Forumindex Ukulelekommissionens forum

 
 Vanliga fr�gorVanliga fr�gor   S�kS�k   MedlemslistaMedlemslista   Anv�ndargrupperAnv�ndargrupper   Bli medlemBli medlem 
 ProfilProfil   Logga in f�r att l�sa dina meddelandenLogga in f�r att l�sa dina meddelanden   Logga inLogga in 

20/3-06 kl 18.30 p� Hard Rock Caf�
G� till sida 1, 2, 3  N�sta
 
Skapa nytt �mne   Svara p� �mnet    Forumindex -> M�ten p� g�ng
F�reg�ende �mne :: N�sta �mne  
F�rfattare Meddelande
ukulelerud
Happy Per


Registreringsdatum: 23 april 2022
Inl�gg: 601

Inl�ggPostat: m�n mar 13, 2022 10:51 am    Rubrik: 20/3-06 kl 18.30 p� Hard Rock Caf� Svara med citat

Kommission�rer. S� har d� den stora stunden �ter kommit. Tidpunkten f�r ett nytt kommissionssammantr�de har �ntligen kunnat fastst�llas.

Efter l�nga, h�rdf�ra och segdragna f�rhandlingar (eg mest innerliga v�djanden och bedjanden, n�st intill gr�nsandes till tjat) med Hard Rock's nytilltr�dde VD Peter, s� har vi s� �ter beviljats tilltr�de till deras musikaliska jaktmarker och de f�r kommissionen s� passande repetitionslokalerna.

Denna Ukulelekommissionens andra officiella sammankomst detta �r sammanfaller med en annan stor och mkt minnesv�rd tidpunkt, n�mligen Ukulelekommissionens 1-�rsjubilium. Det �r strax precis ett �r sedan den fabul�sa Kommissionen "s�g" dagens f�rsta ljud i form av Robert Hultmans v�lklingande Br�ko-ukulele (eller var det en "Jerker Loudmouth"-ukke?). Detta m�ste ju verkligen firas! Och vad �r v�l d� b�ttre �n att g�ra detta med en orgie i ukuleleklanger just p� Hard Rock Caf�.

F�ljande st�ende sammantr�desordning och ca-tider g�ller som vanligt;

-> ca 17.30 och fram�t, frivillig samling f�r gemensam �l eller matbit innan sammantr�det

-> 18.30 Kommissionssammantr�det �ppnar med val av "st�mgaffel" och ev genomg�ng av aktuella fr�gor
-> 18.40 Fastst�lld l�tlista genomspelas under ledning av resp fadder
-> 20.00 Gott & Blandat i st�rre eller mindre grupper
-> 21.15 �tersamling, sammantr�det avslutas med Flaming Ukulele
-> 21.20 Gemensamt iordningst�llande av lokalerna
-> 21.30 Lokalen utryms

Mht den korta framf�rh�llningen f�r g�llande l�tlista med resp faddrar (att f�resl� resp f�rbereda) bli vad den blir.

Alla kommission�rer rekommenderas i alla fall att i enlighet med tidigare varmt att ta med sig egna utskrifter av aktuella l�tar. Eller varf�r inte printa ut samtliga l�tar fr�n forumet o s�tta dem i en p�rm f�r framtida behov.

I den h�ndelse n�gon vill introducera en ny l�t o faddra f�r denna, s� �r det dessutom lite bra om samma person tar med n�gra extra ex av text o ackord p� den aktuella l�ten. Underl�ttar liksom introduktionen av densamma.

V�l m�tt om precis en vecka!
_________________
ukulelerud Rolling Eyes


Senast �ndrad av ukulelerud den m�n mar 20, 2022 11:06 pm, �ndrad totalt 4 g�nger
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande
ukulelerud
Happy Per


Registreringsdatum: 23 april 2022
Inl�gg: 601

Inl�ggPostat: m�n mar 13, 2022 10:59 am    Rubrik: St Patrick's Day p� Hard Rock Caf� nu p� fredag ... Svara med citat

Vill �ven sl� ett slag f�r att inta fredags�len nere p� Hard Rock nu p� fredag, d� man d�r kommer att fira St Patricks Day med start fr�n klockan 17.00. Hugade kommission�r �r alla inbjudna och mer �n v�lkomna att delta i (och kanske till och med f�rgylla) firandet av det irl�ndska helgonet St Patrick med passande ukulelel�tar.

