Forumindex Ukulelekommissionens forum

 
 Vanliga fr�gorVanliga fr�gor   S�kS�k   MedlemslistaMedlemslista   Anv�ndargrupperAnv�ndargrupper   Bli medlemBli medlem 
 ProfilProfil   Logga in f�r att l�sa dina meddelandenLogga in f�r att l�sa dina meddelanden   Logga inLogga in 

l�tl�nk bra tabbar

 
Skapa nytt �mne   Svara p� �mnet    Forumindex -> Ukulelemusik
F�reg�ende �mne :: N�sta �mne  
F�rfattare Meddelande
G�st






Inl�ggPostat: tis feb 28, 2022 3:48 pm    Rubrik: l�tl�nk bra tabbar Svara med citat

ok

Senast �ndrad av G�st den fre mar 17, 2022 1:22 am, �ndrad totalt 1 g�ng
Till �verst p� sidan
Robert_Hultman
Diktator light


Registreringsdatum: 21 april 2022
Inl�gg: 1788
Ort: Stockholm

Inl�ggPostat: s�n mar 05, 2022 12:06 pm    Rubrik: Svara med citat

Om jag var ljummen till Jake Shimabukura (som Plink-Plonk l�nkade till en video med i l�nkdelen av forumet) kan jag i geng�ld tala mig varm f�r The Big Muffin Serious Band och The Serious Ukulele Ensamble. B�da banden har vad jag kan f�rst� samma bes�ttning och inget av dem �r "seri�st" (F�r att vara seri�s och rolig p� samma g�ng tycks inte vara till�tet). Detta g�ng tycks ocks� vara k�rnan i The Karamu Cycling Club Auxiliary Ukulele Band (heder �t en cyckelklubb som h�ller sig med en egen ukuleleorkester - fast d� �r det v�l ingen helt vanlig cyckelklubb heller. Finns det vanliga cyckelklubbar?)

Precis som the Ukuleleorchestra of Great Britain har The Muffins en reportoar som �r s� bred och varierad att den visar att v�r diskussion om ifall det finns ukulelemusik egentligen �r r�tt on�dig. All musik �r ukulelemusik. (Fast kanske �nd� inte?)

En egenskap som Muffinsarnas tolkning av l�tarna har �r humor. (Lyssna p� deras smoke on the water, tex) UOGBs musik blir ocks� komisk men den humorn k�nns emellan�t som n�got UOGB:arna bjuder p� , eftersom de inte kan v�rja sig mot det. Fast de skulle helst vilja vara helt seri�sa (?) (Kolla in Uke Joint-siten - www.ukejoint.co.uk - d�r finns n�gra UOGB-medlemmar som spelar "privat"). Uke Joint �ger f�r �vrigt rum idag 5/3 s� om n�gra dagar finns det nog nya klipp p� siten att gotta sig �t.)
_________________
N�got slags initiativtagare
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande
Visa inl�gg nyare �n:   
Skapa nytt �mne   Svara p� �mnet    Forumindex -> Ukulelemusik Alla tider �r GMT + 1 timme (svensk normaltid)
Sida 1 av 1

 
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya inl�gg i det h�r forumet
Du kan inte svara p� inl�gg i det h�r forumet
Du kan inte �ndra dina inl�gg i det h�r forumet
Du kan inte ta bort dina inl�gg i det h�r forumet
Du kan inte r�sta i det h�r forumet


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Swedish translation by phpBB Sweden and Virtuality © 2003-2006