F�reg�ende �mne :: N�sta �mne |
F�rfattare |
Meddelande |
ronald
Registreringsdatum: 08 april 2022 Inl�gg: 1895 Ort: Stockholm/S�dermalm
|
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Mab
Registreringsdatum: 28 september 2021 Inl�gg: 1370 Ort: Hammarbyh�jden
|
Postat: l�r dec 06, 2021 4:21 pm Rubrik: |
|
|
N�r jag nu i nyktert tillst�nd l�ser mitt inl�gg fr�n i natt s� tycker jag att det har en spydig ton som jag ber om urs�kt f�r... |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Haagel G�st
|
Postat: l�r dec 06, 2021 4:53 pm Rubrik: |
|
|
Mab skrev: | N�r jag nu i nyktert tillst�nd l�ser mitt inl�gg fr�n i natt s� tycker jag att det har en spydig ton som jag ber om urs�kt f�r... |
Finns v�l inget spydigt i det? Du g�r till och med tv� uppdateringar inom samma inl�gg och nu en tredje d�r du tar tillbaka allting. Att l�ten k�nns l�ngre efter tre lyssningar kan jag f�rst�, men gillar du pl�tsligt tjoandet p� slutet?... P� mig verkar det som om din berusning ist�llet tilltagit och att du nu bara �r mj�kig...
Men det �r klart: det �r juletid. �t alla en god vilja...
Och l�s inte om gamla inl�gg! |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Robert_Hultman Diktator light
Registreringsdatum: 21 april 2022 Inl�gg: 5835 Ort: Stockholm
|
Postat: l�r dec 06, 2021 5:23 pm Rubrik: |
|
|
Det var som tusan! Ett till Spandex Ballet!
Ja, det talar v�l f�r att g�nget bakom lucka 6 f�r byta namn. (� s� l�r man sig att man f�r k�ra en koll p� n�tet av ocks� de mest aparta och osannolika bandnamnen)
Och Mab. Jag uppfattade inte n�got spydigt i det nattliga inl�gget. Tyckte det k�ndes bra att kunna f�lja hur din uppfattning utvecklades med ytterligare lyssningar. _________________ "Sannolikheten att lyckas �kar dramatiskt med varje f�rs�k"
John Nash |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
|
Postat: l�r dec 06, 2021 5:26 pm Rubrik: |
|
|
Ukulelerud blottl�gger pl�tsligt hela sitt sj�lvsliv h�r p� forumet, med freudianska tolkning av st�mmor och sina favoritl�nkar p� n�tet.
Jag som trodde att jag k�nde dig, f�r nu se helt nya bottnar i det ukulelerudska sj�lsdjupet. _________________ "Sannolikheten att lyckas �kar dramatiskt med varje f�rs�k"
John Nash |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
H�gel Hawaiian Blue
Registreringsdatum: 15 mars 2006 Inl�gg: 1013 Ort: Stockholm
|
Postat: l�r dec 06, 2021 5:35 pm Rubrik: |
|
|
Lite f�rvirrande och stressigt det h�r, att man inte l�ngre beh�ver vara inloggad f�r att svara.
Det d�r t�nker man ju inte p� och s� vips �r man anonym "g�st" n�r man svarat.
Tog ett tag innan jag ins�g att man kunde g� in och editera och skriva in sitt namn efter�t, men d� fick jag meddelande om att mitt namn ju var upptaget... av H�gel.
D�rf�r har jag f�tt skriva in mig med den mer �lderdomliga stafningen Haagel.
�r det n�gra utomst�ende som har kommenterat, eller h�lls det h�r mest "inom familjen"? _________________ It don't mean a thing if it ain't got that swing |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
ukulelerud Happy Per
Registreringsdatum: 23 april 2022 Inl�gg: 1196
|
Postat: l�r dec 06, 2021 5:45 pm Rubrik: |
|
|
Robert_Hultman skrev: | Ukulelerud blottl�gger pl�tsligt hela sitt sj�lvsliv h�r p� forumet, med freudianska tolkning av st�mmor och sina favoritl�nkar p� n�tet. |
Mja, nu f�r v�l �nd� Herr Hultman h�lla sina h�star, som man s�ger i utlandet. Det m�ste v�l �nd� anses vara hyggligt normalt att, n�r ett ok�nt artistnamn uppenbarar sig p� forumet, g�ra en googling p� n�tet. Att artistnamnet d� visar sig knyta an till de mest obskyra sammanhang kan v�l �nd� inte den enskilde googlaren st�llas till svars f�r ... _________________ ukulelerud |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Mab
Registreringsdatum: 28 september 2021 Inl�gg: 1370 Ort: Hammarbyh�jden
|
Postat: l�r dec 06, 2021 6:14 pm Rubrik: |
|
|
Haagel skrev: | men gillar du pl�tsligt tjoandet p� slutet?... |
Svar: Nej! |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
H�gel Hawaiian Blue
|
Postat: l�r dec 06, 2021 6:17 pm Rubrik: |
|
|
ukulelerud skrev: | Det m�ste v�l �nd� anses vara hyggligt normalt att, n�r ett ok�nt artistnamn uppenbarar sig p� forumet, g�ra en googling p� n�tet. Att artistnamnet d� visar sig knyta an till de mest obskyra sammanhang kan v�l �nd� inte den enskilde googlaren st�llas till svars f�r ... |
H�ller fullkomligt med dig, ukulelerud!
