F�reg�ende �mne :: N�sta �mne |
F�rfattare |
Meddelande |
ukulelerud Happy Per
Registreringsdatum: 23 april 2022 Inl�gg: 601
|
Postat: m�n mar 13, 2022 10:51 am Rubrik: 20/3-06 kl 18.30 p� Hard Rock Caf� |
|
|
Kommission�rer. S� har d� den stora stunden �ter kommit. Tidpunkten f�r ett nytt kommissionssammantr�de har �ntligen kunnat fastst�llas.
Efter l�nga, h�rdf�ra och segdragna f�rhandlingar (eg mest innerliga v�djanden och bedjanden, n�st intill gr�nsandes till tjat) med Hard Rock's nytilltr�dde VD Peter, s� har vi s� �ter beviljats tilltr�de till deras musikaliska jaktmarker och de f�r kommissionen s� passande repetitionslokalerna.
Denna Ukulelekommissionens andra officiella sammankomst detta �r sammanfaller med en annan stor och mkt minnesv�rd tidpunkt, n�mligen Ukulelekommissionens 1-�rsjubilium. Det �r strax precis ett �r sedan den fabul�sa Kommissionen "s�g" dagens f�rsta ljud i form av Robert Hultmans v�lklingande Br�ko-ukulele (eller var det en "Jerker Loudmouth"-ukke?). Detta m�ste ju verkligen firas! Och vad �r v�l d� b�ttre �n att g�ra detta med en orgie i ukuleleklanger just p� Hard Rock Caf�.
F�ljande st�ende sammantr�desordning och ca-tider g�ller som vanligt;
-> ca 17.30 och fram�t, frivillig samling f�r gemensam �l eller matbit innan sammantr�det
-> 18.30 Kommissionssammantr�det �ppnar med val av "st�mgaffel" och ev genomg�ng av aktuella fr�gor
-> 18.40 Fastst�lld l�tlista genomspelas under ledning av resp fadder
-> 20.00 Gott & Blandat i st�rre eller mindre grupper
-> 21.15 �tersamling, sammantr�det avslutas med Flaming Ukulele
-> 21.20 Gemensamt iordningst�llande av lokalerna
-> 21.30 Lokalen utryms
Mht den korta framf�rh�llningen f�r g�llande l�tlista med resp faddrar (att f�resl� resp f�rbereda) bli vad den blir.
Alla kommission�rer rekommenderas i alla fall att i enlighet med tidigare varmt att ta med sig egna utskrifter av aktuella l�tar. Eller varf�r inte printa ut samtliga l�tar fr�n forumet o s�tta dem i en p�rm f�r framtida behov.
I den h�ndelse n�gon vill introducera en ny l�t o faddra f�r denna, s� �r det dessutom lite bra om samma person tar med n�gra extra ex av text o ackord p� den aktuella l�ten. Underl�ttar liksom introduktionen av densamma.
V�l m�tt om precis en vecka! _________________ ukulelerud
Senast �ndrad av ukulelerud den m�n mar 20, 2022 11:06 pm, �ndrad totalt 4 g�nger |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
ukulelerud Happy Per
|
Postat: m�n mar 13, 2022 10:59 am Rubrik: St Patrick's Day p� Hard Rock Caf� nu p� fredag ... |
|
|
Vill �ven sl� ett slag f�r att inta fredags�len nere p� Hard Rock nu p� fredag, d� man d�r kommer att fira St Patricks Day med start fr�n klockan 17.00. Hugade kommission�r �r alla inbjudna och mer �n v�lkomna att delta i (och kanske till och med f�rgylla) firandet av det irl�ndska helgonet St Patrick med passande ukulelel�tar.
Kanske en f�rsta m�jlighet att g�ra ett f�rsta intryck (?) p� v�r nya v�rd Peter Bennysson. Fast - � andra sidan - vi kanske ska f�rs�ka passa p� att hinna med att ha n�sta kommissionssammantr�de f�rst ...! _________________ ukulelerud |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Lasse R Kommissionens sommartomte
Registreringsdatum: 26 maj 2005 Inl�gg: 199
|
Postat: m�n mar 13, 2022 11:28 am Rubrik: N�sta sammantr�de |
|
|
Uck uck!!!
Tittar in p� en p� en pilsner innan det stora sammantr�det!
Lasse R |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Robert_Hultman Diktator light
Registreringsdatum: 21 april 2022 Inl�gg: 1782 Ort: Stockholm
|
Postat: m�n mar 13, 2022 11:42 am Rubrik: |
|
|
En eloge till storfixaren Ukulelerud!
