F�reg�ende �mne :: N�sta �mne |
F�rfattare |
Meddelande |
Denno
Registreringsdatum: 05 mars 2009 Inl�gg: 194
|
Postat: ons mar 18, 2022 2:05 pm Rubrik: Dancing in the dark. |
|
|
http://www.youtube.com/watch?v=YqctG0mbnY0
Ett f�rs�k att spela lite mjukare och renare. F�rkylningen kommer smygande i min kropp och hals nu. |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Mange
Registreringsdatum: 09 oktober 2008 Inl�gg: 1382 Ort: Hammarbyh�jden - ukulelens Laurel Canyon
|
Postat: ons mar 18, 2022 7:35 pm Rubrik: |
|
|
Cool. Det blir b�ttre och b�trre. Du verkar vara en "fast learner"!
Har aldrig h�rt talas om l�ten f�rut. Trodde att det skulle vara en Springsteen-cover, men det var det ju inte. |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
jukkalele Custom (kosta mer) customer in waiting
Registreringsdatum: 20 april 2022 Inl�gg: 5660 Ort: Stockholm
|
Postat: ons mar 18, 2022 8:02 pm Rubrik: |
|
|
Wot Mange sez. B�de vad g�ller spelandet och Springsteen.
En sak som jag t�nkte p� var att du i alla fall i b�rjan, n�r du drog in andan inf�r n�sta rad, s� blev det ocks� paus i spelandet. �va p� att spela oberoende av sjungandet. Samma sak h�nde ibland vid ackordbyten. En mycket positiv sak i sammanhanget �e att du �nd� inte tappar rytmen, det blir bara ett slag som inte blir spelat. M�nga nyb�rjare liksom v�ntar n�r s�dant h�nder och forst�rtter "d�r de var" fast efter en paus. Dina pauser ing�r i rytmen. Det �r skitbra och ger gott hopp. _________________ Allt �r v�ldigt ovisst. Det �r jag helt s�ker p�.
http://www.myspace.com/jukkalele |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Denno
|
Postat: ons mar 18, 2022 10:11 pm Rubrik: |
|
|
Tackar!
Jo jag f�r inte riktigt r�sten och musiken att st�mma �n. Man m�rker att man knappt sjungit ordentligt. Det k�nns lite knepigt att ta i f�r full hals. Som tur �r s� �r ingen hemma n�r jag br�tar p�.
Jag f�rs�ker hitta en stil som min r�st passar till. Men jag har inte hittat det �n. Plus att jag tror det finns mer att koppla p� n�r tons�kerheten blir b�ttre. |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
J�rgen Kommissionens Lautsprecher
Registreringsdatum: 31 januari 2006 Inl�gg: 4599 Ort: Stockholm
|
Postat: tor mar 19, 2022 2:13 pm Rubrik: |
|
|
Att hitta sin s�ngr�st �r inte det enklaste men jag k�nner att inspelning
�r ett bra s�tt. Man spelar in - analyserar - korrigerar - spelar in - analyserar o.s.v.
Och s� f�r man inte gl�mma bort experimenterandet, att f�rs�ka n� tonh�jder
man inte trodde man kunde, b�de h�ga och l�ga; att frasera p� olika s�tt, att glida lite hit och dit med s�ngen.
Med din utvecklingstakt p� ukulelen kan vi f�rv�nta oss storverk redan i slutet av n�sta vecka. _________________ Jag �r bra p� att g�ra andra b�st. Vad �r du bra p�? |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Denno
|
Postat: tor mar 19, 2022 3:10 pm Rubrik: |
|
|
Haha tack J�rgen. Men med min nuvarande f�rkylning blir det tufft.
Men som du sa, det �r b�de bra och jobbigt att lyssna p� sig sj�lv n�r man spelat in. |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
|