F�reg�ende �mne :: N�sta �mne |
F�rfattare |
Meddelande |
J�rgen Kommissionens Lautsprecher
Registreringsdatum: 31 januari 2006 Inl�gg: 4592 Ort: Stockholm
|
Postat: s�n dec 14, 2021 4:27 pm Rubrik: |
|
|
H�gel skrev: | Och en ensam ukke p�minner tyv�rr ofta om speldosa... tycker jag... |
Amen to that! Ungef�r lika roligt som ett 13 minuter l�ngt trumsolo. _________________ Jag �r bra p� att g�ra andra b�st. Vad �r du bra p�? |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
ronald
Registreringsdatum: 08 april 2022 Inl�gg: 1895 Ort: Stockholm/S�dermalm
|
Postat: s�n dec 14, 2021 4:39 pm Rubrik: |
|
|
Eller en ensam klarinett _________________ Sp�nvald Skallben
Hamster Tree |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Mange
Registreringsdatum: 09 oktober 2008 Inl�gg: 1382 Ort: Hammarbyh�jden - ukulelens Laurel Canyon
|
Postat: s�n dec 14, 2021 5:09 pm Rubrik: |
|
|
H�gel skrev: | I den tyska kalendern, som iofs har en del filmade nummer vilket �r positivt, |
Jag vet inte om jag h�ller med dig om att filmade nummer �r s� positivt i alla l�gen. En v�lgjord video till en bra inspelad l�t kan inte ens skitkvaliteten p� youtube f�rta, men alla dessa inspelningar av en ensam person som sitter framf�r sitt datorbord hemma inspelad med en risig webcam och halvkasst ljud tycker jag �r r�tt tr�kiga. D� lyssnar jag hellre p� en mp3:a med bra ljudkvalitet som �r bra inspelad eller �tminstone medvetet skitig och lo-fi. Sen kan det ju vara riktigt bra framf�randen p� youtubeklippen (Baronen exempelvis) men en (knappt) r�rlig bild p� en person hukad framf�r webkameran ger inte mig s� mycket rent bildm�ssigt... En av tyskarna satt t.o.m. p� dass och lirade (s�g det ut som iaf), d� tar jag hellre en ljudfil bara.
F�r att �terg� till tr�dens �mne s� var detta en riktigt trevlig lucka. Bra framf�rt och sk�n ljudbild! |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Belzebukke
Registreringsdatum: 05 juni 2007 Inl�gg: 532 Ort: Sundsvall
|
Postat: s�n dec 14, 2021 5:37 pm Rubrik: |
|
|
En riktigt sk�n l�t!
V�l framf�rd!!!
Bravo!
Det sl�r mig att det �r med Yngve Stoor som med Dylan att hans l�tar g�r sig b�st i n�n annans tappning!!!
Men det g�ller ju �ven Taube och m�nga andra stora komposit�rer!
F�r kanske knyta fast �ronen och ge Yngve en Stoor chans! _________________ T�nk g�rna fel, men t�nk sj�lv! - Doris Lessing |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
H�gel Hawaiian Blue
Registreringsdatum: 15 mars 2006 Inl�gg: 1013 Ort: Stockholm
|
Postat: s�n dec 14, 2021 7:55 pm Rubrik: |
|
|
Mange skrev: | Jag vet inte om jag h�ller med dig om att filmade nummer �r s� positivt i alla l�gen. |
Nej, jag h�ller med. Inte i alla l�gen. Det menade jag verkligen inte. Jag f�redrar ocks� en mp3 i 9 fall av 10!
Och jag tycker v�r julkalender �r f�red�mlig i allt!
Och det �r inte s� att jag uppskattar inslagen p� tyska kalendern eller f�rordar s�dana h�r.
Men visuella ambitioner �r v�l i princip n�got positivt, kanske?
...eh ... ta t.ex. deras lucka 3 � som kanske kan vara kul... om man gillar tysk humor?... _________________ It don't mean a thing if it ain't got that swing |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
ronald
Registreringsdatum: 08 april 2022 Inl�gg: 1895 Ort: Stockholm/S�dermalm
|
Postat: s�n dec 14, 2021 9:04 pm Rubrik: |
|
|
H�gel skrev: | Mange skrev: | Jag vet inte om jag h�ller med dig om att filmade nummer �r s� positivt i alla l�gen. |
. ta t.ex. deras lucka 3 � som kanske kan vara kul... om man gillar tysk humor?... |
Den �r faktiskt lite rolig
Men i �vrigt tycker nog jag som Mange (och H�gel). _________________ Sp�nvald Skallben
Hamster Tree |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Mange
Registreringsdatum: 09 oktober 2008 Inl�gg: 1382 Ort: Hammarbyh�jden - ukulelens Laurel Canyon
|
Postat: s�n dec 14, 2021 9:27 pm Rubrik: |
|
|
H�gel skrev: |
Men visuella ambitioner �r v�l i princip n�got positivt, kanske?
...eh ... ta t.ex. deras lucka 3 � som kanske kan vara kul... om man gillar tysk humor?... |
Vi �r ju inne p� exakt samma sp�r... Gud vad mysigt det �r n�r man h�ller med varandra! skl
Som jag skrev ovan s� uppskattar jag en v�lgjord video till en l�t eller �tminstone en ambition att vilja g�ra n�got visuellt lite roligare. Lucka 3 hos tyskarna hade ju iaf ambitionen. Okej, den var r�tt s� kul p� n�t konstigt tyskt vis, typ som en Schwartzenegger-komedi (�r det �sterrikisk humor f�rresten och �r det n�gon skillnad?). |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
g�teborgskan G�st
|
Postat: tis dec 16, 2021 12:12 pm Rubrik: |
|
|
Jag inst�mmer ocks� i hyllningsk�rerna. Mycket charmigt och st�mningsfullt, och vilka fina tomtar sen d�!! |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
|