_________________ N�got slags initiativtagare |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Ukke-Birgitta
Registreringsdatum: 25 oktober 2005 Inl�gg: 19
|
Postat: tis mar 14, 2022 11:36 am Rubrik: JIPPPIIII - JUBILEUM!!! |
|
|
JIPPIIII! Kommer absolut p� Jubil�et!! Ses d�!! � KOM IH�G ATT :
"Alla-goda-ting-�r-TRE"-(ACKORD HE HE HE ) H�LSAR (f�rst�ss) Ukke- BIRGITTA |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Calypsonic Kommissionens utvikningspojke
Registreringsdatum: 15 november 2021 Inl�gg: 234 Ort: Stockholm, Saltsj�baden
|
Postat: tis mar 14, 2022 8:21 pm Rubrik: |
|
|
Vi syns d�r _________________ Kan man brotta ner en elefant me bara h�nderna om man skriker NU J�VLAR!! just n�r man g�r till attack? |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Ukulele-Rookie
Registreringsdatum: 09 december 2021 Inl�gg: 85 Ort: Huddinge
|
Postat: ons mar 15, 2022 12:06 am Rubrik: |
|
|
Jag har planer att ta min ukulele och mina fyra ackord som jag lyckats l�ra mig och dyka upp, fast jag f�r nog h�lla mig til 3-ackordsgruppen . Jag ser med pirrig nyfikenhet fram emot detta jubileum.
Vi ses!
G�ran |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
ukulelerud Happy Per
|
Postat: ons mar 15, 2022 6:37 am Rubrik: |
|
|
Tror du kan vara hyggligt lugn. Du anar inte hur m�nga vi �r i 3-ackordsgruppen _________________ ukulelerud |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
G�st
|
Postat: ons mar 15, 2022 9:29 am Rubrik: |
|
|
.
Senast �ndrad av G�st den fre mar 17, 2022 12:47 am, �ndrad totalt 2 g�nger |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Mats
Registreringsdatum: 04 augusti 2005 Inl�gg: 67 Ort: Stockholm
|
Postat: ons mar 15, 2022 9:31 am Rubrik: |
|
|
Tyv�rr, jag �r borta och kan inte komma p� m�tet den 20:e. Fast det kanske inte �r s� dumt i alla fall: det inneb�r ju att den genomsnittliga spelskickligheten p� m�tet blir h�gre... |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
ukulelerud Happy Per
|
Postat: ons mar 15, 2022 1:25 pm Rubrik: Plink-Plonks fr�ga |
|
|
Normalt sett s� r�cker inte bara med 48 inl�gg inom 36 dagar dagar.
Man b�r ocks� l�mpligen visa upp sig IRL p� ngt kommissionssammantr�de och uppvisa sin l�mplighet som kommission�r i form av passande hovsamhet och �dmjukhet inf�r �vriga kommission�rer, innan man beviljas tilltr�de till kommissionens och foruments allra heligaste skrymslen _________________ ukulelerud |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
G�st
|
Postat: ons mar 15, 2022 4:33 pm Rubrik: |
|
|
ok
Senast �ndrad av G�st den fre mar 17, 2022 1:09 am, �ndrad totalt 1 g�ng |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Ukulele-Rookie
Registreringsdatum: 09 december 2021 Inl�gg: 85 Ort: Huddinge
|
Postat: ons mar 15, 2022 9:59 pm Rubrik: |
|
|
ukulelerud skrev: | Man b�r ocks� l�mpligen visa upp sig IRL p� ngt kommissionssammantr�de och uppvisa sin l�mplighet som kommission�r i form av passande hovsamhet och �dmjukhet inf�r �vriga kommission�rer, innan man beviljas tilltr�de till kommissionens och foruments allra heligaste skrymslen
Plink-Plonk skrev: | Om det �r en uttalad regel att nytillkomna inte ska f� den chansen s� tror jag kommissionen motverkar sitt eget syfte d� s�kert flera (�n jag) drar sig f�r att dyka upp av just den anledningen. Det blir ju lite moment 22.
Det �r ju roligare att tr�ffa andra ukkeister om man f�r chansen att vara iallafall lite f�rberedd.
|
|
Jag ser inget problem i att komma p� ett m�te innan man f�r tillg�ng till alla delar av forumet. Det �r normalt f�r de flesta klubbar och f�reningar att man m�ste ha varit medlem ett tag eller varit p� ett antal m�ten innan man f�r tillg�ng till allting. Jag ser det ocks� som naturligt att man g�r p� ett m�te innan man best�mmer sig f�r om det �r en klubb eller f�rening som man vill vara med i.
Men jag h�ller med om att visst �r det sk�nast att komma f�rberedd till ett m�te!
G�ran |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
J�rgen Kommissionens Lautsprecher
Registreringsdatum: 31 januari 2006 Inl�gg: 776 Ort: Stockholm
|
Postat: ons mar 15, 2022 11:14 pm Rubrik: |
|
|
�r det den h�r Flamin' ukulele som avslutar?
http://www.publicbroadcasting.net/wnti/arts.artsmain?action=viewArticle&sid=10&id=768168&pid=247
[Listen | MP3] |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Robert_Hultman Diktator light
Registreringsdatum: 21 april 2022 Inl�gg: 1782 Ort: Stockholm
|
Postat: ons mar 15, 2022 11:38 pm Rubrik: |
|
|
Precis, J�rgen!
[Edit: F�rtydligar att kommentaren avs�g n�rmast f�reg�ende inl�gg] _________________ N�got slags initiativtagare
Senast �ndrad av Robert_Hultman den tor mar 16, 2022 3:58 pm, �ndrad totalt 2 g�nger |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
|