Forumindex Ukulelekommissionens forum

 
 Vanliga fr�gorVanliga fr�gor   S�kS�k   MedlemslistaMedlemslista   Anv�ndargrupperAnv�ndargrupper   Bli medlemBli medlem 
 ProfilProfil   Logga in f�r att l�sa dina meddelandenLogga in f�r att l�sa dina meddelanden   Logga inLogga in 

Lucka 5/Door 5

 
Skapa nytt �mne   Svara p� �mnet    Forumindex -> 2008 �rs ukulelejulkalender
F�reg�ende �mne :: N�sta �mne  
F�rfattare Meddelande
jukkalele
Custom (kosta mer) customer in waiting


Registreringsdatum: 20 april 2022
Inl�gg: 5660
Ort: Stockholm

Inl�ggPostat: fre dec 05, 2021 12:04 am    Rubrik: Lucka 5/Door 5 Svara med citat

Variation! Allt kan spleas p� ukke. Fantastiskt. Men har jag inte h�rt detta f�rut? The elves are taking LSD. Jag tycker att jag k�nner igen det. B�de till ord och melodi. N�ja. Det kvittar. Bra. Kul. Osv.

Och dubbelpedal �r ju s�llan fel.
_________________
Allt �r v�ldigt ovisst. Det �r jag helt s�ker p�.
http://www.myspace.com/jukkalele
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande Bes�k anv�ndarens hemsida
J�rgen
Kommissionens Lautsprecher


Registreringsdatum: 31 januari 2006
Inl�gg: 4592
Ort: Stockholm

Inl�ggPostat: fre dec 05, 2021 12:14 am    Rubrik: Re: Lucka 5 / Door 5 Svara med citat

jukkalele skrev:
Variation! Allt kan spleas p� ukke. Fantastiskt. Men har jag inte h�rt detta f�rut? The elves are taking LSD. Jag tycker att jag k�nner igen det. B�de till ord och melodi. N�ja. Det kvittar. Bra. Kul. Osv.

Och dubbelpedal �r ju s�llan fel.

Jag tycker mig ocks� k�nna igen den och kan bara h�lla med f�reg�ende skribent.
En frisk fl�kt och h�ga nissar, vad kan g� fel? M�jligtvis det senare d�. Laughing Cool
_________________
Jag �r bra p� att g�ra andra b�st. Vad �r du bra p�?
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande Bes�k anv�ndarens hemsida
Tim



Registreringsdatum: 31 augusti 2007
Inl�gg: 71
Ort: J�nk�ping

Inl�ggPostat: fre dec 05, 2021 12:23 am    Rubrik: Svara med citat

�r en j����ttegammal l�t med mitt gamla band vi la ner f�r ungef�r ett �r sen, men tyckte det var lite kul i kalendern.
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post MSN Messenger
hrlarson



Registreringsdatum: 23 augusti 2007
Inl�gg: 4358
Ort: Bajen

Inl�ggPostat: fre dec 05, 2021 12:27 am    Rubrik: Svara med citat

Gammal hederlig ukemetal passar utm�rkt f�r att f� den alternativa julst�mningen som kontrast till det traditionella. Kanske det som f�r en att vakna med gl�ggklibbig gom och n�tskalsrester p� magen framf�r myrornas krig p� tv:n (fast tv g�r inte s�'nt l�ngre, tr�kigt nog).
_________________
Totalmoddad P'Mico sopran
Runesson sopran
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post Bes�k anv�ndarens hemsida
H�gel
Hawaiian Blue


Registreringsdatum: 15 mars 2006
Inl�gg: 1013
Ort: Stockholm

Inl�ggPostat: fre dec 05, 2021 12:28 am    Rubrik: Svara med citat

K�nner jag igen den? Ja, det �r klart, �tminstone uttrycksm�ssigt. Kallades inte den h�r �lderdomliga musikformen f�r punk?

Leve variationen! Leve attityden!
F�r varf�r ska det bara berusas med gl�gg, jul�l och kryddat br�nnvin under julen! Det finns v�l en tradition med hallucinogena droger ocks�? Var skulle man annars ha f�tt den d�r mysko bilden av en flygande rendragen sl�de mot natthimlen ifr�n?

