Forumindex Ukulelekommissionens forum

 
 Vanliga fr�gorVanliga fr�gor   S�kS�k   MedlemslistaMedlemslista   Anv�ndargrupperAnv�ndargrupper   Bli medlemBli medlem 
 ProfilProfil   Logga in f�r att l�sa dina meddelandenLogga in f�r att l�sa dina meddelanden   Logga inLogga in 

JJlabs EA009W n�got att ha?
G� till sida 1, 2  N�sta
 
Skapa nytt �mne   Svara p� �mnet    Forumindex -> Inspelning och ljud
F�reg�ende �mne :: N�sta �mne  
F�rfattare Meddelande
Denno



Registreringsdatum: 05 mars 2009
Inl�gg: 194

Inl�ggPostat: fre mar 27, 2022 7:07 pm    Rubrik: JJlabs EA009W n�got att ha? Svara med citat

Skall in till Jam i morgon f�r att kolla p� en mic hade jag t�nkt.
Jag beh�ver inget galet avancerat. Men n�got som tar upp ljudet b�ttre �n min nuvarande digitalkamera.

Kollade deras hemsida och hittade denna.

JJlabs EA009W �ter p� lager och till riktigt kanonpris rek 2.795:-).
Vi p� JAM tycket att det finns alldeles f�r m�nga nyproducerade r�rmikrofoner som definieras som "vintage", d�r vintage dessutom inte betyder bra utan n�got som m�nga uppfattar som "muddigt och inst�ngt" - K�nner du igen dig? Det �r n�mligen av dessa anledningar vi valt ut EA009, en r�rmik som enligt oss inte k�nns vintage utan snarare tydlig och distinkt i diskanten, har en bra bas�tergivning och fortfarande en l�tt karakt�r av r�rv�rme. JJlabs EA009B �r en stormembrans r�rmikrofon med st�llbara karakt�ristik (rundk�nnande-�tta-njure) som f�tt mycket ber�m av v�ra kunder. EA009W levereras i aluminiumv�ska med alla tillbeh�r som shockmount + extra gummiband, n�taggregat, kabel mellan n�taggregatet och miken samt XLR/XLR mikkabel, puffskydd. Senaste s�ndningen tog vi hem i "Neumann-gr�tt" 1.995:-

Vad tror ni om denna, �r den prisv�rd? Har s�kt p� n�tet men inte hittat s� mycket information om den.
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande MSN Messenger
ronald



Registreringsdatum: 08 april 2022
Inl�gg: 1896
Ort: Stockholm/S�dermalm

Inl�ggPostat: l�r mar 28, 2022 8:49 am    Rubrik: Svara med citat

Jag vet faktiskt inte n�got specifikt om den h�r men det har de senaste �ren dykt upp en hel del stormembransmikrofoner med eller utan r�r i en tidigare ot�nkbart l�g prisklass. Det �r ju inga Neumans direkt men m�nga �r v�ldigt bra f�r pengarna, det vore f�rm�tet att jamf�ra dem med Neuman etc d� priserna p� dessa �r 10-100 g�nger h�gre. En gissning �r att du kommer att bli n�jd och att den kommer att g�ra underverk i din hemstudio, jag har sj�lv funderingar p� n�t liknande vad det lider..
_________________
Sp�nvald Skallben
Hamster Tree
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande Bes�k anv�ndarens hemsida
Denno



Registreringsdatum: 05 mars 2009
Inl�gg: 194

Inl�ggPostat: l�r mar 28, 2022 9:42 am    Rubrik: Svara med citat

Ok. Har dom den bara inne idag s� blir det nog den jag k�per. �terkommer i s� fall med ett betyg. Smile
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande MSN Messenger
ronald



Registreringsdatum: 08 april 2022
Inl�gg: 1896
Ort: Stockholm/S�dermalm

Inl�ggPostat: l�r mar 28, 2022 10:00 am    Rubrik: Svara med citat

Denno skrev:
Ok. Har dom den bara inne idag s� blir det nog den jag k�per. �terkommer i s� fall med ett betyg. Smile


Please do!
_________________
Sp�nvald Skallben
Hamster Tree
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande Bes�k anv�ndarens hemsida
Denno



Registreringsdatum: 05 mars 2009
Inl�gg: 194

Inl�ggPostat: l�r mar 28, 2022 2:09 pm    Rubrik: Svara med citat

Rackarns b�ver! Dom hade den inte inne s� det blir till att best�lla fr�n n�tbutiken d�. Smile
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande MSN Messenger
hrlarson



Registreringsdatum: 23 augusti 2007
Inl�gg: 4364
Ort: Bajen

Inl�ggPostat: l�r mar 28, 2022 2:53 pm    Rubrik: Svara med citat

Klassiskt jam-m�nster.

