F�reg�ende �mne :: N�sta �mne |
F�rfattare |
Meddelande |
Ukulele-Rookie
Registreringsdatum: 09 december 2021 Inl�gg: 85 Ort: Huddinge
|
Postat: fre mar 17, 2022 12:12 am Rubrik: |
|
|
Jag h�ller med Jukkalele!
Det handlar om sunt f�rnuft och att l�sa igenom det man skrivit innan man trycker p� skicka-knappen. N�r det g�ller forum tycker jag det �r b�ttre att vara �dmjuk, eftersom man inte vet vem som l�ser (alla kanske inte uppskattar ens sk�mt och tar illa upp).
G�ran |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
H�gel Hawaiian Blue
Registreringsdatum: 15 mars 2006 Inl�gg: 318 Ort: Stockholm
|
Postat: fre mar 17, 2022 4:36 pm Rubrik: Re: N�sta m�te --> 20/3 kl 18.30 p� Hard Rock Caf� |
|
|
ukulelerud skrev: | ... varf�r inte printa ut samtliga l�tar fr�n forumet o s�tta dem i en p�rm f�r framtida behov. |
Var hittar jag l�tarna? |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Ukulele-Rookie
|
Postat: fre mar 17, 2022 5:26 pm Rubrik: Re: N�sta m�te --> 20/3 kl 18.30 p� Hard Rock Caf� |
|
|
H�gel skrev: | ukulelerud skrev: | ... varf�r inte printa ut samtliga l�tar fr�n forumet o s�tta dem i en p�rm f�r framtida behov. |
Var hittar jag l�tarna? |
Detta g�ller bara dem som har tillg�ng till tr�den Ukulelekommissionens l�tar. Tillg�ng till denna tr�d f�r man genom att n�rvara vid minst ett m�te och visa sig aktiv i forumet. L�ngre upp i tr�den finns n�gra inl�gg ang�ende just detta...
G�ran (som sj�lv inte har tillg�ng till dennna tr�d) |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Lasse R Kommissionens sommartomte
Registreringsdatum: 26 maj 2005 Inl�gg: 199
|
Postat: l�r mar 18, 2022 5:29 pm Rubrik: |
|
|
Snart e�re m�ndag!!! |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Robert_Hultman Diktator light
Registreringsdatum: 21 april 2022 Inl�gg: 1782 Ort: Stockholm
|
Postat: s�n mar 19, 2022 4:28 pm Rubrik: Jubileumsl�t!? |
|
|
Vi skulle ha en jubileumsl�t n�r vi ses i morgon! Det �r ju typiskt att man kommer p� det p� eftermiddagen kv�llen innan. Kanske finns det n�got f�rdigt opus som k�nns relevant och som vi kan betrakta som v�r jubileumsl�t. Eller n�gon gammal d�nga som kan f� en ny text. (Carolas Evighet?).
Vad anv�nder man f�r ackord n�r man spelar "Ja m� han leva!"? _________________ N�got slags initiativtagare |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
H�gel Hawaiian Blue
Registreringsdatum: 15 mars 2006 Inl�gg: 318 Ort: Stockholm
|
Postat: s�n mar 19, 2022 4:59 pm Rubrik: PROVOKATIONER |
|
|
Det h�r var frustrerande. Det har tydligen p�g�tt en livlig diskussion p� forumet. Provokationer har slungats ut och besvarats. Men nu tycks bara svaren finnas kvar eftersom provokat�ren g�tt tillbaka och raderat sina provokationer?
T�nk om man kunde g�ra s� med vanliga e-mails! Kunde vara sk�nt n�r man som jag b�de �r koleriker och har humor... kan bli ganska elakt och o�verlagt, med andra ord... det �r alltf�r l�tt att trycka p� "s�nd"-knappen.
Men det blir ganska f�rbryllande n�r man i ett �ppet forum bara l�ser svar som blir till obegripliga slag i luften... |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
|
Postat: s�n mar 19, 2022 5:30 pm Rubrik: Ja m� vi leva |
|
|
[D] Ja m� vi spela, ja m� vi spela, ja m� vi spela uti [A7]hundrade �r
Ja [A7] visst ska vi spela ja [D] visst ska vi spela,
ja [A7]visst ska vi spela uti [D]hundrade �r
Jubileumsl�t av det mer opretanti�sa slaget _________________ N�got slags initiativtagare |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Lasse R Kommissionens sommartomte
Registreringsdatum: 26 maj 2005 Inl�gg: 199
|
Postat: s�n mar 19, 2022 6:32 pm Rubrik: |
|
|
Snygg l�t!! Jag kunde inte ha gjort den b�ttre sj�lv!
Grattis!!
Lasse R |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
ukulelerud Happy Per
Registreringsdatum: 23 april 2022 Inl�gg: 601
|
Postat: s�n mar 19, 2022 6:38 pm Rubrik: |
|
|
Jo d� _________________ ukulelerud |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
J�rgen Kommissionens Lautsprecher
Registreringsdatum: 31 januari 2006 Inl�gg: 776 Ort: Stockholm
|
Postat: m�n mar 20, 2022 4:26 pm Rubrik: |
|
|
Nyb�rjarfr�ga: G�r man in genom huvudentren p� Hard Rock? Eller har festv�ningen egen ing�ng? |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
|
Postat: m�n mar 20, 2022 4:33 pm Rubrik: |
|
|
Festv�ningen har egen entr� MEN vi g�r in genom huvuding�ngen. Rock-vaktm�starna (oirdet f�r liksom en s�rskild betydelse p� Hard Rock Caf�) brukar nicka och le n�r man s�ger att man ska tr�ffa kommissionen och l�ta en ta med sig ytterkl�derna om man vill spara in en 15-krona. _________________ N�got slags initiativtagare |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
J�rgen Kommissionens Lautsprecher
Registreringsdatum: 31 januari 2006 Inl�gg: 776 Ort: Stockholm
|
Postat: m�n mar 20, 2022 4:37 pm Rubrik: |
|
|
N�sta dumma fr�ga: Jag antar att man �ter och dricker �l i restaurangen/baren innan m�tets �ppnande (jag k�nner ju bara
igen dig Robert)... |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
|
Postat: m�n mar 20, 2022 5:00 pm Rubrik: |
|
|
Jo n�gra kommission�rer brukar ses i restaurangen innan. Idag kommer jag inte att �ta d�r, m�jligen ta en �l om jag hinner dit innan m�tet b�rjar (S�n �r planen, men om den spricker kan man ju f� en �l ocks� i festv�ningen).
Ett tips �r att prata med hovm�staren, hon/han brukar ha koll p� vilka som haft "fioll�dor" med sig. _________________ N�got slags initiativtagare |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Ukulele-Rookie
|
Postat: m�n mar 20, 2022 5:31 pm Rubrik: |
|
|
Jag flaggar f�r att jag kanske inte hinner till 18.30, men jag ska f�rs�ka komma s� fort jag kan. Det ska bli sp�nnande!
G�ran |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
anders Kommissionens f�gelfluktare
Registreringsdatum: 20 april 2022 Inl�gg: 198 Ort: Stockholm
|
Postat: m�n mar 20, 2022 6:16 pm Rubrik: kommer inte |
|
|
Tjena,
klockan n�rmar sig kvart �ver och jag sitter fortfarande p� jobbet. K�nner mig r�tt sliten och ganska hungrig, s� det blir nog hem direkt och inte till m�tet som t�nkt. Kul att det verkar komma en bunt nya ansikten. Ha det bra ikv�ll!
Keep strummin'/Anders |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
|