Forumindex Ukulelekommissionens forum

 
 Vanliga fr�gorVanliga fr�gor   S�kS�k   MedlemslistaMedlemslista   Anv�ndargrupperAnv�ndargrupper   Bli medlemBli medlem 
 ProfilProfil   Logga in f�r att l�sa dina meddelandenLogga in f�r att l�sa dina meddelanden   Logga inLogga in 

Tysk ukulelefestival 2-4 juni 2006

 
Skapa nytt �mne   Svara p� �mnet    Forumindex -> Evenemang
F�reg�ende �mne :: N�sta �mne  
F�rfattare Meddelande
jukkalele
Custom (kosta mer) customer in waiting


Registreringsdatum: 20 april 2022
Inl�gg: 1611
Ort: Stockholm

Inl�ggPostat: m�n feb 06, 2022 10:17 am    Rubrik: Tysk ukulelefestival 2-4 juni 2006 Svara med citat

stefansukulele.com puffade f�r denna festival och jag tyckte att den kunde f� lite reklam h�r ocks�.

http://www.risa-music.de/Uke-Fest/index.html

Om jag har fattat det r�tt ligger Gross-Umstadt (missvisande namn, det verkar vara 22000 inv�nare) d�r evenemanget �ger rum, lite s�der om Frankfurt am Main.

Jag vet, jag vet. Jag har tidigare uttryckt min skepsis �ver att deltaga i ukulelefestivaler. Det �r v�l n�got med tanken p� en massa tyskar i Hawaiiskjorta som g�r skillnaden. Plus att det p� schemat finns andra aktiviteter �n mer eller mindre beg�vade ukkespelare. T ex workshops om ukulelebyggande, solospel, mm. Och s� ett Hawaiiparty, d�r Hawaiiskjorta, blomsterkrans och bastkjol �r till�tna. Ett band med det fantastiska namnet Hulapunk kommer att spela. Vidare kommer det att finnas ukulelesar och d�rmed tillh�rande saker till f�rs�ljning. Och konserter med bl a James Hill och The Swing Chicks - och jod�, det finns en open mic-avdelning ocks�, eller offene B�hne som det heter. Jag utg�r fr�n att det kommer att finnas tillf�lle att prova l�mpliga ukulele�l ocks�. Som om inte detta vore nog har den tyska ukuleleklubben, med det passande namnet, Deutscher Ukulelenclub ett ypperligt motto: "F�r K�rper und Seele - Ukulele".

Just nu k�nns det faktiskt r�tt lockande att ta bilen dit, turista lite b�de p� dit- och tillbakav�gen (det �r ju roligare �n att bara br�nna p�) och f�rundras �ver hur m�nga ukulelespelare det finns. I b�rjan av juni skulle man nog kunna leva med att l�gga s�d�r en vecka p� detta.
_________________
Jukkal E. Le

What, me uke?
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande Bes�k anv�ndarens hemsida
Visa inl�gg nyare �n:   
Skapa nytt �mne   Svara p� �mnet    Forumindex -> Evenemang Alla tider �r GMT + 1 timme (svensk normaltid)
Sida 1 av 1

 
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya inl�gg i det h�r forumet
Du kan inte svara p� inl�gg i det h�r forumet
Du kan inte �ndra dina inl�gg i det h�r forumet
Du kan inte ta bort dina inl�gg i det h�r forumet
Du kan inte r�sta i det h�r forumet


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Swedish translation by phpBB Sweden and Virtuality © 2003-2006