F�reg�ende �mne :: N�sta �mne |
F�rfattare |
Meddelande |
ukulelerud Happy Per
Registreringsdatum: 23 april 2022 Inl�gg: 1196
|
Postat: ons feb 25, 2022 10:35 pm Rubrik: |
|
|
Nu slipper jag tr�st�ta mer Tacos f�r FedEx har levererat _________________ ukulelerud |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Martin B
Registreringsdatum: 19 november 2021 Inl�gg: 341
|
Postat: ons feb 25, 2022 10:52 pm Rubrik: |
|
|
Tack f�r en hyvens afton. H�rligt att ses igen och v�ldigt roligt. Det var ju lite trist med den fr�nsprugna notan, men om vi l�gger n�gra kronor var och en s� blir det v�l inte s� dyrt. Jag minns inte heller att n�gon hette Peter, men skit samma. Om n�n som heter Peter skulle dyka upp i framtiden f�r han besv�rligt f�r d� smiter vi allihop och l�mnar honom kvar. H�ller med Plink om att m�ndagar �r b�ttre. Martin |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Sven
Registreringsdatum: 14 januari 2008 Inl�gg: 2093 Ort: Stockholm
|
Postat: tor feb 26, 2022 7:55 am Rubrik: |
|
|
Ang. Peters nota, den var p� 53 buppor och G�sta hann f�re mig att dega. Inga j�tteproblem allts�. |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
hrlarson
Registreringsdatum: 23 augusti 2007 Inl�gg: 4349 Ort: Bajen
|
Postat: tor feb 26, 2022 4:22 pm Rubrik: |
|
|
Om nu ingen vet vem Peter �r s� �r det ju underbart att vi nu har ett namn att ta till n�r vi inte vet vem vi ska skylla n�got p�. _________________ Totalmoddad P'Mico sopran
Runesson sopran |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
H�gel Hawaiian Blue
Registreringsdatum: 15 mars 2006 Inl�gg: 1013 Ort: Stockholm
|
Postat: tor feb 26, 2022 11:05 pm Rubrik: |
|
|
�r inte Per och Peter samma namn?... _________________ It don't mean a thing if it ain't got that swing |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Martin B
|
Postat: tor feb 26, 2022 11:21 pm Rubrik: |
|
|
Det �r bra hrLarsson, nu kan vi s�ga kom inte h�r och spela Peter, eller som man sa p� 70-talet: Vilken j�vla Allan. Det tyckte vi musiker var ett bra uttryck f�r vi var ju tvugna att spela Allan Petterssons l�tar. Martin |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
ukulelerud Happy Per
Registreringsdatum: 23 april 2022 Inl�gg: 1196
|
Postat: tor feb 26, 2022 11:46 pm Rubrik: |
|
|
H�gel skrev: | �r inte Per och Peter samma namn?... |
Nope, inte samma. D�remot kan de h�rledas ur samma rot. B�gge brukar bl a kopplas till den gemensamma tolkningen "Klippa". F�r �vrigt betalade jag s�v�l mina Tacos som min �l direkt i samband med best�llningen uppe vid bardisken. Och det gick garanterat loss p� mer �n saknade 53 buppor (= kronor ???). _________________ ukulelerud |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Robert_Hultman Diktator light
Registreringsdatum: 21 april 2022 Inl�gg: 5827 Ort: Stockholm
|
Postat: fre feb 27, 2022 12:16 am Rubrik: |
|
|
Martin B skrev: | Det �r bra hrLarsson, nu kan vi s�ga kom inte h�r och spela Peter, eller som man sa p� 70-talet: Vilken j�vla Allan. Det tyckte vi musiker var ett bra uttryck f�r vi var ju tvugna att spela Allan Petterssons l�tar. Martin |
Uttrycket "Spela Allan" kan h�rmed anses vara f�rklarat! _________________ "Sannolikheten att lyckas �kar dramatiskt med varje f�rs�k"
John Nash |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Uckefantomen
Registreringsdatum: 25 november 2021 Inl�gg: 464 Ort: Ingar�
|
Postat: fre feb 27, 2022 8:59 am Rubrik: |
|
|
Martin B skrev: | Det �r bra hrLarsson, nu kan vi s�ga kom inte h�r och spela Peter, eller som man sa p� 70-talet: Vilken j�vla Allan. Det tyckte vi musiker var ett bra uttryck f�r vi var ju tvugna att spela Allan Petterssons l�tar. Martin |
Nu skall herrn inte tala illa om min hund (som heter Allan(det skall(voff)v�l du veta):-} _________________ F�rs�k att inte inta en negativ attityd, s�som:
Jag kommer INTE klara det, jag kommer INTE klara det.
Inta ist�llet en positiv attityd:
Jag KOMMER att misslyckas, jag KOMMER att misslyckas. |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Martin B
|
Postat: fre feb 27, 2022 10:55 pm Rubrik: F�l�t d� Allan |
|
|
Du f�r be jycken om urs�kt fr�n mig, och f�rs�k f�rklara att jag endast relaterat ett uttryckss�tt som emanerer fr�n 70-talet. D� var han ju inte ens en valp. Hoppas man slipper bli biten av Allan n�r vi ses. Ska jag bli biten s� �r det f�rst�s av ukulelespel. Martin |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
|