Forumindex Ukulelekommissionens forum

 
 Vanliga fr�gorVanliga fr�gor   S�kS�k   MedlemslistaMedlemslista   Anv�ndargrupperAnv�ndargrupper   Bli medlemBli medlem 
 ProfilProfil   Logga in f�r att l�sa dina meddelandenLogga in f�r att l�sa dina meddelanden   Logga inLogga in 

Ny sydsvenskt ukulelemusik

 
Skapa nytt �mne   Svara p� �mnet    Forumindex -> Skriva musik
F�reg�ende �mne :: N�sta �mne  
F�rfattare Meddelande
Robert_Hultman
Diktator light


Registreringsdatum: 21 april 2022
Inl�gg: 5841
Ort: Stockholm

Inl�ggPostat: tor dec 29, 2021 11:12 pm    Rubrik: Ny sydsvenskt ukulelemusik Svara med citat

Tabasco �r ett sydl�nskt (sydsvenskt - sk�nskt) ukuleleband. Med tre ukulele, en elbas och percussion m�ste det v�l �nd� betraktas som ett ukuleleband.

Musiken �r inte tradititionell ukulelemusik. Man spelar l�tar av Benny Goodman, s� den �r ju inte svenskt i den meningen. Men tolkningarna f�refaller vara ganska sj�lvst�ndiga. (Sj�lv har jag inte h�rt dem . F�r mig sj�lv st�ndigt oh�rda original.) Smakprov finns p�:

http://ljud.org/archives/2005/11/tabasco-benny-goodman/

Suggestiv rytm eller enahanda? Var och en best�mmer sj�lv. I mitt tycke avsp�nt och sk�nt men i l�ngden lite tr�kigt (tyv�rr). K�nns som mycket komp och lite melodi, eller hur jag ska uttrycka det.

Av smakproven �r "Air Mail Special" b�st.
_________________
"Sannolikheten att lyckas �kar dramatiskt med varje f�rs�k"
John Nash
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande Bes�k anv�ndarens hemsida
G�st






Inl�ggPostat: s�n jan 01, 2022 12:22 pm    Rubrik: Svara med citat

Det l�ter bra, tycker jag. Och det v�cker en fr�ga som vi kanske borde diskutera lite inf�r v�rt eventuella upptr�dande p� Hard Rock Caf�: Skulle det inte beh�vas en bas f�r att ge lite stadga �t v�ra l�tar? Ett g�ng ukulele-lirare l�ter ju trevligt, men med en bas i botten blir det �nnu b�ttre, eller hur?
Till �verst p� sidan
the ru



Registreringsdatum: 13 januari 2007
Inl�gg: 140
Ort: V�ster�s

Inl�ggPostat: fre feb 16, 2022 7:20 pm    Rubrik: Svara med citat

�r det ingen som spelar bariton? Smile
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande Bes�k anv�ndarens hemsida
Visa inl�gg nyare �n:   
Skapa nytt �mne   Svara p� �mnet    Forumindex -> Skriva musik Alla tider �r GMT + 1 timme (svensk normaltid)
Sida 1 av 1

 
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya inl�gg i det h�r forumet
Du kan inte svara p� inl�gg i det h�r forumet
Du kan inte �ndra dina inl�gg i det h�r forumet
Du kan inte ta bort dina inl�gg i det h�r forumet
Du kan inte r�sta i det h�r forumet


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Swedish translation by phpBB Sweden and Virtuality © 2003-2006