om vi skulle diskutera alla låtförfattare om hur konstiga de är, hur de beter sig mm mm så skulle det inte finnas tid för att spela ukulele och ha det trevligt.
Tänk vad mycket musik jag tycker är bra och tänk om jag skulle börja rota i allting dumt som dessa musiker har gjort......ja då skulle jag kanske bli deppad för INGEN människa är perfekt.......inte ens en ukulelespelare!!!
Nej...fram för att lyssna/spela på musik som man tycker är bra och som man blir glad av!!!! _________________ KUL med uKULele |
|
Till överst på sidan |
|
 |
odini

|
Postat: tis apr 07, 2022 9:49 am Rubrik: |
|
|
Den här symbolen som syns efter pilen betyder: Jag skämtar och är ironisk!!!Den tvingas man sätta dit för att människor som inte förstår min sorts skämt och ironi, inte skall ta illa vid sig.... Fast det hjälper inte alltid! Bredvidstående symbol betyder: Jag är bara glad och inte alls elak på något sätt!
Och den här betyder: Spela precis vilka melodier som helst, men diskutera gärna melodins tillkomst och upphovsman, det är bara kul... Det tar bara en minut i de flesta fall, och kan med fördel göras under fikastund för att inte inkräkta på spelandet!
Den här betyder: Tänk att jag aldrig lär mig att vara som alla andra, d.v.s. tyst och försiktig så jag inte retar upp någon.... I guess ill never learn! _________________ mvh
ODINI |
|
Till överst på sidan |
|
 |
Backlund

Registreringsdatum: 20 april 2022 Inlägg: 356 Ort: Sandviken
|
Postat: mån apr 20, 2022 7:26 pm Rubrik: |
|
|
Hej!
Kan man komma oanmäld till era träffar?
Jag kunde inte komma på den förra och kommer tyvärr inte kunna komma på denna heller.
Mvh
Patrik |
|
Till överst på sidan |
|
 |
|