Forumindex Ukulelekommissionens forum

 
 Vanliga fr�gorVanliga fr�gor   S�kS�k   MedlemslistaMedlemslista   Anv�ndargrupperAnv�ndargrupper   Bli medlemBli medlem 
 ProfilProfil   Logga in f�r att l�sa dina meddelandenLogga in f�r att l�sa dina meddelanden   Logga inLogga in 

V�rfest f�r ukulelespelare 18 april i Stockholm
G� till sida F�reg�ende  1, 2, 3, 4
 
Skapa nytt �mne   Svara p� �mnet    Forumindex -> Evenemang
F�reg�ende �mne :: N�sta �mne  
F�rfattare Meddelande
Jonas



Registreringsdatum: 19 februari 2006
Inl�gg: 426
Ort: G�teborg

Inl�ggPostat: ons mar 04, 2022 8:17 pm    Rubrik: Svara med citat

Daionsavage skrev:
Citat:
skita ner moder jord genom att ta flyget


�r inte flyget i luften, d�r marken �r p� tietusen meters avst�nd, under st�rre delen av resan? (sorry, jag bara m�ste...)
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande
Gnistan



Registreringsdatum: 12 september 2021
Inl�gg: 322
Ort: G�vle

Inl�ggPostat: s�n apr 19, 2022 7:40 pm    Rubrik: Svara med citat

... och aprop� flyg, jag s�g ett genom t�gf�nstret n�r jag �kte ner till Stockholm nu i helgen, s� lurade jag med en ukulelespelande granne till Ukulelens dag ig�r! I Hjorthagen, i en lokal d�r Stockholms Folkkulturcentrum h�ller till!

Hur kan man fylla tiden mellan 16.00 och 22.00 med en massa bra ukkespel funderade jag p� innan jag kom dit... ( lite r�dd f�r att det skulle bli f�r k�ckt var faktiskt jag ocks�, jag har ju h�rt n�gra av de medverkande tidigare)?
Men allt gick j�ttebra, tiden bara fl�g iv�g! En massa ukulelespelare i samma lokal, skitkul! Och mycket allspel!!! Med �ppen scen och artister; b�st var naturligtvis Elvira Bira men grabbarna fr�n Esl�v var �nnu b�ttre �n tidigare (och jag som �r fr�n Blekinge njuter n�r jag h�r dessa barndomsdialekter.... Smile Andra som upptr�dde var Suckulenterna (tror jag dom kallade sig), en kille fr�n portugal (som spelade och sj�ng portugisisk musik ), F�llmans ukuleleorkester och Allander. Har s�kert gl�mt n�gra. Och i en lucka i programmet fick vi smakprov fr�n scen p� hur n�gra olika sorters ukuleler kunde l�ta...

Det blev en riktigt bra ukulelev�rfest, en h�rlig st�mning. Mat och vin/�l serverades i foaj�n. Jag som vill k�pa en b�ttre ukulele (�n de tv� jag har) passade p� att provspela m�nga ukuleler (som privatpersoner hade med sig).

Men b�st av allt var att f� tr�ffa furudalarna igen, folket som anordnade Ukulelefestivalen i Furudal f�rra �ret! Otroligt trevliga m�nniskor, vilken h�ngivenhet och entusiasm! Och i ett buskspel spelade vi "Sway" n�gra stycken tillsammans, blev n�stan magiskt...ville inte sluta...............
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande
Visa inl�gg nyare �n:   
Skapa nytt �mne   Svara p� �mnet    Forumindex -> Evenemang Alla tider �r GMT + 1 timme (svensk normaltid)
G� till sida F�reg�ende  1, 2, 3, 4
Sida 4 av 4

 
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya inl�gg i det h�r forumet
Du kan inte svara p� inl�gg i det h�r forumet
Du kan inte �ndra dina inl�gg i det h�r forumet
Du kan inte ta bort dina inl�gg i det h�r forumet
Du kan inte r�sta i det h�r forumet


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Swedish translation by phpBB Sweden and Virtuality © 2003-2006