F�reg�ende �mne :: N�sta �mne |
F�rfattare |
Meddelande |
MrBean
Registreringsdatum: 04 november 2021 Inl�gg: 36
|
Postat: s�n dec 14, 2021 12:03 am Rubrik: Lucka 14/Door 14 |
|
|
Trevlig s�ng! Fint arrangemang! _________________ Flying-V Forever |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
J�rgen Kommissionens Lautsprecher
Registreringsdatum: 31 januari 2006 Inl�gg: 4592 Ort: Stockholm
|
Postat: s�n dec 14, 2021 12:07 am Rubrik: |
|
|
Efter f�rra �rets succ� med K�ta kalle (eller hette den Kalle kotte? ) �r
Martin & Olivia tillbaka med en trevlig melodi. �rets l�t �r kanske t.o.m.
lite b�ttre �n 2007. Fast att huset p� bilden skulle best� av bambu st�ller
jag mig lite tvivlande till. En kl�mmig och f�r mig helt ok�nd l�t.
Extra plus f�r ett fr�ckt solo med n�gra st�nk av Chattanoga cho-cho. _________________ Jag �r bra p� att g�ra andra b�st. Vad �r du bra p�? |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
G�st
|
Postat: s�n dec 14, 2021 12:10 am Rubrik: |
|
|
H�rlig l�t i mitt �ra, men vem �r det, bilden f�rvirrar! Den ligger helt i min
goda smak! Jag tar den �nnu en g�ng!! |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
G�stproffessorn G�st
|
Postat: s�n dec 14, 2021 12:12 am Rubrik: Det �r J�rgens fel |
|
|
Ja det �r du som b�r skulden f�r den h�r l�ten J�rgen. Den fanns med p� Yngve Stoorskivorna som du tipsade om h�r p� forumet. Du har ocks� bevisat att du �r en uppm�rksam lyssnare och h�r alla citat man g�r.
Julbocken Martin |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
hrlarson
Registreringsdatum: 23 augusti 2007 Inl�gg: 4358 Ort: Bajen
|
Postat: s�n dec 14, 2021 12:16 am Rubrik: |
|
|
Vilken tikifest! Klockrent arr. _________________ Totalmoddad P'Mico sopran
Runesson sopran |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Lasse R Kommissionens sommartomte
Registreringsdatum: 26 maj 2005 Inl�gg: 492
|
Postat: s�n dec 14, 2021 12:17 am Rubrik: |
|
|
Nu �r jag tillbaks men inte som g�st! Jaha! det �r Kalle Kotte som �terkommer med ett nytt fantastiskt nummer. Jag blev f�rvirrad av att det var Marcus, vilket det stod under bilden, men det l�t som en Martin! , |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
J�rgen Kommissionens Lautsprecher
Registreringsdatum: 31 januari 2006 Inl�gg: 4592 Ort: Stockholm
|
Postat: s�n dec 14, 2021 12:19 am Rubrik: Re: Det �r J�rgens fel |
|
|
G�stproffessorn skrev: | Ja det �r du som b�r skulden f�r den h�r l�ten J�rgen. Den fanns med p� Yngve Stoorskivorna som du tipsade om h�r p� forumet. |
Se d�r, �nnu en slags ukulelekonspiration. Eller om det �r en Hawaii/Tiki-konspiration? _________________ Jag �r bra p� att g�ra andra b�st. Vad �r du bra p�? |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
hrlarson
Registreringsdatum: 23 augusti 2007 Inl�gg: 4358 Ort: Bajen
|
Postat: s�n dec 14, 2021 12:20 am Rubrik: |
|
|
Dags f�r ett Stoor-m�te snart? _________________ Totalmoddad P'Mico sopran
Runesson sopran |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Mab
Registreringsdatum: 28 september 2021 Inl�gg: 1370 Ort: Hammarbyh�jden
|
Postat: s�n dec 14, 2021 2:29 am Rubrik: |
|
|
En synnerligen charmig l�t!
Snygga harmonier - snyggt solo - snyggt ukulelekomp - sk�nt trum-visp-spel (�r det p� en resv�ska?)
