Föregående ämne :: Nästa ämne |
Författare |
Meddelande |
Sven

Registreringsdatum: 14 januari 2008 Inlägg: 2093 Ort: Stockholm
|
Postat: tor maj 15, 2008 12:51 pm Rubrik: Last call for departure... 19/5 |
|
|
Jo jag var ju först med att nämna majmötet, men i min orutin har jag skött det hela väldigt kasst. Inga låtförslag, ingen proffsig låtlista på ukulizer, ingen bokning på S&S, och heller ingen bokad barnvakt på måndag...
I andra tråden fanns ett visst intresse, och jag vill ses, med eller utan låtar. Fan vi kan väl småkröka lite ändå?
Hur som, jag måste ha en bekräftad barnvakt innan jag vet säkert, men jag hoppas som fan på den 19:e.
Sven |
|
Till överst på sidan |
|
 |
hrlarson

Registreringsdatum: 23 augusti 2007 Inlägg: 4349 Ort: Bajen
|
Postat: tor maj 15, 2008 1:36 pm Rubrik: |
|
|
Jag kommer. Man känner igen mig på att jag har en nejlika i knapphålet och visslar Beethovens femma. Eller var det en azalea och Gulli-gullan koko som en gök? _________________ Totalmoddad P'Mico sopran
Runesson sopran |
|
Till överst på sidan |
|
 |
harald

Registreringsdatum: 21 februari 2008 Inlägg: 93
|
Postat: tor maj 15, 2008 3:00 pm Rubrik: |
|
|
Jag kommer! |
|
Till överst på sidan |
|
 |
GöstaU

Registreringsdatum: 08 oktober 2007 Inlägg: 409 Ort: Rådmansö, Norrtälje
|
Postat: tor maj 15, 2008 3:32 pm Rubrik: |
|
|
Jag tycker 19:e verkar bra, jag kommer gärna. Jag har en ukulele i
knapphålet.
Gösta _________________ Jag spelar min ucke,
jag spelar min ucke!
Jag spelar min ucke,
jag spelar min ucke ändå! |
|
Till överst på sidan |
|
 |
Calypsonic Kommissionens utvikningspojke

Registreringsdatum: 15 november 2021 Inlägg: 361 Ort: Stockholm, Saltsjöbaden
|
Postat: tor maj 15, 2008 4:41 pm Rubrik: |
|
|
Jag kommer  _________________ Another one drives the bussahh!! www.myspace.com/calypsonic |
|
Till överst på sidan |
|
 |
Jörgen Kommissionens Lautsprecher

Registreringsdatum: 31 januari 2006 Inlägg: 4584 Ort: Stockholm
|
Postat: tor maj 15, 2008 5:15 pm Rubrik: |
|
|
Jag kommer. Har kanske inte ens ett knapphål. Fortsätter det så här med vädret så känner ni igen mig på dunjackan. _________________ Jag är bra på att göra andra bäst. Vad är du bra på? |
|
Till överst på sidan |
|
 |
jukkalele Custom (kosta mer) customer in waiting

Registreringsdatum: 20 april 2022 Inlägg: 5650 Ort: Stockholm
|
Postat: tor maj 15, 2008 6:40 pm Rubrik: |
|
|
Jag kommer. Med kalsonger. Bl a.
EDIT: Kom på att det kunde vara läge att ringa och kolla om det funkar. Det gör det. _________________ Allt är väldigt ovisst. Det är jag helt säker på.
http://www.myspace.com/jukkalele |
|
Till överst på sidan |
|
 |
GöstaU

Registreringsdatum: 08 oktober 2007 Inlägg: 409 Ort: Rådmansö, Norrtälje
|
Postat: tor maj 15, 2008 6:53 pm Rubrik: |
|
|
jukkalele skrev: | Jag kommer. Med kalsonger. Bl a.
EDIT: Kom på att det kunde vara läge att ringa och kolla om det funkar. Det gör det. |
Bra tänkt, både vad gäller kalsingarna och ringandet.
Gösta _________________ Jag spelar min ucke,
jag spelar min ucke!
Jag spelar min ucke,
jag spelar min ucke ändå! |
|
Till överst på sidan |
|
 |
Sven

|
Postat: tor maj 15, 2008 7:32 pm Rubrik: |
|
|
Och jag fick barnvakt! Så jag kommer också. Får eventuellt med en kompis också vars motstånd nötts ner av mitt eviga tjat.
Ska vi ta låtlistorna med ro och koncentrera oss på att dricka och stämma instrumenten? Vi kan nog få till lite musik också vad det lider.
Ojoj nu ligger barnen och låtsaskräks och skrattar åt varann... hur blir det då om 10 år när dom kräks på riktigt och skrattar åt varann? OT, sorry.
Sven |
|
Till överst på sidan |
|
 |
Hågel Hawaiian Blue