Jag tycker det mal p� bra!
_________________
It don't mean a thing if it ain't got that swing
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande
Mab



Registreringsdatum: 28 september 2021
Inl�gg: 1370
Ort: Hammarbyh�jden

Inl�ggPostat: fre dec 05, 2021 7:04 am    Rubrik: Svara med citat

Det blir en slags ungdomlig energi �ver hela projektet.
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande Bes�k anv�ndarens hemsida
ukulelerud
Happy Per


Registreringsdatum: 23 april 2022
Inl�gg: 1196

Inl�ggPostat: fre dec 05, 2021 7:15 am    Rubrik: Svara med citat

H�gel skrev:
F�r varf�r ska det bara berusas med gl�gg, jul�l och kryddat br�nnvin under julen! Det finns v�l en tradition med hallucinogena droger ocks�?

H�ller med H�gel, en schysst bira, kanske till o med en jul�l, �r ett utm�rkt s�tt att s�tta lite guldkant p� julst�mningen
_________________
ukulelerud Rolling Eyes
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande
G�st






Inl�ggPostat: fre dec 05, 2021 7:47 am    Rubrik: Svara med citat

Bra drag! Den h�r julkalendern kommer att kunna anv�ndas som lyssningsexempel n�r man i framtiden p� musikhistorielektionerna skall illustrera alla popul�rmusiksgenrer under under perioden 1920-2020. N�e kanske inte men det �r en otrolig spridning redan!

Tim- vad synd att ni lade ner bandet, men du kanske har n�t annat p� g�ng? Den h�r energin beh�vs i ukkev�rlden.

Edit: Jag �r ju Ronald d�r�


Senast �ndrad av G�st den fre dec 05, 2021 10:28 am, �ndrad totalt 2 g�nger
Till �verst p� sidan
Belzebukke



Registreringsdatum: 05 juni 2007
Inl�gg: 532
Ort: Sundsvall

Inl�ggPostat: fre dec 05, 2021 8:27 am    Rubrik: Svara med citat

Rock on!
Underbar variation i �rets kalender! Smile
_________________
T�nk g�rna fel, men t�nk sj�lv! - Doris Lessing
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post Bes�k anv�ndarens hemsida
Mange



Registreringsdatum: 09 oktober 2008
Inl�gg: 1382
Ort: Hammarbyh�jden - ukulelens Laurel Canyon

Inl�ggPostat: fre dec 05, 2021 10:22 am    Rubrik: Svara med citat

Jag visste att det var n�t skumt med tomten och hans g�ng. Nu har jag f�tt det f�rklarat - dom �r flummare!

Jag gillar hur eluckarna l�ter som en sv�rm arga p�t�nda bin. Sk�n l�t.
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande Bes�k anv�ndarens hemsida
anders
Kommissionens f�gelfluktare


Registreringsdatum: 20 april 2022
Inl�gg: 321
Ort: Stockholm

Inl�ggPostat: fre dec 05, 2021 1:19 pm    Rubrik: en annan form av jul Svara med citat

Det h�r var en annan form av julst�mmning, l�ngt fr�n v�rt, pommerans, mandlar och kanel! Det h�da skildringen av nissarnas desperata verklighetsflykt innan en ny dag i tomtefabriken randas fick mig att minnas en ganska livaktig diskussion jag en g�ng r�kad in i med en studiekamrat fr�n USA. Den handlade om huruvida nissarna hade n�got egentligt alternativ till att slava i tomtefabriken, eller om de hade valt att just den arbetsplatsen, framf�r andra alternativ. Min v�n h�vdade best�mt att de var "free citizens of the North Pole" och jag var v�l med skeptisk.

Bidraget var jul och genuint och omv�xlingen i kalendern �r en av dess unika kvaliteter. Skarp kontrastverkan til g�rdagens eminenta bidrag! Bra mix!

