F�reg�ende �mne :: N�sta �mne |
F�rfattare |
Meddelande |
Ir�ne
Registreringsdatum: 23 april 2022 Inl�gg: 12 Ort: Sundsvall
|
Postat: s�n feb 19, 2022 3:36 pm Rubrik: Mmm ... |
|
|
Calypsonic skrev: | He he nu blev jag ju n�stan rosa om �ronen
Blev faktiskt alldeles tagen av bilden p� dom nytilverkade Potatisarna!
Helt underbart vackra! o vilket ljud
www.hindocarina.com/sweet_potato/sounds/zelda_lullaby_duet.mp3
Satt o letade efter n�gra klubbar eller folk som spelar ocarina i sth men hittade inga
Men det borde ju finnas!!
I en perfekt ukulelev�rld kan jag t�nka mig att bl�ssektionen i orkestrarna best�r av just ocarinor |
Jag h�ller med om att det m�ste g� att f� ihop det mellen ukulele och occarina. Jag har alltid gillat b�da men aldrig sj�lv spelat occarina d�remot jobbar jag vidare p� att f�rkovra mig p� ukken. |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Ir�ne
Registreringsdatum: 23 april 2022 Inl�gg: 12 Ort: Sundsvall
|
Postat: s�n feb 19, 2022 3:51 pm Rubrik: Ukulele elle Kazoo ... |
|
|
... spelar det n�gon roll hur man g�der ett musikintresse. De barn som lyckas f� ljud i instrumenten k�nner tillfredsst�llelse och v�xer. B�da instrumenten �r f�rl�tande och ger ut�varen sj�lvf�rtroende och f�rhoppningsvis ger det n�got f�r framtiden. Jag har sj�lv spridit ukulele i Saltsj�baden och vet att de �ven finns i andra delar av f�rskolor b�de i Stockholm och G�teborg. Nu n�r jag flyttat till Sundsvall har jag en grupp barn som �r mycket glada i att spela ukulele. H�ll ukken h�gt! |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
G�st
|
Postat: m�n feb 20, 2022 9:37 am Rubrik: Kazoon! |
|
|
ok
Senast �ndrad av G�st den fre mar 17, 2022 1:15 am, �ndrad totalt 1 g�ng |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Calypsonic Kommissionens utvikningspojke
Registreringsdatum: 15 november 2021 Inl�gg: 234 Ort: Stockholm, Saltsj�baden
|
Postat: tis feb 28, 2022 1:05 pm Rubrik: |
|
|
Citat: | ... Ir�ne Skrivet: Sun feb 19, 2022 3:51 pm Rubrik: Ukulele elle Kazoo ...
--------------------------------------------------------------------------------
... spelar det n�gon roll hur man g�der ett musikintresse. De barn som lyckas f� ljud i instrumenten k�nner tillfredsst�llelse och v�xer. B�da instrumenten �r f�rl�tande och ger ut�varen sj�lvf�rtroende och f�rhoppningsvis ger det n�got f�r framtiden. Jag har sj�lv spridit ukulele i Saltsj�baden och vet att de �ven finns i andra delar av f�rskolor b�de i Stockholm och G�teborg. Nu n�r jag flyttat till Sundsvall har jag en grupp barn som �r mycket glada i att spela ukulele. H�ll ukken h�gt!
|
Jag h�ller absolut med ucken �r ett perfekt instrument f�r barn b�de i storlek och i att man med bara ett enkelt grepp kan f� den att klinga tillfredst�llande.
Vad jag menade vara bara att ucken f�rsvinner n�r man e gammal nog att f�rdjupa sig i musiken och kanske spela n�got mer utmanande.
Beror kanske p� att det inte finns m�nga k�nda f�rbilder i nutiden som dessutom har en coolhetsfaktor att atrahera skolgamla barn
Hm.. den �r ju iof�rsej lite begr�nsad j�mf�rt me en g****r att sitta o plinka p� sj�lv... _________________ Kan man brotta ner en elefant me bara h�nderna om man skriker NU J�VLAR!! just n�r man g�r till attack? |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
|
Postat: tis feb 28, 2022 1:19 pm Rubrik: |
|
|
JO det sp�rade ur fr�n kazoo�n lite v�l tidigt och jag tror att jag �r den skyldiga h�r
Kazoo �r helt klart ett anv�ndbart instrument.
