F�reg�ende �mne :: N�sta �mne |
F�rfattare |
Meddelande |
Mange
Registreringsdatum: 09 oktober 2008 Inl�gg: 1382 Ort: Hammarbyh�jden - ukulelens Laurel Canyon
|
Postat: tis dec 02, 2021 11:55 am Rubrik: |
|
|
jukkalele skrev: | Men h�rni!!! Jag blir chockad av hur era tankar r�r sig!!! Texten g�r "get leid every single day! Allts� f� en lei om halsen. Allts� en s�n d�r blomsterkrans. jag borde veta, eftersom jag, vilket anats av n�gra av er, skrivit el�ndet. Hur kan ni tro att det handlar om n�got annat???? |
Jag h�r vad jag vill h�ra... F�rv�ntade du dig att n�gon p� detta forum skulle tolka texten p� ett anst�ndigt s�tt? Jag v�gar inte ens gissa hur Sven tolkade texten, han l�ser ju in snuskiga undertoner i allt! |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
hrlarson
Registreringsdatum: 23 augusti 2007 Inl�gg: 4358 Ort: Bajen
|
Postat: tis dec 02, 2021 1:03 pm Rubrik: |
|
|
Ja, d�r hyses inga svendomliga tankar, precis.
Jukka: rub it in bara! Rub it in! I want ocks� � spend christmas in Hawaii, din ok�nslige jul-p�-Hawaii-skillingtrycks-spelande provokat�r.
Produktionen �r oantastlig. Ukkarna fladdrar som l�rkvingar ... ja, vi stannar d�r. Sj�lvklart syftar leid p� att Jukka vill plocka blomman p� ... inget snusk i alla fall. Sliden ... SLAJDEN �r klockren. Just trestr�ngingar som strumsticken �r rent av idealiska f�r den h�r sortens slajdande.
En tv�a p� en skala mellan ett och tv�. _________________ Totalmoddad P'Mico sopran
Runesson sopran |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
H�gel Hawaiian Blue
Registreringsdatum: 15 mars 2006 Inl�gg: 1013 Ort: Stockholm
|
Postat: tis dec 02, 2021 1:05 pm Rubrik: |
|
|
Jag h�ller med Jukka. Det �r n�got speciellt med hulaflickor.
Och �r det inte en lei hon har runt halsen?
Klart man skulle vilja ha en s�n.
Under Hawaiim�nens sken...
-----
jukkalele skrev: | Texten g�r "get leid every single day!" |
Mycket fyndigt!
Min eloge, Jukka!
Men det borde v�l vara "get leied"? _________________ It don't mean a thing if it ain't got that swing |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Sven
Registreringsdatum: 14 januari 2008 Inl�gg: 2094 Ort: Stockholm
|
Postat: tis dec 02, 2021 3:12 pm Rubrik: |
|
|
Mange skrev: | Jag v�gar inte ens gissa hur Sven tolkade texten, han l�ser ju in snuskiga undertoner i allt! |
H� h�... du skrev "in"... h� h�... |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
hrlarson
Registreringsdatum: 23 augusti 2007 Inl�gg: 4358 Ort: Bajen
|
Postat: tis dec 02, 2021 3:15 pm Rubrik: |
|
|
"Skrev" hi hi! _________________ Totalmoddad P'Mico sopran
Runesson sopran |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
J�rgen Kommissionens Lautsprecher
Registreringsdatum: 31 januari 2006 Inl�gg: 4592 Ort: Stockholm
|
Postat: tis dec 02, 2021 3:42 pm Rubrik: |
|
|
Jag t�nkte mer p� split strokes...Stroke h�, h�. _________________ Jag �r bra p� att g�ra andra b�st. Vad �r du bra p�? |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Robert_Hultman Diktator light
Registreringsdatum: 21 april 2022 Inl�gg: 5835 Ort: Stockholm
|
Postat: tis dec 02, 2021 3:52 pm Rubrik: |
|
|
Suck _________________ "Sannolikheten att lyckas �kar dramatiskt med varje f�rs�k"
John Nash |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Sven
|
Postat: tis dec 02, 2021 4:45 pm Rubrik: |
|
|
Robert_Hultman skrev: | Suck |
That's what she said... |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
jukkalele Custom (kosta mer) customer in waiting
Registreringsdatum: 20 april 2022 Inl�gg: 5660 Ort: Stockholm
|
Postat: tis dec 02, 2021 6:44 pm Rubrik: |
|
|
Sluta besudla min l�t med era slipprigheter.... Kan man ana att Sven sett en del p� Beavis and Butthead???
Det �r iaf tur att hon jag ska bes�ka inte kan svenska. D� hade jag kanske inte f�tt komma *Watch it, Sven!!!!*
H�gel, jag vet inte. Jag har nog aldrig sett det i skrift. Det heter ju paid. Och OK, laid ocks�. Fast det finns ju s� f� ord som slutar med ei att j�mf�ra med. _________________ Allt �r v�ldigt ovisst. Det �r jag helt s�ker p�.
http://www.myspace.com/jukkalele |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
|
Postat: tis dec 02, 2021 6:50 pm Rubrik: |
|
|
jukkalele skrev: | Fast det finns ju s� f� ord som slutar med ei att j�mf�ra med. |
Nei?
Edit: ...och p� den f�netiska[s�] sidan: hey, gay, say, pay, pray... _________________ Jag �r bra p� att g�ra andra b�st. Vad �r du bra p�? |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
|
Postat: tis dec 02, 2021 7:05 pm Rubrik: |
|
|
Och nei betyder?
Det f�netiska r�knas inte riktigt, eftersom det �r stavningen som �r s� att s�ga fr�gan. _________________ Allt �r v�ldigt ovisst. Det �r jag helt s�ker p�.
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Mange
Registreringsdatum: 09 oktober 2008 Inl�gg: 1382 Ort: Hammarbyh�jden - ukulelens Laurel Canyon
|
Postat: tis dec 02, 2021 7:40 pm Rubrik: |
|
|
Jag kom p� att jag har en bild p� n�r jag blir "leid". Min kompis Ugo fr�n Italien bodde p� Hawaii n�r jag och frugan var d�r p� bes�k och ikl�dd en vacker Hawaiiansk kl�nning s�g han till att vi b�da blev leid strax efter att vi klev av planet! Och ja Sven - k�r du h�rt med det materialet jag nu gav dig... Observera min h�rliga anti-solbr�nna och helsvarta mundering. V�ldigt Hawaii... Jag har iaf en Magnum PI-mustasch men samtidigt har jag nog aldrig varit fulare �n vad jag �r p� den bilden - eller jo det har jag nog, men fulare frisyr har jag nog aldrig haft... jaja, jag skyller p� den l�nga flygresan!
|
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Sven
|
Postat: tis dec 02, 2021 10:37 pm Rubrik: |
|
|
Vad har trevliga jag f�r rykte egentligen? Vad har trevliga jag p� balkongen? �l...
Sven |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
|
Postat: tis dec 02, 2021 11:38 pm Rubrik: |
|
|
Allt �r f�rl�tet. _________________ Allt �r v�ldigt ovisst. Det �r jag helt s�ker p�.
|
Till �verst p� sidan |
|
|
|
Postat: ons dec 03, 2021 1:59 am Rubrik: |
|
|
Mange skrev: | Ugo fr�n Italien bodde p� Hawaii n�r jag och frugan var d�r p� bes�k och ikl�dd en vacker Hawaiiansk kl�nning |
Ugo looks crazy enough to be MY friend. _________________ Jag �r bra p� att g�ra andra b�st. Vad �r du bra p�? |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
|