Forumindex Ukulelekommissionens forum

Vanliga frågorVanliga fr�gor   SökS�k   MedlemslistaMedlemslista   AnvändargrupperAnv�ndargrupper   Bli medlemBli medlem 
 ProfilProfil   Logga in för att läsa dina meddelandenLogga in f�r att l�sa dina meddelanden   Logga inLogga in 

Kazoo
G� till sida F�reg�ende  1, 2, 3, 4  N�sta

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> Instrumenten
F�reg�ende �mne :: N�sta �mne  
F�rfattare Meddelande
Ir�ne

Registreringsdatum: 23 april 2022
Inl�gg: 12

InläggPostat: s�n feb 19, 2022 3:36 pm    Rubrik: Mmm ... Svara med citat

Calypsonic skrev:
He he nu blev jag ju n�stan rosa om �ronen Very Happy

Blev faktiskt alldeles tagen av bilden p� dom nytilverkade Potatisarna!
Helt underbart vackra! o vilket ljud Shocked
www.hindocarina.com/sweet_potato/sounds/zelda_lullaby_duet.mp3

Satt o letade efter n�gra klubbar eller folk som spelar ocarina i sth men hittade inga Crying or Very sad
Men det borde ju finnas!!

I en perfekt ukulelev�rld kan jag t�nka mig att bl�ssektionen i orkestrarna best�r av just ocarinor Very Happy

Jag h�ller med om att det m�ste g� att f� ihop det mellen ukulele och occarina. Jag har alltid gillat b�da men aldrig sj�lv spelat occarina d�remot jobbar jag vidare p� att f�rkovra mig p� ukken.
Till �verst p� sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
Ir�ne

Registreringsdatum: 23 april 2022
Inl�gg: 12

InläggPostat: s�n feb 19, 2022 3:51 pm    Rubrik: Ukulele elle Kazoo ... Svara med citat

... spelar det n�gon roll hur man g�der ett musikintresse. De barn som lyckas f� ljud i instrumenten k�nner tillfredsst�llelse och v�xer. B�da instrumenten �r f�rl�tande och ger ut�varen sj�lvf�rtroende och f�rhoppningsvis ger det n�got f�r framtiden. Jag har sj�lv spridit ukulele i Saltsj�baden och vet att de �ven finns i andra delar av f�rskolor b�de i Stockholm och G�teborg. Nu n�r jag flyttat till Sundsvall har jag en grupp barn som �r mycket glada i att spela ukulele. H�ll ukken h�gt!
Till �verst p� sidan
G�st

InläggPostat: m�n feb 20, 2022 9:37 am    Rubrik: Kazoon! Svara med citat

ok

Senast �ndrad av G�st den fre mar 17, 2022 1:15 am, �ndrad totalt 1 g�ng
Till �verst p� sidan
Calypsonic
Kommissionens utvikningspojke

Registreringsdatum: 15 november 2021
Inl�gg: 234

InläggPostat: tis feb 28, 2022 1:05 pm    Rubrik: Svara med citat

Citat:
... Ir�ne Skrivet: Sun feb 19, 2022 3:51 pm Rubrik: Ukulele elle Kazoo ...

--------------------------------------------------------------------------------

... spelar det n�gon roll hur man g�der ett musikintresse. De barn som lyckas f� ljud i instrumenten k�nner tillfredsst�llelse och v�xer. B�da instrumenten �r f�rl�tande och ger ut�varen sj�lvf�rtroende och f�rhoppningsvis ger det n�got f�r framtiden. Jag har sj�lv spridit ukulele i Saltsj�baden och vet att de �ven finns i andra delar av f�rskolor b�de i Stockholm och G�teborg. Nu n�r jag flyttat till Sundsvall har jag en grupp barn som �r mycket glada i att spela ukulele. H�ll ukken h�gt!

Jag h�ller absolut med Wink ucken �r ett perfekt instrument f�r barn b�de i storlek och i att man med bara ett enkelt grepp kan f� den att klinga tillfredst�llande.
Vad jag menade vara bara att ucken f�rsvinner n�r man e gammal nog att f�rdjupa sig i musiken och kanske spela n�got mer utmanande.
Beror kanske p� att det inte finns m�nga k�nda f�rbilder i nutiden som dessutom har en coolhetsfaktor att atrahera skolgamla barn Wink
Hm.. den �r ju iof�rsej lite begr�nsad j�mf�rt me en g****r att sitta o plinka p� sj�lv... Confused
Calypsonic

InläggPostat: tis feb 28, 2022 1:19 pm    Rubrik: Svara med citat

JO det sp�rade ur fr�n kazoo�n lite v�l tidigt och jag tror att jag �r den skyldiga h�r Laughing

Kazoo �r helt klart ett anv�ndbart instrument.
Med r�tt man, en mikrofon och lite fantasi kan nog tillome den d�r biten disktrasa alstra ett ljud som f�r folk att dansa Very Happy
G�st

InläggPostat: m�n mar 06, 2022 3:44 pm    Rubrik: Ocarinor Svara med citat

ok

Senast �ndrad av G�st den fre mar 17, 2022 1:13 am, �ndrad totalt 1 g�ng
Till �verst p� sidan
G�st