- Kolla vad vi har!
- Jag skulle vilja ha en s�n.
- N�, s�na har vi inte.
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post Bes�k anv�ndarens hemsida
Denno



Registreringsdatum: 05 mars 2009
Inl�gg: 194

Inl�ggPostat: l�r mar 28, 2022 3:26 pm    Rubrik: Svara med citat

hrlarson skrev:
Klassiskt jam-m�nster.

- Kolla vad vi har!
- Jag skulle vilja ha en s�n.
- N�, s�na har vi inte.


Hahaha! Ja det var iofs lite p� vinst och f�rlust jag �kte in till butiken i gbg. Men fick med mig en kopplingskabel f�r att koppla direkt till datorn i alla fall. S� det �r alltid n�got. Har gjort en best�llning nu s� hoppas jag dom �r snabba ut med den. Gick ganska snabbt sist n�r jag best�llde ukulelen. Smile
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande MSN Messenger
Daionsavage



Registreringsdatum: 12 juli 2008
Inl�gg: 705
Ort: Ume�

Inl�ggPostat: s�n mar 29, 2022 8:53 am    Rubrik: Svara med citat

hrlarson skrev:
Klassiskt jam-m�nster.

- Kolla vad vi har!
- Jag skulle vilja ha en s�n.
- N�, s�na har vi inte.


Laughing Laughing

Jag �r v�ldigt kluven till JAM. De br�t priskartellen som fanns mellan musikaff�rerna i svedala och det skall de ha en eloge f�r, och deras hemsida skapar s�kert massor av intresse f�r nya och mindre anv�nda instrument (ukulele t ex Wink). Men det d�r h�sthandlarsnacket de k�r med kan driva vem som helst till vansinne, och deras egna produkter har lite av GSG (g�r det s� g�r det) �ver sig vad g�ller kvalitetss�kringen. Jag har k�pt kablar d�rifr�n som inte fungerat mer �n tio minuter innan l�dningarna lossnat och jag har spelat p� en eagle-bas som var fullst�ndigt suver�n....

som sagt, kluven!
_________________
---------------------------
If I can't dance, it's not my revolution!

-Emma Goldman

Sandra skrev:
D� �nskade vi Staten och kapitalet men fick bara upp honom till melodifestivall�tar...

Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande
Mab



Registreringsdatum: 28 september 2021
Inl�gg: 1373
Ort: Hammarbyh�jden

Inl�ggPostat: s�n mar 29, 2022 11:11 am    Rubrik: Svara med citat

hrlarson skrev:
Klassiskt jam-m�nster.

- Kolla vad vi har!
- Jag skulle vilja ha en s�n.
- N�, s�na har vi inte.


Befinner mig precis i samma sits...

"Vi ska f� in mikrofonen om 3-4 veckor. Vi kan ringa n�r den kommit in om du vill."
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande Bes�k anv�ndarens hemsida
Mab



Registreringsdatum: 28 september 2021
Inl�gg: 1373
Ort: Hammarbyh�jden

Inl�ggPostat: s�n mar 29, 2022 11:19 am    Rubrik: Re: JJlabs EA009W n�got att ha? Svara med citat

Denno skrev:
Vad tror ni om denna, �r den prisv�rd? JJlabs EA009W. Har s�kt p� n�tet men inte hittat s� mycket information om den.

Den �r s�kert helt ok! Sedan Neumann och AKG och de andra bj�ssarnas patent gick ut f�r 5-10 �r sedan s� har det ju v�llt in billiga kopior fr�n Kina.

