Forumindex Ukulelekommissionens forum

 
 Vanliga fr�gorVanliga fr�gor   S�kS�k   MedlemslistaMedlemslista   Anv�ndargrupperAnv�ndargrupper   Bli medlemBli medlem 
 ProfilProfil   Logga in f�r att l�sa dina meddelandenLogga in f�r att l�sa dina meddelanden   Logga inLogga in 

Barnkickers.

 
Skapa nytt �mne   Svara p� �mnet    Forumindex -> Ukulelemusik
F�reg�ende �mne :: N�sta �mne  
F�rfattare Meddelande
Daionsavage



Registreringsdatum: 12 juli 2008
Inl�gg: 705
Ort: Ume�

Inl�ggPostat: m�n jul 21, 2021 10:05 am    Rubrik: Barnkickers. Svara med citat

K�nner ni s�kert till, men det �r naturligtvis s� har man skall g�ra om man vill f� bort putslustighetsst�mpeln fr�n ukulelen (som jag har f�rst�tt att en del av er andra �r lite tr�tta p� att dras med).

http://www.youtube.com/watch?v=aD5GhnCyse8

En bra s�ng, vackert spelad utan att inneh�lla vare sig ett enda ord om instrumentet eller en uppvisning i monsterchops. Fy f*n vad jag vill kunna g�ra det, jag med!
Sedan s� har ju Barnkickers andra l�tar som �r mer "ukulelenormala"... d v s: de g�r i upptempo, har jazziga ackord och inneh�ller referenser till ukulelen. Inget ont i det, men visst �r det lite slagsida �t det h�llet?
_________________
---------------------------
If I can't dance, it's not my revolution!

-Emma Goldman

Sandra skrev:
D� �nskade vi Staten och kapitalet men fick bara upp honom till melodifestivall�tar...

Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande
hrlarson



Registreringsdatum: 23 augusti 2007
Inl�gg: 4364
Ort: Bajen

Inl�ggPostat: m�n jul 21, 2021 2:17 pm    Rubrik: Svara med citat

Jukka har g�tt ig�ng p� de h�r p� forumet tidigare. D� var jag inte s�rskilt imponerad, men det h�r l�t faktiskt trevligt. Jag hade kanske en d�lig dag. Smile
_________________
Totalmoddad P'Mico sopran
Runesson sopran
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post Bes�k anv�ndarens hemsida
Visa inl�gg nyare �n:   
Skapa nytt �mne   Svara p� �mnet    Forumindex -> Ukulelemusik Alla tider �r GMT + 1 timme (svensk normaltid)
Sida 1 av 1

 
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya inl�gg i det h�r forumet
Du kan inte svara p� inl�gg i det h�r forumet
Du kan inte �ndra dina inl�gg i det h�r forumet
Du kan inte ta bort dina inl�gg i det h�r forumet
Du kan inte r�sta i det h�r forumet


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Swedish translation by phpBB Sweden and Virtuality © 2003-2006