Kanske en f�rsta m�jlighet att g�ra ett f�rsta intryck (?) p� v�r nya v�rd Peter Bennysson. Fast - � andra sidan - vi kanske ska f�rs�ka passa p� att hinna med att ha n�sta kommissionssammantr�de f�rst ...!
_________________
ukulelerud Rolling Eyes
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande
Lasse R
Kommissionens sommartomte


Registreringsdatum: 26 maj 2005
Inl�gg: 199

Inl�ggPostat: m�n mar 13, 2022 11:28 am    Rubrik: N�sta sammantr�de Svara med citat

Uck uck!!!
Tittar in p� en p� en pilsner innan det stora sammantr�det!
Lasse R Very Happy
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande
Robert_Hultman
Diktator light


Registreringsdatum: 21 april 2022
Inl�gg: 1782
Ort: Stockholm

Inl�ggPostat: m�n mar 13, 2022 11:42 am    Rubrik: Svara med citat

En eloge till storfixaren Ukulelerud!
Beundran
_________________
N�got slags initiativtagare
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande
Ukke-Birgitta



Registreringsdatum: 25 oktober 2005
Inl�gg: 19

Inl�ggPostat: tis mar 14, 2022 11:36 am    Rubrik: JIPPPIIII - JUBILEUM!!! Svara med citat

JIPPIIII! Kommer absolut p� Jubil�et!! Ses d�!! � KOM IH�G ATT :
"Alla-goda-ting-�r-TRE"-(ACKORD HE HE HE Laughing ) H�LSAR (f�rst�ss) Ukke- BIRGITTA
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande
Calypsonic
Kommissionens utvikningspojke


Registreringsdatum: 15 november 2021
Inl�gg: 234
Ort: Stockholm, Saltsj�baden

Inl�ggPostat: tis mar 14, 2022 8:21 pm    Rubrik: Svara med citat

Vi syns d�r Very Happy
_________________
Kan man brotta ner en elefant me bara h�nderna om man skriker NU J�VLAR!! just n�r man g�r till attack?
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post Bes�k anv�ndarens hemsida
Ukulele-Rookie



Registreringsdatum: 09 december 2021
Inl�gg: 85
Ort: Huddinge

Inl�ggPostat: ons mar 15, 2022 12:06 am    Rubrik: Svara med citat

Jag har planer att ta min ukulele och mina fyra ackord som jag lyckats l�ra mig och dyka upp, fast jag f�r nog h�lla mig til 3-ackordsgruppen Very Happy . Jag ser med pirrig nyfikenhet fram emot detta jubileum.

Vi ses!
G�ran
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande Bes�k anv�ndarens hemsida MSN Messenger
ukulelerud
Happy Per


Registreringsdatum: 23 april 2022
Inl�gg: 601

Inl�ggPostat: ons mar 15, 2022 6:37 am    Rubrik: Svara med citat

Tror du kan vara hyggligt lugn. Du anar inte hur m�nga vi �r i 3-ackordsgruppen Lirar litet str�nginstrument
_________________
ukulelerud Rolling Eyes
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande
G�st






Inl�ggPostat: ons mar 15, 2022 9:29 am    Rubrik: Svara med citat

.

Senast �ndrad av G�st den fre mar 17, 2022 12:47 am, �ndrad totalt 2 g�nger
Till �verst p� sidan
Mats



Registreringsdatum: 04 augusti 2005
Inl�gg: 67
Ort: Stockholm

Inl�ggPostat: ons mar 15, 2022 9:31 am    Rubrik: Svara med citat

Tyv�rr, jag �r borta och kan inte komma p� m�tet den 20:e. Fast det kanske inte �r s� dumt i alla fall: det inneb�r ju att den genomsnittliga spelskickligheten p� m�tet blir h�gre...
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande
ukulelerud
Happy Per


Registreringsdatum: 23 april 2022
Inl�gg: 601

Inl�ggPostat: ons mar 15, 2022 1:25 pm    Rubrik: Plink-Plonks fr�ga Svara med citat

Normalt sett s� r�cker inte bara med 48 inl�gg inom 36 dagar dagar.