Jag gick inspirerad av Sven och k�pte en USB mik p� Jam - Audio-Technica 2020USB - men den fick jag aldrig att fungera bra. Den l�t bra, men det blev s�dana latencyproblem s� jag blev snurrig i huvudet... S� nu har jag l�mnat tillbaka den och v�ntar p� att de skall f� in en Audio-Technica 2035 f�r 1995:-.
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande Bes�k anv�ndarens hemsida
Denno



Registreringsdatum: 05 mars 2009
Inl�gg: 194

Inl�ggPostat: s�n mar 29, 2022 11:34 am    Rubrik: Re: JJlabs EA009W n�got att ha? Svara med citat

Mab skrev:
Denno skrev:
Vad tror ni om denna, �r den prisv�rd? JJlabs EA009W. Har s�kt p� n�tet men inte hittat s� mycket information om den.

Den �r s�kert helt ok! Sedan Neumann och AKG och de andra bj�ssarnas patent gick ut f�r 5-10 �r sedan s� har det ju v�llt in billiga kopior fr�n Kina.

Jag gick inspirerad av Sven och k�pte en USB mik p� Jam - Audio-Technica 2020USB - men den fick jag aldrig att fungera bra. Den l�t bra, men det blev s�dana latencyproblem s� jag blev snurrig i huvudet... S� nu har jag l�mnat tillbaka den och v�ntar p� att de skall f� in en Audio-Technica 2035 f�r 1995:-.


Jo jag kollade ocks� p� usb f�rst. Men fick sedan h�ra om latency problemen. S� jag slog det ut huvudet.

Jag hoppas att denna mikrofonen inte �r restad. F�r jag vill ha den snarast. Sad
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande MSN Messenger
hrlarson



Registreringsdatum: 23 augusti 2007
Inl�gg: 4364
Ort: Bajen

Inl�ggPostat: s�n mar 29, 2022 11:33 pm    Rubrik: Svara med citat

Mab skrev:
hrlarson skrev:
Klassiskt jam-m�nster.

- Kolla vad vi har!
- Jag skulle vilja ha en s�n.
- N�, s�na har vi inte.


Befinner mig precis i samma sits...

"Vi ska f� in mikrofonen om 3-4 veckor. Vi kan ringa n�r den kommit in om du vill."

P� s� s�tt �r de v�ldigt justa. De ska ringa mig n�r Pronatura barytonukulelen, som jag fr�gade efter f�r �ver ett �r sedan, kommer in. Wink
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post Bes�k anv�ndarens hemsida
ronald



Registreringsdatum: 08 april 2022
Inl�gg: 1896
Ort: Stockholm/S�dermalm

Inl�ggPostat: m�n mar 30, 2022 6:22 am    Rubrik: Svara med citat

Dom har nog ringt, jag har sett den, men det kanske var din fru som svarade "Han ska inte ha n�t!".
_________________
Sp�nvald Skallben
Hamster Tree
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande Bes�k anv�ndarens hemsida
J�rgen
Kommissionens Lautsprecher


Registreringsdatum: 31 januari 2006
Inl�gg: 4600
Ort: Stockholm

Inl�ggPostat: m�n mar 30, 2022 9:57 am    Rubrik: Svara med citat

Vad har du f�r ljudkort i datorn (om det var den du t�nkte plugga in micken i)?
_________________
Jag �r bra p� att g�ra andra b�st. Vad �r du bra p�?
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande Bes�k anv�ndarens hemsida
Denno



Registreringsdatum: 05 mars 2009
Inl�gg: 194

Inl�ggPostat: m�n mar 30, 2022 10:20 am    Rubrik: Svara med citat

Jag vet inte exakt vad det heter. Har massa surround ljud och grejer, ett realtek �r det i alla fall. Det �r ett externt ljudkort i alla fall. Ganska nytt och typ inte d�ligt. Razz

Realtek high definition audio f�r jag bara fram.

Ringde jamshop i morse, dom hade sakerna inne och skulle skicka idag sa dom. yay!
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande MSN Messenger
Visa inl�gg nyare �n:   
Skapa nytt �mne   Svara p� �mnet    Forumindex -> Inspelning och ljud Alla tider �r GMT + 1 timme (svensk normaltid)
G� till sida 1, 2  N�sta
Sida 1 av 2

 
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya inl�gg i det h�r forumet
Du kan inte svara p� inl�gg i det h�r forumet
Du kan inte �ndra dina inl�gg i det h�r forumet
Du kan inte ta bort dina inl�gg i det h�r forumet
Du kan inte r�sta i det h�r forumet


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Swedish translation by phpBB Sweden and Virtuality © 2003-2006