Det var s� jag kom p� att artistnamnet var stulet. Men det kan v�l inte jag lastas f�r? _________________ It don't mean a thing if it ain't got that swing |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
H�gel Hawaiian Blue
|
Postat: l�r dec 06, 2021 6:20 pm Rubrik: |
|
|
Mab skrev: | Haagel skrev: | men gillar du pl�tsligt tjoandet p� slutet?... | Svar: Nej! |
T�nkte v�l det! Q.E.D.
Jag � min sida tyckte att det satt som en sm�ck ihop med den d�r fyrstr�ngade dalah�sten de tydligen spelade p�! _________________ It don't mean a thing if it ain't got that swing |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
|
Postat: l�r dec 06, 2021 6:36 pm Rubrik: |
|
|
H�gel skrev: |
Det var s� jag kom p� att artistnamnet var stulet. |
Va gener�s du var idag d� H�gel. Vi har naturligtvis inte stulit n�gons namn. Hade vi haft en susning om att n�gon annan anv�nde namnet hade vi g�tt kilometervida omv�gar runt det. Allt f�r att m�jligt framst� som lite kreativa. _________________ "Sannolikheten att lyckas �kar dramatiskt med varje f�rs�k"
John Nash |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
H�gel Hawaiian Blue
|
Postat: l�r dec 06, 2021 6:47 pm Rubrik: |
|
|
Robert_Hultman skrev: | Va gener�s du var idag d� H�gel. Vi har naturligtvis inte stulit n�gons namn. Hade vi haft en susning om att n�gon annan anv�nde namnet hade vi g�tt kilometervida omv�gar runt det. Allt f�r att m�jligt framst� som lite kreativa. |
Ser du inte min lilla smilie, Robert? Jag tyckte det var ett fr�ckt ordval!Klart att jag �r lika �vertygad om att ni snott namnet som du �r �vertygad om att ha f�tt "se helt nya bottnar i det ukulelerudska sj�lsdjupet"!
Annars hade jag skrivit s� h�r: "Men det �r ju inte klokt, s� dj�vla orginellt...!" _________________ It don't mean a thing if it ain't got that swing |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
jukkalele Custom (kosta mer) customer in waiting
Registreringsdatum: 20 april 2022 Inl�gg: 5660 Ort: Stockholm
|
Postat: l�r dec 06, 2021 8:48 pm Rubrik: |
|
|
Visst fanken �r det stulet. Att ni inte visste om det h�r inte hit. Tjuv och tjuv och tjuv och tjuv det ska du heta.
Det �r hemskt att t�nka p� att jag idag befunnit mig i ett tjuvn�ste. Och n�st intill best�llt ett instrument. Skulle det g�ra mig till en h�lare? _________________ Allt �r v�ldigt ovisst. Det �r jag helt s�ker p�.
http://www.myspace.com/jukkalele |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
hrlarson
Registreringsdatum: 23 augusti 2007 Inl�gg: 4358 Ort: Bajen
|
Postat: l�r dec 06, 2021 9:49 pm Rubrik: |
|
|
Tackar � konstellationens v�gnar f�r ber�mmet. Ang�ende tjoet, som jag personligen tar strid f�r som en del av den svenska bluesen, s� f�r det v�l s�gas till v�rt f�rsvar att vi fortfarande �r lite ovana vid att tjoa. V�nta bara s� ska ni f� h�ra TJO som kommer att tvinga er kamma fram frisyren efter�t.
Namnet, som uppfanns i ett svagsint �gonblick och var menat att ge en vink om framtida scenkl�dslar, har varit f�rem�l f�r l�ngdragna diskussioner, analyser och kontraf�rslag. Jag skulle gissa att v�r verksamhet till ganska precis 37% handlat om detta med namnet. Nu fick det vara kvar till luckan, bara f�r att det k�ndes s� opassande till en polska.
Och en sak till:
TJO! _________________ Totalmoddad P'Mico sopran
Runesson sopran |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Sven
Registreringsdatum: 14 januari 2008 Inl�gg: 2094 Ort: Stockholm
|
Postat: l�r dec 06, 2021 10:13 pm Rubrik: |
|
|
hrlarson skrev: | ...v�r verksamhet till ganska precis 37% handlat om detta med namnet. |
Och 53% gick bort till att Larsa var p� kalas...
Sista 10 blev en polska. Jag har s� kassa h�gtalare till datorn, s� jag h�r inte min insats p� basen, m�ste koppla ihop den med en st�rre grej.
Ang tjo: vi t�nkte skrika "Blut und Boden!", men det gick inte in taktm�ssigt. Det hade ju annars f�rmedlat den h�rdf�ra folkviljan p� ett tydligare och b�ttre s�tt.
|
|
Till �verst p� sidan |
|
|
|