F�reg�ende �mne :: N�sta �mne |
F�rfattare |
Meddelande |
Sven
Registreringsdatum: 14 januari 2008 Inl�gg: 2093 Ort: Stockholm
|
Postat: s�n mar 29, 2022 6:06 pm Rubrik: |
|
|
Ha ha ha, nu ska jag �ka! M�ste bara cleara dealen med pl�tar och st�lar. T�nk om man hade ett par n�stan f�rdiga uckar att s�lja till �verpris...
Sven |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
jukkalele Custom (kosta mer) customer in waiting
Registreringsdatum: 20 april 2022 Inl�gg: 5650 Ort: Stockholm
|
Postat: s�n mar 29, 2022 6:30 pm Rubrik: |
|
|
Eller tre....
Vill du ha f�rskott? _________________ Allt �r v�ldigt ovisst. Det �r jag helt s�ker p�.
http://www.myspace.com/jukkalele |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Sven
Registreringsdatum: 14 januari 2008 Inl�gg: 2093 Ort: Stockholm
|
Postat: s�n mar 29, 2022 6:44 pm Rubrik: |
|
|
Hmm... jag f�r se. Men jag tror det �r lugnt. |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Robert_Hultman Diktator light
Registreringsdatum: 21 april 2022 Inl�gg: 5823 Ort: Stockholm
|
Postat: s�n mar 29, 2022 8:18 pm Rubrik: |
|
|
Va kul Sven! Du f�r ber�tta vad framg�ngsformeln var, vid tillf�lle. _________________ "Sannolikheten att lyckas �kar dramatiskt med varje f�rs�k"
John Nash |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Mab
Registreringsdatum: 28 september 2021 Inl�gg: 1365 Ort: Hammarbyh�jden
|
Postat: m�n mar 30, 2022 3:17 am Rubrik: |
|
|
Jag k�nner mig ox� sugen p� denna tripp! Finns det t�ltplatser att tr�nga in sig p� bland de som anm�lt sig? |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
ronald
Registreringsdatum: 08 april 2022 Inl�gg: 1894 Ort: Stockholm/S�dermalm
|
Postat: m�n mar 30, 2022 6:19 am Rubrik: |
|
|
Klart du skall med! Vi kanske skall samla ihop oss lite.
Jag har en t�ltplats (officiellt f�r tv�) och en Robert. Planen �r att hyra ett rymligare t�lt med mer plats �n s�, en tjuvsovarplats �r utlovad till Sven.
Jukka har en t�ltplats, men har han dams�llskap??? Kommer han att �ka??? _________________ Sp�nvald Skallben
Hamster Tree |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
ronald
Registreringsdatum: 08 april 2022 Inl�gg: 1894 Ort: Stockholm/S�dermalm
|
Postat: m�n mar 30, 2022 6:32 am Rubrik: |
|
|
jukkalele skrev: |
Har du Londonboende ordnat? Hur �r det med Skallben? Blir det bara Hollesley och tillbaka? Sven? Malt n�got motst�nd �nnu?
|
Va va jag har inget Londonboende eller flygbiljetter �n. Ja vill g�rna bo i London Jag menar jag skullle g�rna g� p� whatever ukulele shit i veckan innan d�r och bo n�nstans d�. Har du en plan Jukka? _________________ Sp�nvald Skallben
Hamster Tree |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
|
Postat: m�n mar 30, 2022 9:11 am Rubrik: |
|
|
Jag har en plan....
Och dams�llskap
Vi �ker till London tisdagen f�re Hollsley, typ kl 9.05 eller liknande, minns inte exakt. British Airways iaf. (Robert �ker samma morgon 7.n�nting) Vi bor hos Lecky. M�rkligt nog eftersom jag bodde d�r f�rra �ret ocks�. �nd� h�rde han sj�lvmant av sig och erbj�d husrum. Han skulle ha plats att hysa fler, men vad jag f�rst�r �r inte hela hush�llet med p� att b�dda i vardagsrum osv. Fast det kan ju ha �ndrats sedan f�rra �ret. D� reste jag med annat dams�llskap av mer liksom enbart v�nskapligt slag och Lecky fr�gade om det var OK att vi delade rum av n�mnda sk�l.
I alla fall vet jag inte vad som kommer att h�nda och ske. M�jligen n�got ukkerelaterat p� tisdagen, eller inte. Robert �r ju sugen p� att g� p� ukulele cabaret. Och det verkar som att ukulister i Lewisham, d�r Lecky bor, tr�ffas p� tisdagar. I alla fall vissa tisdagar. Vi f�r se. Ett bes�k p� The Royal George och Ukulele Wednesday f�ljande dag l�r v�l ligga i farans riktning. Jag tror ocks� att ett bes�k hos den i n�rheten boende Rufus l�r bli sv�rundvikbart, om nu inte han har fullt upp med att underh�lla g�ster fr�n annat h�ll.