Registreringsdatum: 15 mars 2006 Inlägg: 1013 Ort: Stockholm
|
Postat: tor maj 15, 2008 11:10 pm Rubrik: |
|
|
jukkalele skrev: | Jag kommer. Med kalsonger. Bl a. |
Bra! Då är det okej med ko-byxor!
Jag kommer nog oxå, om jag törs lita på Jukkas hänsynsfullhet. _________________ It don't mean a thing if it ain't got that swing |
|
Till överst på sidan |
|
 |
hrlarson

|
Postat: fre maj 16, 2008 8:55 am Rubrik: |
|
|
Temalöst låter bra. Så här års startar ju allt om, och då kan en tom agenda vara en bra idé. _________________ Totalmoddad P'Mico sopran
Runesson sopran |
|
Till överst på sidan |
|
 |
Jörgen Kommissionens Lautsprecher

Registreringsdatum: 31 januari 2006 Inlägg: 4584 Ort: Stockholm
|
Postat: fre maj 16, 2008 9:45 am Rubrik: |
|
|
hrlarson skrev: | Temalöst låter bra. Så här års startar ju allt om, och då kan en tom agenda vara en bra idé. |
Det hindrar ju i.o.f.s. inte att en och annan kommissionär skriver ut ett 15-tal
kopior av nå'n skön låt och leder oss andra in i dess musikaliska vindlingar.  _________________ Jag är bra på att göra andra bäst. Vad är du bra på? |
|
Till överst på sidan |
|
 |
hrlarson

|
Postat: fre maj 16, 2008 11:22 am Rubrik: |
|
|
Ett närbesläktat ord till tema är ju smak. Ukulelen med dess bakgrund i söderhavet är ju inte alltid ansedd som höjden av god smak. Jag tycker dock att vi avhåller oss från en smaklös kväll, särskillt med tanke på att kobyxor kommit på tal. En samling chaps i läderchaps i ett källarvalv väcker lätt associationer som kan verka missvisande för nya medlemmar.
Men det är bara min högst personliga åsikt. _________________ Totalmoddad P'Mico sopran
Runesson sopran |
|
Till överst på sidan |
|
 |
Sven

|
Postat: fre maj 16, 2008 2:26 pm Rubrik: |
|
|
Håller med Jörgen - inte slänger vi ut ngn dådkraftig person med 15 utskrifter. Och nu när ångesten för mötets varande och besättning börjat sjunka ner i den vanliga geggan kommer nästa ångestchock - vilka ukulelar ska jag ha med mig? Alla? Nåra? En? Tre? Tenor? Sopran? MAMMAAAA!...
Sven |
|
Till överst på sidan |
|
 |
jukkalele Custom (kosta mer) customer in waiting

Registreringsdatum: 20 april 2022 Inlägg: 5650 Ort: Stockholm
|
Postat: fre maj 16, 2008 2:42 pm Rubrik: |
|
|
Jag tar med en. Endast en. Nationalen har ju inte varit med på denna typ av tillställning, även om den ju faktiskt har varit nere på S&S. Men det blir nog den.
Det florerar en massa missuppfattningar. Bäst att kväva dem i sin linda, stämma i bäcken och mota Olle i grind. Alltså: Jag kommer inte att ha kobyxor på mig. Även om jag så skulle, så är de inte av typen chaps utan heltäckande. Eventuellt kalsonglöst bärande av dessa skulle alltså inte vara Schyffertskt utan lika oförargligt (eller lika förargligt) som bärande av dem med kalsonger som mellanlägg. Jösses, vilka människor det finns. Har de inget allvarligare att oroa sig för??? _________________ Allt är väldigt ovisst. Det är jag helt säker på.
http://www.myspace.com/jukkalele |
|
Till överst på sidan |
|
 |
|