|
Ukulelekommissionens forum
|
F�reg�ende �mne :: N�sta �mne |
F�rfattare |
Meddelande |
H�gel Hawaiian Blue
Registreringsdatum: 15 mars 2006 Inl�gg: 1013 Ort: Stockholm
|
Postat: ons dec 10, 2021 4:08 pm Rubrik: |
|
|
Om man studerar texten n�rmare s� inser man f�rst�s att detta �r en s�ng fr�n en tid n�r tomtar f�rekom �ret om och inte alls bara vid jul. Det finns ingenting som har vare sig med jul eller ens nordisk vinter att g�ra i den texten. Tv�rtom. H�r surrar bromsar, flitiga myror stannar upp i br�dskan och blommorna susar.
Kanske d�rf�r den aldrig blivit en k�nd julklassiker?
Men det visuella p�verkar vad man h�r. Och bilden skriker juletid! _________________ It don't mean a thing if it ain't got that swing |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Belzebukke
Registreringsdatum: 05 juni 2007 Inl�gg: 532 Ort: Sundsvall
|
Postat: ons dec 10, 2021 4:32 pm Rubrik: |
|
|
Riktig Disneyst�mning - precis som det ska va vid jul! _________________ T�nk g�rna fel, men t�nk sj�lv! - Doris Lessing |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Sven
Registreringsdatum: 14 januari 2008 Inl�gg: 2094 Ort: Stockholm
|
Postat: ons dec 10, 2021 5:18 pm Rubrik: |
|
|
Ojoj, jag har alltid haft ett hatf�rh�llande till Askungens m�ss...
Men kompet var prima grejer, och kul att f� l�ra sig lite om en (f�r mig)ny l�t / dikt. Tror jag gillat alltsammans ifall r�sten vart normal.
Sven |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
|
|
Du kan inte skapa nya inl�gg i det h�r forumet Du kan inte svara p� inl�gg i det h�r forumet Du kan inte �ndra dina inl�gg i det h�r forumet Du kan inte ta bort dina inl�gg i det h�r forumet Du kan inte r�sta i det h�r forumet
|