Med r�tt man, en mikrofon och lite fantasi kan nog tillome den d�r biten disktrasa alstra ett ljud som f�r folk att dansa _________________ Kan man brotta ner en elefant me bara h�nderna om man skriker NU J�VLAR!! just n�r man g�r till attack? |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
G�st
|
Postat: m�n mar 06, 2022 3:44 pm Rubrik: Ocarinor |
|
|
ok
Senast �ndrad av G�st den fre mar 17, 2022 1:13 am, �ndrad totalt 1 g�ng |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
G�st
|
Postat: m�n mar 06, 2022 4:49 pm Rubrik: ocarinan |
|
|
ok
Senast �ndrad av G�st den fre mar 17, 2022 1:21 am, �ndrad totalt 1 g�ng |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
|
Postat: m�n mar 06, 2022 10:23 pm Rubrik: |
|
|
H�ftigt
Har varit f�rbi d�r f�rrut o kollat men jag spelar inge bl�s
Dom ser j�klit fina ut faktiskt!
Du f�r ber�tta hur den l�ter sen _________________ Kan man brotta ner en elefant me bara h�nderna om man skriker NU J�VLAR!! just n�r man g�r till attack? |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
G�st
|
Postat: tis mar 07, 2022 9:07 am Rubrik: Ocarina |
|
|
ok
Senast �ndrad av G�st den fre mar 17, 2022 1:13 am, �ndrad totalt 1 g�ng |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
The comic guy G�st
|
Postat: tor mar 09, 2022 9:13 am Rubrik: |
|
|
Elkazoo!
N�n som vet om den finns att k�pa i Sverige? |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
G�st
|
Postat: tor mar 09, 2022 10:48 am Rubrik: Jag vet inte men |
|
|
ok
Senast �ndrad av G�st den fre mar 17, 2022 1:12 am, �ndrad totalt 1 g�ng |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
jukkalele Custom (kosta mer) customer in waiting
Registreringsdatum: 20 april 2022 Inl�gg: 1611 Ort: Stockholm
|
Postat: tor mar 09, 2022 6:16 pm Rubrik: |
|
|
Man kan ha tur med momsen. Jag har inte handlat s� m�nga g�nger fr�n USA, men det har varit varierande utfall. N�gon g�ng blev det b�de tull och moms, men bl a just n�r jag k�pte elkazoon blev det inga p�lagor f�rutom frakt. �nd� hade leverant�ren angivit v�rdet helt korrrekt till $17. Jag har f�r mig att kostnaden som debiterades kortet (jo jag gillar att leva lite farligt ibland ) inkl frakt var n�gon enstaka krona �ver 200. Det kanske kan ha med paketets storlek att g�ra. Sm� paket kanske slinker igenom, eller s� har det inte med saken att g�ra.
Det enda problemet var att det var lite pinsamt att h�mta ut paketet. En liten avl�ng kartong som mer s�g ut att inneh�lla n�got helt annat om man har tankem�nster �t ett visst h�ll Och vem har inte det.... _________________ Jukkal E. Le
What, me uke? |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
odini
Registreringsdatum: 08 mars 2006 Inl�gg: 23 Ort: G�vle
|
Postat: tis mar 21, 2022 9:16 am Rubrik: Re: Kazoo |
|
|
Ukulele-Rookie skrev: | Kan det verkligen konkurera ut en ukulele |
Nej det kan inget instrument! Men en kazoo kan komplettera....Fast t�ntfaktorn kommer ju oherh�rt n�ra, s� var f�rsiktig och anv�nd den endast i undantagsfall (h�gst ett per gig)....
Betr�ffande Occarina, s� m�ste det vara n�t fel... F�r nog heter v�l l�ten OCarlGustaf, och inte OCarina??? Eller har jag missat n�got v�sentligt? _________________ mvh
ODINI
a.k.a.
G-D-A7 |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
|
Postat: tis mar 21, 2022 1:13 pm Rubrik: |
|
|
Citat: | F�r nog heter v�l l�ten OCarlGustaf, och inte OCarina??? Eller har jag missat n�got v�sentligt? |
Det �r ju en hel uppsj� med svensk trubadurmusik, visor och melodier som egentligen bara blivit stulna och f�tt svenska texter helt utan anknytning till deras ursprung... _________________ Kan man brotta ner en elefant me bara h�nderna om man skriker NU J�VLAR!! just n�r man g�r till attack? |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Janne
Registreringsdatum: 03 maj 2006 Inl�gg: 69 Ort: Westcottage
|
Postat: m�n sep 25, 2021 9:34 am Rubrik: Best�llde en elkazoo f�rra veckan |
|
|
Priset har sjunkit eller s� har kronan stigit i v�rde f�r de drog bara 183 kronor fr�n kortet. Fick ett mail idag att den postades f�r 2 dagar sedan s� nu v�ntar jag med sp�nning p� den.
T�ntfaktorn �r ju otroligt h�g p� en elkazoo men enligt alla jag k�nner s� �r den ju det �ven p� ukulele.
De tittar s� konstigt p� mig varje g�ng jag tar fram ukken men det har jag l�rt mig att leva med _________________ Janne
(Spelar hellre �n bra) |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
|