Föregående ämne :: Nästa ämne |
Författare |
Meddelande |
Sven

Registreringsdatum: 14 januari 2008 Inlägg: 2093 Ort: Stockholm
|
Postat: sön nov 30, 2021 4:13 pm Rubrik: Ukulelepandemonium i förorten, 6/12! |
|
|
Vad som börjar som ett skämt blir ofta ett större allvar än man kan handskas med. (parallell 1: Irakkriget, parallell 2: Dansbandskampen)
I tråden om Manges nya ucke spånade vi om en love-in den 6:e dec, samma dag som jag tänkt plinga på hos Plink-Plonk med en burk sill, ett sexpack och en ucke i näven. Förhandsintresset spreds som ringar på vattnet över Stockholm. (parallell 3: "you've created a monster, now live with it!")
Jag tar nu de yttersta konsekvenserna av mitt gyckel och skälmaspel. 6/12 kl 13-18 är det öppet hus med både lättare och övrig förtäring! Alla är välkomna, men de 6-10 som anmäler sig först i denna tråd är extra välkomna.
Blir det inget intresse tar jag min sillburk till Kungsholmen som planerat, så min eftermiddag blir bra hur som.
Vad tycks, det är alltså inte bara hammarbyare som släpps in!
Sven
Edit måndag: Jag spikar det hela, och tänkte också lägga till en förklaring till tid och innehåll. Att jag satt 13 - 18 som tid är för att jag kunde lägga ut barnen på entreprenad i Bagis under eftermiddan, så vid sex måste jag dra för att hämta dom. Ang förtäring tänkte jag fixa lite käk, men det blir inget sittande bord prick kl 13 etc, bara så ni fattar nivån och inte blir arga. Medhavd dryckjom är inte alls förbjudet, det kommer finnas lite sånt framme också. Tänkte inte kräva några insatser alls, annat än musikaliska såna förstås.
Senast ändrad av Sven den mån dec 01, 2021 9:38 am, ändrad totalt 1 gång |
|
Till överst på sidan |
|
 |
Jörgen Kommissionens Lautsprecher

Registreringsdatum: 31 januari 2006 Inlägg: 4583 Ort: Stockholm
|
Postat: sön nov 30, 2021 4:21 pm Rubrik: |
|
|
Jag är på!  _________________ Jag är bra på att göra andra bäst. Vad är du bra på? |
|
Till överst på sidan |
|
 |
Mange

Registreringsdatum: 09 oktober 2008 Inlägg: 1379 Ort: Hammarbyhöjden - ukulelens Laurel Canyon
|
Postat: sön nov 30, 2021 7:14 pm Rubrik: |
|
|
Jag hänger redan på låset! |
|
Till överst på sidan |
|
 |
jukkalele Custom (kosta mer) customer in waiting

Registreringsdatum: 20 april 2022 Inlägg: 5650 Ort: Stockholm
|
Postat: sön nov 30, 2021 7:51 pm Rubrik: |
|
|
Dictionary.com skrev: |
Pandemonium
–noun
1. wild uproar or unrestrained disorder; tumult or chaos.
2. a place or scene of riotous uproar or utter chaos.
3. (often initial capital letter) the abode of all the demons.
4. hell.
--------------------------------------------------------------------------------
Origin:
1660–70; after Pandaemonium, Milton's name in Paradise Lost for the capital of hell; see pan-, demon, -ium |
Det går ju svårligen att missa något sådant. _________________ Allt är väldigt ovisst. Det är jag helt säker på.
http://www.myspace.com/jukkalele |
|
Till överst på sidan |
|
 |
hrlarson

Registreringsdatum: 23 augusti 2007 Inlägg: 4349 Ort: Bajen
|
Postat: sön nov 30, 2021 8:48 pm Rubrik: |
|
|
Det går dessvärre alldeles utmärkt att missa något sådant, redan dubbelbokad som man är. Det blir ingen heldag med scouterna denna dag, pga att storfamiljen ska få sin dos av julkärlek, eftersom densamma (julen) ska firas trettio mil bort i år och telekonferencingmöjligheterna ännu ej är tillfredsställande. Det blir med andra ord julbak, julglögg, julöl, julpynt och kanske en julwhisky om pappa blir på det humöret. I övrigt kommer det att gullas och kramas på ett sätt som jag tror Björkhagensessionen har svårt att konkurrera med, varför jag tyvärr måste utebli.
Nog hade det varit trevligt annars. Alltså inte det där med kramarna ... ja, ni hajar nog. _________________ Totalmoddad P'Mico sopran
Runesson sopran |
|
Till överst på sidan |
|
 |
Sven

|
Postat: mån dec 01, 2021 9:32 am Rubrik: |
|
|
Dictionary.com skrev: |
Pandemonium
–noun
1. wild uproar or unrestrained disorder; tumult or chaos.
2. a place or scene of riotous uproar or utter chaos.
3. (often initial capital letter) the abode of all the demons.
4. hell.
5. according to ancient myth, a gathering where a no-talent hack carpenter shows his tools (yes, the meaning of "tools" is uncertain) to a bunch of complete and some incomplete strangers. The purpose of the ritual has been debated for centuries.
--------------------------------------------------------------------------------
Origin:
1660–70; after Pandaemonium, Milton's name in Paradise Lost for the capital of hell; see pan-, demon, -ium |
Jamen, det var schysst Jukka att du tog bort den 5:e betydelsen, annars kanske ingen vill komma!
Sven |
|
Till överst på sidan |
|
 |
Mab

