Forumindex Ukulelekommissionens forum

 
 Vanliga fr�gorVanliga fr�gor   S�kS�k   MedlemslistaMedlemslista   Anv�ndargrupperAnv�ndargrupper   Bli medlemBli medlem 
 ProfilProfil   Logga in f�r att l�sa dina meddelandenLogga in f�r att l�sa dina meddelanden   Logga inLogga in 

�r det n�n som varit i sjuntorp...finns den?

 
Skapa nytt �mne   Svara p� �mnet    Forumindex -> Ukulelemusik
F�reg�ende �mne :: N�sta �mne  
F�rfattare Meddelande
Denno



Registreringsdatum: 05 mars 2009
Inl�gg: 194

Inl�ggPostat: l�r mar 07, 2022 12:19 am    Rubrik: �r det n�n som varit i sjuntorp...finns den? Svara med citat

Jag har letat som en galning efter en l�t som galenskaparna och aftershave har gjort.

Den heter i orginal d�r ingen vart tror jag. Den handlar om en kille som �r p� ambasadfest och alla �r beresta. Men det slutar med att n�r han fr�gar om n�gon varit i sjuntorp �r det ingen som varit d�r.

�r det n�gon som vet om text och ackord finns att f� tag p�?

"�r det n�gon som vart i sjuntorp, eller m�jligtvis strax brev�. D� tog dom bort mitt glas med min drink, damerna fick stora sprickor i sitt smink..."

Hj�lp...
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande MSN Messenger
Ingvar Tropp



Registreringsdatum: 17 maj 2007
Inl�gg: 264
Ort: Karlstad

Inl�ggPostat: fre mar 13, 2022 5:57 pm    Rubrik: Re: �r det n�n som varit i sjuntorp...finns den? Svara med citat

Jag har letat efter samma l�t, men inte hittat den. H�r av dig om du finner l�ten. Om du inte vet var Sjuntorp ligger s� finns platsen strax v�ster om Trollh�ttan.
mvh
Ingvar
Denno skrev:
Jag har letat som en galning efter en l�t som galenskaparna och aftershave har gjort.

Den heter i orginal d�r ingen vart tror jag. Den handlar om en kille som �r p� ambasadfest och alla �r beresta. Men det slutar med att n�r han fr�gar om n�gon varit i sjuntorp �r det ingen som varit d�r.

�r det n�gon som vet om text och ackord finns att f� tag p�?

"�r det n�gon som vart i sjuntorp, eller m�jligtvis strax brev�. D� tog dom bort mitt glas med min drink, damerna fick stora sprickor i sitt smink..."

Hj�lp...
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post
Denno



Registreringsdatum: 05 mars 2009
Inl�gg: 194

Inl�ggPostat: s�n mar 15, 2022 11:44 pm    Rubrik: Svara med citat

Jo vet var sjuntorp ligger. Smile

Kunde k�pa loss texten f�r 50kr fr�n kulturtuben som tydligen f�rvaltar galenskaparnas texter, men s� intresserad var jag inte.
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande MSN Messenger
Jonas



Registreringsdatum: 19 februari 2006
Inl�gg: 426
Ort: G�teborg

Inl�ggPostat: fre maj 22, 2009 5:53 pm    Rubrik: Svara med citat

Tjena boys
Jag har inte sett den h�r fr�gan f�rut men hellre sent �n...senare �nd�!

Claes Erikssons geniala text till melodin av George Formbys Grandad�s Flannelette Nightshirt blev D�r har ingen vart, och handlar mycket riktigt om Sjuntorp.
Eftersom jag inte begriper hur man ska l�nka ljudfiler till Forumet s� PMar jag dig en empetrea. Inspelning tagen fr�n videobandning av Alls�ng p� Skansen 1997. Kan du l�nka ut den till andras f�rn�jsamhet s� vassego. Faktum �r att l�ten �r Anders Erikssons separata alster, den �r aldrig med i G och &AS�s produktioner. Text och ackord ska jag f�rs�ka bifoga ocks� till dig. Den �r redigt skoj att spela faktiskt, kul ackordf�ljd som b�r melodin bra.

Kuriosa: Anders spelar p� en av mina banjoukuleles h�r, som han l�nade av mig. Det var f�rsta g�ngen n�nsin han upptr�dde med en riktig ukkebanjo med kalvskinn, och sista g�ngen han spelade live med axelrem, fastsatt i en karbinhake eller vad det var. Efter det s� gick han �ver till klassisk Formbystil.

Mycket n�je!

H�lsningar Jonas
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande
Stenback



Registreringsdatum: 22 augusti 2009
Inl�gg: 28
Ort: Nyk�ping

Inl�ggPostat: tor sep 03, 2021 5:58 pm    Rubrik: Svara med citat

Aprop� Galenskaparna & After Shave, �r det n�gon som har ackorden till l�ten "Sol" fr�n f�rest�llningen "Alla ska bada"? Det �r �ven det en ukulelel�t med Anders...
_________________
"Den d�r Jante ska inte tro att han �r n�t!"
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post Bes�k anv�ndarens hemsida
Visa inl�gg nyare �n:   
Skapa nytt �mne   Svara p� �mnet    Forumindex -> Ukulelemusik Alla tider �r GMT + 1 timme (svensk normaltid)
Sida 1 av 1

 
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya inl�gg i det h�r forumet
Du kan inte svara p� inl�gg i det h�r forumet
Du kan inte �ndra dina inl�gg i det h�r forumet
Du kan inte ta bort dina inl�gg i det h�r forumet
Du kan inte r�sta i det h�r forumet


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Swedish translation by phpBB Sweden and Virtuality © 2003-2006