Man b�r ocks� l�mpligen visa upp sig IRL p� ngt kommissionssammantr�de och uppvisa sin l�mplighet som kommission�r i form av passande hovsamhet och �dmjukhet inf�r �vriga kommission�rer, innan man beviljas tilltr�de till kommissionens och foruments allra heligaste skrymslen Wink
_________________
ukulelerud Rolling Eyes
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande
G�st






Inl�ggPostat: ons mar 15, 2022 4:33 pm    Rubrik: Svara med citat

ok

Senast �ndrad av G�st den fre mar 17, 2022 1:09 am, �ndrad totalt 1 g�ng
Till �verst p� sidan
Ukulele-Rookie



Registreringsdatum: 09 december 2021
Inl�gg: 85
Ort: Huddinge

Inl�ggPostat: ons mar 15, 2022 9:59 pm    Rubrik: Svara med citat

ukulelerud skrev:
Man b�r ocks� l�mpligen visa upp sig IRL p� ngt kommissionssammantr�de och uppvisa sin l�mplighet som kommission�r i form av passande hovsamhet och �dmjukhet inf�r �vriga kommission�rer, innan man beviljas tilltr�de till kommissionens och foruments allra heligaste skrymslen Wink

Plink-Plonk skrev:
Om det �r en uttalad regel att nytillkomna inte ska f� den chansen s� tror jag kommissionen motverkar sitt eget syfte d� s�kert flera (�n jag) drar sig f�r att dyka upp av just den anledningen. Det blir ju lite moment 22.

Det �r ju roligare att tr�ffa andra ukkeister om man f�r chansen att vara iallafall lite f�rberedd.



Jag ser inget problem i att komma p� ett m�te innan man f�r tillg�ng till alla delar av forumet. Det �r normalt f�r de flesta klubbar och f�reningar att man m�ste ha varit medlem ett tag eller varit p� ett antal m�ten innan man f�r tillg�ng till allting. Jag ser det ocks� som naturligt att man g�r p� ett m�te innan man best�mmer sig f�r om det �r en klubb eller f�rening som man vill vara med i.

Men jag h�ller med om att visst �r det sk�nast att komma f�rberedd till ett m�te!

G�ran
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande Bes�k anv�ndarens hemsida MSN Messenger
J�rgen
Kommissionens Lautsprecher


Registreringsdatum: 31 januari 2006
Inl�gg: 776
Ort: Stockholm

Inl�ggPostat: ons mar 15, 2022 11:14 pm    Rubrik: Svara med citat

�r det den h�r Flamin' ukulele som avslutar?

http://www.publicbroadcasting.net/wnti/arts.artsmain?action=viewArticle&sid=10&id=768168&pid=247

[Listen | MP3]
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande Bes�k anv�ndarens hemsida
Robert_Hultman
Diktator light


Registreringsdatum: 21 april 2022
Inl�gg: 1782
Ort: Stockholm

Inl�ggPostat: ons mar 15, 2022 11:38 pm    Rubrik: Svara med citat

Precis, J�rgen! Lirar litet str�nginstrument

[Edit: F�rtydligar att kommentaren avs�g n�rmast f�reg�ende inl�gg]
_________________
N�got slags initiativtagare


Senast �ndrad av Robert_Hultman den tor mar 16, 2022 3:58 pm, �ndrad totalt 2 g�nger
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande
Visa inl�gg nyare �n:   
Skapa nytt �mne   Svara p� �mnet    Forumindex -> M�ten p� g�ng Alla tider �r GMT + 1 timme (svensk normaltid)
G� till sida 1, 2, 3  N�sta
Sida 1 av 3

 
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya inl�gg i det h�r forumet
Du kan inte svara p� inl�gg i det h�r forumet
Du kan inte �ndra dina inl�gg i det h�r forumet
Du kan inte ta bort dina inl�gg i det h�r forumet
Du kan inte r�sta i det h�r forumet


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Swedish translation by phpBB Sweden and Virtuality © 2003-2006