Registreringsdatum: 28 september 2021 Inlägg: 1365 Ort: Hammarbyhöjden
|
Postat: mån dec 01, 2021 10:02 am Rubrik: |
|
|
Jag kommer! Måste dock dra klockan 15 för jag börjar jobba då...
Var det i Björkhagen (eller på Godispärlan)? |
|
Till överst på sidan |
|
 |
hrlarson

|
Postat: mån dec 01, 2021 10:30 am Rubrik: |
|
|
Glöm inte att informera Godispärlan om ni tänker hänga där, dricka alkohol och spela ukulele. _________________ Totalmoddad P'Mico sopran
Runesson sopran |
|
Till överst på sidan |
|
 |
Sven

|
Postat: mån dec 01, 2021 10:45 am Rubrik: |
|
|
Mab, det är i Björkhagen, Ronnebyvägen 26. Då räknar jag med att du blir punktlig, om du måste pysa vid 15!
Lars, du bör söka hjälp för ditt tillstånd (djup avund kanaliserad genom ett kompulsivt post-reply-ande)... Men trist att du inte vill vara med och leka. Jag säger som vanligt - det finns INGENTING att hämta i familjens sköte som du inte kan hitta i kommissionens mysiga... äh glöm det, det blev nästan lite äckligt.
 |
|
Till överst på sidan |
|
 |
hrlarson

|
Postat: mån dec 01, 2021 10:50 am Rubrik: |
|
|
Jag är inte ALLS avundsjuk!  _________________ Totalmoddad P'Mico sopran
Runesson sopran |
|
Till överst på sidan |
|
 |
Plink-plonk Kommissionens entusiast

Registreringsdatum: 20 mars 2006 Inlägg: 1539
|
Postat: mån dec 01, 2021 5:08 pm Rubrik: |
|
|
Jag ska bara lösa barngrejen sen är jag självklart på. Det ska bli kul! _________________ Tangi Manini Sopranino
Allander Lyx
Kamaka Std de luxe HF 1
Bobby Henshaw
Martin-1
Gibson-2
Fin-Der
Bushman Jenny Concert
Kamaka HB-2D Concert De luxe
Kamaka HF 36 Tenor
Calypsonic Lulu Tenor
Bushman Jenny C Baryton |
|
Till överst på sidan |
|
 |
Mab

Registreringsdatum: 28 september 2021 Inlägg: 1365 Ort: Hammarbyhöjden
|
Postat: tis dec 02, 2021 3:41 am Rubrik: |
|
|
Sven skrev: | Mab, det är i Björkhagen, Ronnebyvägen 26. Då räknar jag med att du blir punktlig, om du måste pysa vid 15!
 |
Jag är alltid punktlig! 13 kommer jag! |
|
Till överst på sidan |
|
 |
Sven

|
Postat: fre dec 05, 2021 9:08 am Rubrik: |
|
|
28 timmar kvar, maten står och puttrar (peposo Jörgen!), ölen står (orörd) på balkongen, och jag kämpar utsiktslöst med att få nya ucken färdigbyggd.
Hoppas ni dyker upp, det blir kul!
Sven |
|
Till överst på sidan |
|
 |
Jörgen Kommissionens Lautsprecher

Registreringsdatum: 31 januari 2006 Inlägg: 4583 Ort: Stockholm
|
Postat: fre dec 05, 2021 9:52 am Rubrik: |
|
|
Sven skrev: | 28 timmar kvar, maten står och puttrar (peposo Jörgen!), ölen står (orörd) på balkongen, och jag kämpar utsiktslöst med att få nya ucken färdigbyggd.
Hoppas ni dyker upp, det blir kul!
|
Jag tycker att forumet saknar vissa grundläggande avatarer, tur att jag har egna.
Kan du inte släppa på fler Robert? _________________ Jag är bra på att göra andra bäst. Vad är du bra på? |
|
Till överst på sidan |
|
 |
jukkalele Custom (kosta mer) customer in waiting

Registreringsdatum: 20 april 2022 Inlägg: 5650 Ort: Stockholm
|
Postat: fre dec 05, 2021 10:10 am Rubrik: |
|
|
För att parafrasera herr Jagger:
Wild horses couldn't keep me away. _________________ Allt är väldigt ovisst. Det är jag helt säker på.
http://www.myspace.com/jukkalele |
|
Till överst på sidan |
|
 |
|