|
Ukulelekommissionens forum
|
F�reg�ende �mne :: N�sta �mne |
F�rfattare |
Meddelande |
Robert_Hultman Diktator light
Registreringsdatum: 21 april 2022 Inl�gg: 5841 Ort: Stockholm
|
Postat: tor dec 29, 2021 11:12 pm Rubrik: Ny sydsvenskt ukulelemusik |
|
|
Tabasco �r ett sydl�nskt (sydsvenskt - sk�nskt) ukuleleband. Med tre ukulele, en elbas och percussion m�ste det v�l �nd� betraktas som ett ukuleleband.
Musiken �r inte tradititionell ukulelemusik. Man spelar l�tar av Benny Goodman, s� den �r ju inte svenskt i den meningen. Men tolkningarna f�refaller vara ganska sj�lvst�ndiga. (Sj�lv har jag inte h�rt dem . F�r mig sj�lv st�ndigt oh�rda original.) Smakprov finns p�:
http://ljud.org/archives/2005/11/tabasco-benny-goodman/
Suggestiv rytm eller enahanda? Var och en best�mmer sj�lv. I mitt tycke avsp�nt och sk�nt men i l�ngden lite tr�kigt (tyv�rr). K�nns som mycket komp och lite melodi, eller hur jag ska uttrycka det.
Av smakproven �r "Air Mail Special" b�st. _________________ "Sannolikheten att lyckas �kar dramatiskt med varje f�rs�k"
John Nash |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
G�st
|
Postat: s�n jan 01, 2022 12:22 pm Rubrik: |
|
|
Det l�ter bra, tycker jag. Och det v�cker en fr�ga som vi kanske borde diskutera lite inf�r v�rt eventuella upptr�dande p� Hard Rock Caf�: Skulle det inte beh�vas en bas f�r att ge lite stadga �t v�ra l�tar? Ett g�ng ukulele-lirare l�ter ju trevligt, men med en bas i botten blir det �nnu b�ttre, eller hur? |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
the ru
Registreringsdatum: 13 januari 2007 Inl�gg: 140 Ort: V�ster�s
|
Postat: fre feb 16, 2022 7:20 pm Rubrik: |
|
|
�r det ingen som spelar bariton? |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
|
|
Du kan inte skapa nya inl�gg i det h�r forumet Du kan inte svara p� inl�gg i det h�r forumet Du kan inte �ndra dina inl�gg i det h�r forumet Du kan inte ta bort dina inl�gg i det h�r forumet Du kan inte r�sta i det h�r forumet
|