Ja i mellantiden blir det v�l lite turistat och s� blir det Hollesley p� fredag och s� �ker vi vidare till Tokyo f�ljande tisdag.
Jag har l�nat t�lt av Phil, samma som f�rra �ret. Liksom Leckys (d�r Sven hyrt in sig, eftersom fru och barn inte kunde medverka) �r det nog nominellt ett tremannat�lt men i inte i praktiken.
Rufus och Phil kan m�jligen ha sovplatser. M�jligen har Rufur huset fullt av amerikaner. Han har i alla fall varitg flitig med offentliga inbjudningar, men jag vet inte hur det faktiskt blir. J Boy har antytt att han och Harv kanske inte vill fresta p� v�nskapen utan bo p� hotell i st�llet. Jag har f�rst�s ingen aning om ev PM som kan ha utv�xlats. _________________ Allt �r v�ldigt ovisst. Det �r jag helt s�ker p�.
|
Till �verst p� sidan |
|
|
hrlarson
Registreringsdatum: 23 augusti 2007 Inl�gg: 4349 Ort: Bajen
|
Postat: m�n mar 30, 2022 11:36 am Rubrik: |
|
|
P� �ttiotalet bodde jag i Tent City, l�ngt utanf�r London och fullt med knarklangare och �vervintrade hippies. Man bodde i Maranatat�lt utrustade med milit�rs�ngar eller i eget. Det blev inte s� att man h�ngde d�r p� dagarna ... |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
|
Postat: m�n mar 30, 2022 7:23 pm Rubrik: |
|
|
Jag har b�rjat luta �t att boka in mig p� "The Generator" - centralt bl�get vandrarhem. Ju fler man �r som delar rum desto billigare. Och jag (som snarkar s� h�gt att jag inte st�rs av andra snarkningar ) har inga problem att dela rum.
Eventuellt spanar jag in The Gerator redan i april eftersom jag r�knar med att g�ra en business-l�gbudgettrip till London inom kort. _________________ "Sannolikheten att lyckas �kar dramatiskt med varje f�rs�k"
John Nash |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
|
Postat: tis maj 19, 2009 10:49 pm Rubrik: |
|
|
Ray Shakeshaft har satt ihop en s�ngbok (del 1). F�r andra syften visserligen, men det ser ut som att det kanske kan bli en Hollesley singalong book. H�mta hem den p� http://www.box.net/shared/i70k7qbeq9
Eller riskera att st� d�r och se dum ut utan bok i juli.
Hmm, "Utan bok i juli" l�ter lite danskt p� n�got s�tt... _________________ Allt �r v�ldigt ovisst. Det �r jag helt s�ker p�.
|
Till �verst p� sidan |
|
|
ukulelerud Happy Per
Registreringsdatum: 23 april 2022 Inl�gg: 1196
|
Postat: tor maj 21, 2009 9:36 am Rubrik: |
|
|
Kan ju inte riskera att se dum ut s� jag laddade ner. En helt ok bok faktiskt. F�resl�r att fler g�r som Jukka s�ger (�tminstone denna g�ng!) _________________ ukulelerud |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
|
Postat: m�n jun 29, 2021 12:16 am Rubrik: |
|
|
Hm vilka blir vi, h�rifr�n, nu d�?
Och n�gon som vill dela rum med mig p� Lancaster Gate Hotel (i deras billiga avdelning - den sk "German YMCA")? Jag har inte bokat rum. Det finns 1,2, 3 och 4 b�ddsrum. Ju fler man delar desto billigare (surprise!) DUsch och toalett i korridoren. Rinnade vatten p� rummet. Helt OK jag har bott d�r 2-3 g�nger. Ligger smutt n�ra Paddington station (2-3 kvarter d�rifr�n) dit t�get fr�n Heathrow g�r. Och bara 200-300 meter fr�n Lancaster gate-ing�ngen till Hyde Park/Kensington garden.
Vi som �ker �r:
Robert Hultman (till London 21/6 och hem till Stockholm 28/6)
Intresserade av delat boende p� Lancaster Gate Hotel �r:
Robert Hultman _________________ "Sannolikheten att lyckas �kar dramatiskt med varje f�rs�k"
John Nash |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
|
Postat: m�n jun 29, 2021 8:47 am Rubrik: |
|
|
Fyller p� och tar mig friheten att �ndra Roberts datum. Nu ser det ut som att han kom hem igen ig�r.
Vi som �ker �r:
Robert Hultman (till London 21/7 och hem till Stockholm 28/7)
Jukka (till London 21/7 till Tokyo 28/7)
Aya (dito)
Intresserade av delat boende p� Lancaster Gate Hotel �r:
Robert Hultman _________________ Allt �r v�ldigt ovisst. Det �r jag helt s�ker p�.
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Plink-plonk Kommissionens entusiast
Registreringsdatum: 20 mars 2006 Inl�gg: 1539
|
Postat: m�n jun 29, 2021 4:03 pm Rubrik: |
|
|
toookyo cooolt _________________ Tangi Manini Sopranino