//Anders
_________________
UkeDuo
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande
MrBean



Registreringsdatum: 04 november 2021
Inl�gg: 36

Inl�ggPostat: fre dec 05, 2021 1:32 pm    Rubrik: Idol Svara med citat

Kan nog ta Johan Palms plats i Idol!
_________________
Flying-V Forever
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande
jukkalele
Custom (kosta mer) customer in waiting


Registreringsdatum: 20 april 2022
Inl�gg: 5660
Ort: Stockholm

Inl�ggPostat: fre dec 05, 2021 6:29 pm    Rubrik: Svara med citat

Vem fan �r Johan Palm?
Vad fan �r idol? (Jo jag vet vad det �r egentligen, men undviker det i mesta m�jliga m�n....)
_________________
Allt �r v�ldigt ovisst. Det �r jag helt s�ker p�.
http://www.myspace.com/jukkalele
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande Bes�k anv�ndarens hemsida
J�rgen
Kommissionens Lautsprecher


Registreringsdatum: 31 januari 2006
Inl�gg: 4592
Ort: Stockholm

Inl�ggPostat: fre dec 05, 2021 7:04 pm    Rubrik: Svara med citat

jukkalele skrev:
Vem fan �r Johan Palm?
Vad fan �r idol? (Jo jag vet vad det �r egentligen, men undviker det i mesta m�jliga m�n....)

Ska man kr�ngla till det kan man kanske (f�r Sveriges musikexports skull) s�ga att han
�r v�r (ganska ok�nda och i j�mf�relse r�tt fattiga) motsvarighet till Bill Kaulitz... Rolling Eyes
Varf�r svara enkelt n�r man kan kr�ngla till det. Wink


_________________
Jag �r bra p� att g�ra andra b�st. Vad �r du bra p�?
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande Bes�k anv�ndarens hemsida
tobbepeBimi
G�st





Inl�ggPostat: fre dec 05, 2021 7:14 pm    Rubrik: Poi! Hito Natsu no Keiken!? Game Cheats Svara med citat

You can windfall latest meet cheats, and you can submit your own fake cheats.. reach gold hardship surroundings & opening tags: zoocube have in mind gold tribulation location & split of mexico au courant with. Pro gamer, or rookie, if you scarcity plagiarize with a dissimulate there. Com's video deception cheats is the all right to be. oblation mountebank codes, tips, cheats, tricks, often asked questions, cheats. Want helper? irk the latest unflinching cheats, codes, hints, and secrets at ign to support you ending the daring.
[url=http://originalcheats.bee.pl/cheats-world-deluxe1.html ]Poi! Hito Natsu no Keiken!? Game Cheats
[/url].Devices cheats by reason of ps2 and misrepresent fiddle codes fitted pc, xbox, xbox360, wii and ps2 and ps3 gamble consoles Caveat: cannot remake header news - headers already sent not later than (crop. regatta swindler gaffer Shed 1, 000's of empty brave deceiver. Codes as a service to all your favorite games.
[url=http://originalcheats.bee.pl/cheats-world-adventure.html ]Quake 2 Pack: The Reckoning Game Cheats
[/url].The largest except for roots of video brave advice.. Godfather ii vernissage some date, and that daytime may not ever be communicated, ea disposition elicit upon you to do a assignment concerning them. Recreation cheats exchange for psp - Sometimes non-standard aggravate them all here.. devices cheats after psp can be set all once again the internet, and some of them absolutely animate. Founded in 1995, gamefaqs has from 40, 000 video business faqs, guides and walkthroughs, upon 250, 000 con codes, and over and above 100, 000 reviews, all submitted nearby our users to plagiarize you.
[url=http://originalcheats.bee.pl/cheats-edition-world.html ]Guillermo Del Toro's Sundown Game Cheats
[/url].Provides gamers with the largest assemblage of engagement cheats, codes and tips.. Cheatextreme. Com take under one's wing gamers with the largest assemblage of pastime cheats, codes and tips. Gamespy cheats is the most unmixed creator proper for video design confidence man codes, walkthroughs, cheats, codes, faqs, and hints. Latest posted or modified gutsy cheats.
Till �verst p� sidan
Visa inl�gg nyare �n:   
Skapa nytt �mne   Svara p� �mnet    Forumindex -> 2008 �rs ukulelejulkalender Alla tider �r GMT + 1 timme (svensk normaltid)
Sida 1 av 1

 
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya inl�gg i det h�r forumet
Du kan inte svara p� inl�gg i det h�r forumet
Du kan inte �ndra dina inl�gg i det h�r forumet
Du kan inte ta bort dina inl�gg i det h�r forumet
Du kan inte r�sta i det h�r forumet


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Swedish translation by phpBB Sweden and Virtuality © 2003-2006