Jag hade en signerad Yngve Stoor skiva som tyv�rr f�rsvann f�r ett par �r sedan... |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
ronald
Registreringsdatum: 08 april 2022 Inl�gg: 1895 Ort: Stockholm/S�dermalm
|
Postat: s�n dec 14, 2021 10:12 am Rubrik: |
|
|
Charmerande p� min �ra! Jag inst�mmer i hyllningsk�rerna och gillar solot skarpt. _________________ Sp�nvald Skallben
Hamster Tree |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
ukulelerud Happy Per
Registreringsdatum: 23 april 2022 Inl�gg: 1196
|
Postat: s�n dec 14, 2021 10:15 am Rubrik: |
|
|
Det har h�nt igen - Familjen Bergstrand un-plugged - Vad kan man mer �nska sig en gr�mulen s�ndag, dagen efter Lucia?
En sk�n vilstol i ett bambuhus p� Hawaii m�jligen ...
"Edit: Justerade bara en lite sent uppt�ckt felstavning" _________________ ukulelerud
Senast �ndrad av ukulelerud den s�n dec 14, 2021 10:03 pm, �ndrad totalt 1 g�ng |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
anders Kommissionens f�gelfluktare
Registreringsdatum: 20 april 2022 Inl�gg: 321 Ort: Stockholm
|
Postat: s�n dec 14, 2021 10:22 am Rubrik: |
|
|
Kalle Kotte gick vi och nynnade p� l�ngt in p� sommaren 2008, s� man vet ju att n�r de vill kan Olivia&Martin kl�mma till ordentligt. �rets bidrag �r ocks� mycket bra och b�r deras omissk�nnliga signatur.
Julst�mningen stiger!
//Anders _________________ UkeDuo |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
jukkalele Custom (kosta mer) customer in waiting
Registreringsdatum: 20 april 2022 Inl�gg: 5660 Ort: Stockholm
|
Postat: s�n dec 14, 2021 11:19 am Rubrik: |
|
|
En Bergstrandklassiker. Inte �n, men kommer att bli. Allt �r riktigt bra. Komp, s�ng, solo, arr, bild. Denna kommer att sitta i skallen ett bra tag.
Det �r inte en f�rv�xling d�? Allts� att det ska vara bambuljus och tre sm� hus? Nej, troligen inte �nd�. Man kanske f�r b�rja omv�rdera Yngve Stoor, om det kan bli s� h�r bra...
Det slog mig att det �r tur att Yngve inte var mer sentida. D� hade han kanske kallat sig Yngwie. Dubbelvokalen i efternamnet har han ju redan. _________________ Allt �r v�ldigt ovisst. Det �r jag helt s�ker p�.
http://www.myspace.com/jukkalele |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
zpreston
Registreringsdatum: 01 juli 2006 Inl�gg: 254 Ort: Norrland
|
Postat: s�n dec 14, 2021 3:27 pm Rubrik: |
|
|
En klassiker �r f�dd! _________________ - they call me the queen of Bossa Nova - |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
H�gel Hawaiian Blue
Registreringsdatum: 15 mars 2006 Inl�gg: 1013 Ort: Stockholm
|
Postat: s�n dec 14, 2021 3:41 pm Rubrik: |
|
|
Egentligen �r det underligt att hittills bara tv� l�tar har varit s�derhavsinspirerade p� ett ukuleleforums kalender! Men n�r dom v�l kommer s� �r dom f�rst�s mycket v�lkomna.
Ja, den h�r duon f�rnekar sig inte. Jag �r ingen stoor Yngve Stoor-fan, men d�r �r jag helt enig med Jukka om att Stoors l�tar verkar kunna t�la en revival.
Bra och smittande s�nggl�dje, snyggt lirat och sjunget. Allt man kan beg�ra en kulen decembers�ndag, tredje advent...
N�r min k. hustru, som h�ller p� traditionen, just t�nt det tredje ljuset i staken, f�r st�mningens skull.
---
Allm�n reflektion �ver denna hittills fantastiskt varierade och v�lgjorda kalender:
En f�r mig positiv iakttagelse �r, att de vokala bidragen �r helt dominerande. I den tyska kalendern, som iofs har en del filmade nummer vilket �r positivt, �r n�mligen rent instrumentella inspelningar vanligast. Jag vet inte om det har att g�ra med en rent allm�n skillnad i s�ttet att se p� ukken? H�r verkar vi f�rst och fr�mst betrakta den som ett kompinstument (med enstaka solostick). D�r f�r den lika ofta vara ensamt melodiinstrument (utan annat st�d av bas o dyl).
Och en ensam ukke p�minner tyv�rr ofta om speldosa... tycker jag... _________________ It don't mean a thing if it ain't got that swing |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
|