InläggPostat: m�n mar 06, 2022 4:49 pm    Rubrik: ocarinan Svara med citat

ok

Senast �ndrad av G�st den fre mar 17, 2022 1:21 am, �ndrad totalt 1 g�ng
Till �verst p� sidan
Calypsonic

InläggPostat: m�n mar 06, 2022 10:23 pm    Rubrik: Svara med citat

H�ftigt Very Happy
Har varit f�rbi d�r f�rrut o kollat men jag spelar inge bl�s Confused
Dom ser j�klit fina ut faktiskt!
Du f�r ber�tta hur den l�ter sen Very Happy
G�st

InläggPostat: tis mar 07, 2022 9:07 am    Rubrik: Ocarina Svara med citat

ok

Senast �ndrad av G�st den fre mar 17, 2022 1:13 am, �ndrad totalt 1 g�ng
Till �verst p� sidan
The comic guy
G�st

InläggPostat: tor mar 09, 2022 9:13 am    Rubrik: Svara med citat

Elkazoo! Very Happy

N�n som vet om den finns att k�pa i Sverige?
Till �verst p� sidan
G�st

InläggPostat: tor mar 09, 2022 10:48 am    Rubrik: Jag vet inte men Svara med citat

ok

Senast �ndrad av G�st den fre mar 17, 2022 1:12 am, �ndrad totalt 1 g�ng
Till �verst p� sidan
jukkalele
Custom (kosta mer) customer in waiting

Registreringsdatum: 20 april 2022
Inl�gg: 1611

InläggPostat: tor mar 09, 2022 6:16 pm    Rubrik: Svara med citat

Man kan ha tur med momsen. Jag har inte handlat s� m�nga g�nger fr�n USA, men det har varit varierande utfall. N�gon g�ng blev det b�de tull och moms, men bl a just n�r jag k�pte elkazoon blev det inga p�lagor f�rutom frakt. �nd� hade leverant�ren angivit v�rdet helt korrrekt till $17. Jag har f�r mig att kostnaden som debiterades kortet (jo jag gillar att leva lite farligt ibland Cool ) inkl frakt var n�gon enstaka krona �ver 200. Det kanske kan ha med paketets storlek att g�ra. Sm� paket kanske slinker igenom, eller s� har det inte med saken att g�ra.

Det enda problemet var att det var lite pinsamt att h�mta ut paketet. En liten avl�ng kartong som mer s�g ut att inneh�lla n�got helt annat om man har tankem�nster �t ett visst h�ll Embarassed Och vem har inte det....

What, me uke?
Till �verst p� sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
odini

Registreringsdatum: 08 mars 2006
Inl�gg: 23

InläggPostat: tis mar 21, 2022 9:16 am    Rubrik: Re: Kazoo Svara med citat

Ukulele-Rookie skrev:
Kan det verkligen konkurera ut en ukulele Question

Nej det kan inget instrument! Men en kazoo kan komplettera....Fast t�ntfaktorn kommer ju oherh�rt n�ra, s� var f�rsiktig och anv�nd den endast i undantagsfall (h�gst ett per gig)....
Betr�ffande Occarina, s� m�ste det vara n�t fel... F�r nog heter v�l l�ten OCarlGustaf, och inte OCarina??? Eller har jag missat n�got v�sentligt?
G-D-A7
Till �verst p� sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
Calypsonic

InläggPostat: tis mar 21, 2022 1:13 pm    Rubrik: Svara med citat

Citat:
F�r nog heter v�l l�ten OCarlGustaf, och inte OCarina??? Eller har jag missat n�got v�sentligt?

Det �r ju en hel uppsj� med svensk trubadurmusik, visor och melodier som egentligen bara blivit stulna och f�tt svenska texter helt utan anknytning till deras ursprung...
Janne

Registreringsdatum: 03 maj 2006
Inl�gg: 69

InläggPostat: m�n sep 25, 2021 9:34 am    Rubrik: Best�llde en elkazoo f�rra veckan Svara med citat

Priset har sjunkit eller s� har kronan stigit i v�rde f�r de drog bara 183 kronor fr�n kortet. Fick ett mail idag att den postades f�r 2 dagar sedan s� nu v�ntar jag med sp�nning p� den.
T�ntfaktorn �r ju otroligt h�g p� en elkazoo men enligt alla jag k�nner s� �r den ju det �ven p� ukulele.
De tittar s� konstigt p� mig Shocked varje g�ng jag tar fram ukken Rolling Eyes men det har jag l�rt mig att leva med Laughing Laughing Laughing

(Spelar hellre �n bra)
Till �verst p� sidan
Visa inl�gg nyare �n:   
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> Instrumenten Alla tider �r GMT + 1 timme (svensk normaltid)
G� till sida F�reg�ende  1, 2, 3, 4  N�sta
Sida 2 av 4

Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya inl�gg i det h�r forumet
Du kan inte svara p� inl�gg i det h�r forumet
Du kan inte �ndra dina inl�gg i det h�r forumet
Du kan inte ta bort dina inl�gg i det h�r forumet
Du kan inte r�sta i det h�r forumet