F�reg�ende �mne :: N�sta �mne |
F�rfattare |
Meddelande |
jukkalele Custom (kosta mer) customer in waiting
Registreringsdatum: 20 april 2022 Inl�gg: 5662 Ort: Stockholm
|
Postat: s�n dec 14, 2021 7:29 pm Rubrik: |
|
|
Det kvittar om det �r moster eller faster om man inte spelar el�ndet.
Det �r en fin balansg�ng mellan n�got enkelt och igenk�nnbart (inte n�dv�ndigtvis samma sak som att man k�nner igen det fr�n b�rjan) och n�got lite v�l enkelt som �r s� igenk�nnbart att man kr�ks p� det innan man kommit till slutet. Dessutom �r nog den balansg�ngen r�tt individuell, s� ibland blir det sv�rt.
Generellt skulle jag s�ga att du har r�tt i att man f�r bita ihop lite ibland. Eller �nnu hellre lira p� och ha kul �ven om l�ten inte �r bra. Ett allspel handlar ju inte om att det ska vara en musikalisk h�jdpunkt p� det viset att det �r n�got man skulle vilja ha p� skiva. Det handlar om att ha kul och det kan man nog ha om alla tar i f�r statsminister och fosterland �ven om man skulle r�ka sjunga om Ingeborg. Man m�ste sl�ppa loss, annars �r det meningsl�st. Bra kommer det aldrig att l�ta i alla fall. _________________ Allt �r v�ldigt ovisst. Det �r jag helt s�ker p�.
http://www.myspace.com/jukkalele |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Daionsavage
Registreringsdatum: 12 juli 2008 Inl�gg: 705 Ort: Ume�
|
Postat: s�n jan 04, 2022 5:52 pm Rubrik: |
|
|
jukkalele skrev: | Det handlar om att ha kul och det kan man nog ha om alla tar i f�r statsminister och fosterland �ven om man skulle r�ka sjunga om Ingeborg. Man m�ste sl�ppa loss, annars �r det meningsl�st. Bra kommer det aldrig att l�ta i alla fall. |
Bra sagt Jukka! _________________ ---------------------------
If I can't dance, it's not my revolution!
-Emma Goldman
Sandra skrev: | D� �nskade vi Staten och kapitalet men fick bara upp honom till melodifestivall�tar... |
|
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Gnistan
Registreringsdatum: 12 september 2021 Inl�gg: 323 Ort: G�vle
|
Postat: s�n jan 18, 2022 9:26 pm Rubrik: |
|
|
Jag har funderat p� om man inte ocks� ibland skulle kunna ha lite "sv�rare" l�tar en allspelskv�ll, kanske inte i b�rjan men s� sm�ningom. T.ex. n�gon av Bob Marleys s�nger (jag �r inne i en s�n� period nu igen). Om n�gon eller n�gra �r "huvuds�ngare" eller vad det heter (inte f�rs�ngare), och har tr�nat in rytm- och s�ng ordentligt - s� skulle resten av ukulelespelarna kunna kompa p� olika s�tt (och sjunga med ibland). Jag tror att det skulle bli ganska h�ftigt (om m�jligt g�rna med hj�lp av trumma och/eller bas f�rst�s). |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
|
Postat: s�n jan 18, 2022 9:48 pm Rubrik: |
|
|
Absolut. Bara f�r att det �r allspel beh�ver inte alla kunna vara med p� allt. Bara de flesta �r med p� det mesta _________________ Allt �r v�ldigt ovisst. Det �r jag helt s�ker p�.
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Gnistan
|
Postat: s�n jan 18, 2022 10:04 pm Rubrik: |
|
|
H�ller med!
Festligt kort f�rresten, �r det fr�n ny�rsafton? |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
|
Postat: s�n jan 18, 2022 10:08 pm Rubrik: |
|
|
Ja. Som tur �r g�r jag inte s� j�mt.... _________________ Allt �r v�ldigt ovisst. Det �r jag helt s�ker p�.
