Föregående ämne :: Nästa ämne |
Författare |
Meddelande |
Jörgen Kommissionens Lautsprecher

Registreringsdatum: 31 januari 2006 Inlägg: 4583 Ort: Stockholm
|
|
Till överst på sidan |
|
 |
Robert_Hultman Diktator light

Registreringsdatum: 21 april 2022 Inlägg: 5826 Ort: Stockholm
|
Postat: ons dec 10, 2021 12:20 pm Rubrik: |
|
|
Den här träffen har väl nästan digniteten av ett evenemang. Den "hotar" ju att samla deltagare från vida omkring. (sen gör det väl ingenting att det finns den tråd här också. Men jag skulle gärna se att Gnistan lade upp lite evenemangsinfo i en tråd i Evenemangsdelen av forumet)
Edit: Inte alls nästan, utan helt. När jag tänker efter
Edit 2: Med öppen scen. _________________ "Sannolikheten att lyckas ökar dramatiskt med varje försök"
John Nash |
|
Till överst på sidan |
|
 |
Gnistan

Registreringsdatum: 12 september 2021 Inlägg: 322 Ort: Gävle
|
Postat: ons dec 10, 2021 11:20 pm Rubrik: |
|
|
Vad kul att det är ett så stort intresse för ukuleleträffen i Gävle, vi kan göra så här:
I mitten på januari vet jag nog ungefär hur mycket gävlefolk som kommer. Då hör jag av mig här om vi har plats för fler (vilket jag förstås hoppas). De kommissionärer som redan fått löfte om att komma är förstås klara!
När det gäller program så tänk på att Gävle ligger ute på vischan, typ "Pistvakt".
- Hörru, Jan-E jag vill spela en låt.
- Jaså, men vänta tills Sven-E har slutat.
Jag tror att den öppna scenen får utgå från ett gammalt hederligt blädderblock, den som kommer först skriver in sin/sina låtar o.s.v. |
|
Till överst på sidan |
|
 |
ukulelerud Happy Per

Registreringsdatum: 23 april 2022 Inlägg: 1196
|
Postat: tor dec 11, 2021 7:06 am Rubrik: |
|
|
Blädderblock eller inte. Vill nog väldigt gärna komma ändå  _________________ ukulelerud  |
|
Till överst på sidan |
|
 |
Gnistan

|
Postat: tor dec 11, 2021 8:44 pm Rubrik: |
|
|
Inga problem, jag räknar förstås med att alla På spåret-deltagare och harrfiskare kommer (som vill och har möjlighet).
Vill ytterligare några fler delta får de besked i mitten på januari!. |
|
Till överst på sidan |
|
 |
Mab

Registreringsdatum: 28 september 2021 Inlägg: 1365 Ort: Hammarbyhöjden
|
Postat: mån jan 05, 2022 11:48 pm Rubrik: |
|
|
Nu verkar jag, trots mina krångliga arbetstider, lyckats ha fått ledigt lördagen den 31 januari.
Finns det något intresse bland kommissionärer i Stockholm att åka upp i någon slags gemensam samlad tropp till Gefle för detta möte? |
|
Till överst på sidan |
|
 |
ukulelerud Happy Per

|
Postat: tis jan 06, 2022 8:33 am Rubrik: |
|
|
Skulle precis skriva o säga att det är klart av vi måste ha en gemensam Kommissionskortege upp till Gävle när jag plötsligt inser att jag kommer att vara i Berlin samma dag - men - tycker fortfarande att en ukulelekommissionskortege upp till Batterigatan är en lysande idé. Borde vara ett värdigt sätt att manifestera detta unika ögonblick. _________________ ukulelerud  |
|
Till överst på sidan |
|
 |
Gnistan

|
Postat: tis jan 06, 2022 8:35 pm Rubrik: |
|
|
Nu sitter jag här med inköpslistan och funderar över hur många läkerolaskar jag skall införskaffa. (Endast en var, tänk på miljön).
Pga detta behöver jag få klarhet i hur många som kommer att komma på Uke-träffen.
Även ni som redan anmält er på något sätt får gärna göra detta igen via meddelande till mig Gnistan.
Låtlista och inbjudan kommer att komma senare. |
|
Till överst på sidan |
|
 |
ukulelerud Happy Per

|
Postat: tis jan 06, 2022 10:21 pm Rubrik: |
|
|
På min tid kunde man köpa Ahlgrens bilar till reducerat kilopris i brun papperspåse direkt från fabriken (gällde förstås att känna någon som jobbade där också). Kom att bli en hel del bilar ...
Och hyggligt miljövänliga var de också! _________________ ukulelerud  |
|
Till överst på sidan |
|
 |
Gnistan

|
Postat: ons jan 07, 2022 6:17 pm Rubrik: |
|
|
...och på min tid åkte man som scout (det var då det) till Berlin, mycket trevligt! Vi var "alltid redo" och ganska rediga... Jag är förresten inte alls avundsjuk, inte alls avundsjuk ...
Du kanske kan reka lite där, nästa ukketräff i Berlin -det skulle väl va´ nåt? |
|
Till överst på sidan |
|
 |
ukulelerud Happy Per

|
Postat: ons jan 07, 2022 8:56 pm Rubrik: |
|
|
Ok, ska se om jag kan hitta en lämplig lokal åt oss  _________________ ukulelerud  |
|
Till överst på sidan |
|
 |
Sven

Registreringsdatum: 14 januari 2008 Inlägg: 2093 Ort: Stockholm
|
Postat: fre jan 09, 2022 10:37 am Rubrik: |
|
|
Mab skrev: | Finns det något intresse bland kommissionärer i Stockholm att åka upp i någon slags gemensam samlad tropp till Gefle för detta möte? |
Det är väl en bra idé, jag skulle behöva nån som hittar till Gävle. Har ett dimmigt intryck av "norr om Odenplan", men vill inte irra bort mig vid Norrtull.
Sven |
|
Till överst på sidan |
|
 |
jukkalele Custom (kosta mer) customer in waiting

Registreringsdatum: 20 april 2022 Inlägg: 5650 Ort: Stockholm
|
Postat: fre jan 09, 2022 10:42 am Rubrik: |
|
|
Jag tror att det till och med är norr om Arlanda....
Det skulle vara kul att åka. Vet inte ännu om jag kan och har i vilket fall som helst svårt att fatta några som helst beslut just nu, såvida jag inte absolut måste.
Fanken. Nu börjar jag också skriva subjektlöst... _________________ Allt är väldigt ovisst. Det är jag helt säker på.
http://www.myspace.com/jukkalele |
|
Till överst på sidan |
|
 |
ronald

Registreringsdatum: 08 april 2022 Inlägg: 1894 Ort: Stockholm/Södermalm
|
Postat: fre jan 09, 2022 11:55 am Rubrik: |
|
|
Det finns intresse! _________________ Spånvald Skallben
Hamster Tree |
|
Till överst på sidan |
|
 |
Mab

Registreringsdatum: 28 september 2021 Inlägg: 1365 Ort: Hammarbyhöjden
|
Postat: fre jan 09, 2022 1:48 pm Rubrik: |
|
|
Sven skrev: | jag skulle behöva nån som hittar till Gävle. |
Jag både hittar till Gävle, från Gävle och till och med litegrann i Gävle så jag skulle kunna agera Sherpa. |
|
Till överst på sidan |
|
 |
|