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Robert_Hultman Diktator light
Registreringsdatum: 21 april 2022 Inl�gg: 5842 Ort: Stockholm
|
Postat: s�n jan 18, 2022 10:40 pm Rubrik: |
|
|
jukkalele skrev: | Ja. Som tur �r g�r jag inte s� j�mt.... |
Tro honom inte. Han �ter alltid glasstrutarna fr�n fel h�ll. Med pappret p�. Och alltid tv� �t g�ngen. _________________ "Sannolikheten att lyckas �kar dramatiskt med varje f�rs�k"
John Nash |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
|
Postat: s�n jan 18, 2022 10:57 pm Rubrik: |
|
|
Fel h�ll!!???
Konformist! Reaktion�r!
Vad �r det som s�ger att det �r fel h�ll?
Och det �r klart att man m�ste ha tv�. Inneh�llet brukar ju ofta trilla ur av n�gon underlig anledning. Med tv� strutar f�rdubblar man chansen att n�gon glass blir kvar i struten. Ju! _________________ Allt �r v�ldigt ovisst. Det �r jag helt s�ker p�.
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Gnistan
|
Postat: s�n jan 18, 2022 11:05 pm Rubrik: |
|
|
N�r jag ser ditt ny�rsfoto jukkalele komer jag att t�nka p� n�r jag hyrde en stuga i Karlskrona sk�rg�rd i somras och stugv�rden kom in f�r att fixa n�got med vattnet. Han fick se min ukulele och tyckte att det var kul att jag spelade ukulele och ber�ttade i samma svep om n�r han var i Uppsala och fick se och h�ra n�gra som spelade n�sfl�jt. Han associerade ukulelen med n�sfl�jten... |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
ronald
Registreringsdatum: 08 april 2022 Inl�gg: 1896 Ort: Stockholm/S�dermalm
|
Postat: m�n jan 19, 2022 12:07 am Rubrik: |
|
|
Jag tror han hade haft en b�ttre bild av ukkulelen om han l�tit bli att stoppa den i n�san! _________________ Sp�nvald Skallben
Hamster Tree |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
|
Postat: m�n jan 19, 2022 10:02 am Rubrik: |
|
|
Gnistan skrev: | Han associerade ukulelen med n�sfl�jten... |
Ja, det �r ju inte "riktiga" instrument n�got av dem _________________ "Sannolikheten att lyckas �kar dramatiskt med varje f�rs�k"
John Nash |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
|
Postat: m�n jan 19, 2022 10:03 am Rubrik: |
|
|
jukkalele skrev: |
Konformist! |
�r ett tjusigt tillm�le i sammanhanget. Jag erk�nner mig utan omsvep skyldig till konformistisitk t�nkande. _________________ "Sannolikheten att lyckas �kar dramatiskt med varje f�rs�k"
John Nash |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Sven
Registreringsdatum: 14 januari 2008 Inl�gg: 2103 Ort: Stockholm
|
Postat: m�n jan 19, 2022 10:29 am Rubrik: |
|
|
Robert_Hultman skrev: | Jag erk�nner mig utan omsvep skyldig till konformistisitk t�nkande. |
Men du stavar inte s�rskilt konformistiskt, utan f�rs�ker skoja till det HELA tiden!
Sevn |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
|
Postat: m�n jan 19, 2022 11:27 am Rubrik: |
|
|
Ooops. No pun intended. Men stilenligt upplockat av Robert. _________________ Allt �r v�ldigt ovisst. Det �r jag helt s�ker p�.
|
Till �verst p� sidan |
|
|
hrlarson
Registreringsdatum: 23 augusti 2007 Inl�gg: 4364 Ort: Bajen
|
Postat: m�n jan 19, 2022 12:25 pm Rubrik: |
|
|
Suddagumman �r den enda konform-isten som jag k�nner till.
_________________ Totalmoddad P'Mico sopran
Runesson sopran |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
|