Forumindex Ukulelekommissionens forum

 
 Vanliga fr�gorVanliga fr�gor   S�kS�k   MedlemslistaMedlemslista   Anv�ndargrupperAnv�ndargrupper   Bli medlemBli medlem 
 ProfilProfil   Logga in f�r att l�sa dina meddelandenLogga in f�r att l�sa dina meddelanden   Logga inLogga in 

Stockholm International Ukulele Festival - SIUF '08
G� till sida 1, 2  N�sta
 
Skapa nytt �mne   Svara p� �mnet    Forumindex -> Eftersnack
F�reg�ende �mne :: N�sta �mne  
F�rfattare Meddelande
Janne



Registreringsdatum: 03 maj 2006
Inl�gg: 92
Ort: Westcottage

Inl�ggPostat: s�n apr 13, 2022 10:13 am    Rubrik: Stockholm International Ukulele Festival - SIUF '08 Svara med citat

L�gger in det h�r f�r det var v�l mestadels kommision�rer d�r f�rutom alla hitresta utoml�nningar.

Tack Robert!!!

Det var en otroligt trevlig dag med mycke inspiration. Kunde tyv�rr inte stanna l�ngre �n till 23 eftersom sonen var lite tr�tt och ville hem.

Konstigt nog ville han inte g� och l�gga sig n�r vi kom hem utan skulle forts�tta att spela p� sin Flying ukulele som jag k�pte �t honom av Jerker.
Hans stora inspirationsk�lla var Elvira Bira, Fantomens rock del och Eric spelade.

Tyv�rr missade jag de sista upptr�dandena men dagen var otroligt kul l�rorik, det h�r kommer jag att leva l�nge p�.

S� tack Robert igen f�r det j�tte jobb du lagt ner Very Happy Beundran Very Happy
_________________
Janne

(Spelar hellre �n bra)
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande
G�staU



Registreringsdatum: 08 oktober 2007
Inl�gg: 409
Ort: R�dmans�, Norrt�lje

Inl�ggPostat: s�n apr 13, 2022 2:16 pm    Rubrik: Svara med citat

Mmm, t�nkte s�ga detsamm, tack Robert f�r allt jobb du lagt ner,
jag hade det mycket trevligt.

G�sta
_________________
Jag spelar min ucke,
jag spelar min ucke!
Jag spelar min ucke,
jag spelar min ucke �nd�!
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande Bes�k anv�ndarens hemsida
Sven



Registreringsdatum: 14 januari 2008
Inl�gg: 2093
Ort: Stockholm

Inl�ggPostat: s�n apr 13, 2022 5:26 pm    Rubrik: Svara med citat

Ja oj oj oj vad trevligt det var. Jag kan inte minnas n�r jag tr�ffade s� m�nga trevliga m�nniskor p� samma g�ng senast. Brukar ju vara lite skygg annars, men h�r var det ju som att komma hem n�stan.

Dagen idag har �gnats �t bacon och sj�lv�mkan, jag begriper inte varf�r jag har s� ont i skallen.

Tack Robert! Och tack alla andra som h�gg i och gjorde nytta. Skulle det sluta i ngt slags ekonomiskt moras anser jag att en liten insamling kunde vara p� sin plats, jag vill og�rna att Robert drivs fr�n g�rd och grund n�r jag och alla andra fick en s�n fantastisk dag.

Sven
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande Bes�k anv�ndarens hemsida
jukkalele
Custom (kosta mer) customer in waiting


Registreringsdatum: 20 april 2022
Inl�gg: 5650
Ort: Stockholm

Inl�ggPostat: m�n apr 14, 2022 9:01 am    Rubrik: Svara med citat

Som m�nga av er s�kert uppt�ckte, avbildade och avljudade jag det hela. (det mesta egentligen, eftersom jag var lite sen till start och open stage) Det kommer att dyka upp b�de bild och ljud men det kommer nog att ta ett tag att reda ut allt.

Inst�mmer f�r �vrigt i tackk�ren. Bra jobbat Robert!
_________________
Allt �r v�ldigt ovisst. Det �r jag helt s�ker p�.
http://www.myspace.com/jukkalele
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande Bes�k anv�ndarens hemsida
ukulelerud
Happy Per


Registreringsdatum: 23 april 2022
Inl�gg: 1196

Inl�ggPostat: m�n apr 14, 2022 9:18 am    Rubrik: Svara med citat

Har �ven jag ett antal filmklipp med ljud. Dock l�rde jag mig den h�rdh�nta v�gen att kameran endast klarar max 3 minuter l�nga l�tar (och m�nga var l�ngre �n s� ...). F�r diskutera med Diktator Light hur vi kan g�ra med dessa.

F�r �vrigt vill �ven jag falla in i tackk�ren. Robert, mkt snyggt jobbat. L�tt att inse hur mkt slit du har haft f�r att f� till det hela. Tack �ven till hans Karin f�r all lekamelig support Wink
_________________
ukulelerud Rolling Eyes
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande
jukkalele
Custom (kosta mer) customer in waiting


Registreringsdatum: 20 april 2022
Inl�gg: 5650
Ort: Stockholm

Inl�ggPostat: m�n apr 14, 2022 9:36 am    Rubrik: Svara med citat

Phil har redan postat n�gra bilder p�:
http://www.ukulelecosmos.com/phpBB2/viewtopic.php?t=6702
_________________
Allt �r v�ldigt ovisst. Det �r jag helt s�ker p�.
http://www.myspace.com/jukkalele
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande Bes�k anv�ndarens hemsida
H�gel
Hawaiian Blue


Registreringsdatum: 15 mars 2006
Inl�gg: 1013
Ort: Stockholm

Inl�ggPostat: m�n apr 14, 2022 10:47 am    Rubrik: Svara med citat

Jag lyckades ta en st�mningsbild tidigt p� s�ndagsmorgonen.



    (Jag har visserligen postat den p� annat st�lle ocks�, men eftersom detta �r den tr�d d�r bilder tycks placeras s�...
    Ursprungligen var det sj�lvklart en solnedg�ngsbild, men den funkar �ven som morgondito, dags f�r uppvaknande till den gr� vardagen.)
    _________________
    It don't mean a thing if it ain't got that swing
    Till �verst p� sidan
    Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande
    ronald



    Registreringsdatum: 08 april 2022
    Inl�gg: 1895
    Ort: Stockholm/S�dermalm

    Inl�ggPostat: m�n apr 14, 2022 1:30 pm    Rubrik: Vill bara inst�mma Svara med citat

    i hyllningsk�ren. Fantastiskt roligt, har nog aldrig tr�ffat p� en samling m�nniskor som �r s� �ppna, �dmjuka och trevliga. Man k�nner verkligen att man �r en del av den stora trevliga grisen! Saknar �lgen redan...

    Skulle postat den h�r fr�n b�rjan inser jag...
    _________________
    Sp�nvald Skallben
    Hamster Tree
    Till �verst p� sidan
    Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande Bes�k anv�ndarens hemsida
    Robert_Hultman
    Diktator light


    Registreringsdatum: 21 april 2022
    Inl�gg: 5827
    Ort: Stockholm

    Inl�ggPostat: m�n apr 14, 2022 3:10 pm    Rubrik: Svara med citat

    F�r ett par timmar sen dumpade jag Rufus och Brian vid flygbussen och satte mig ned och pustade en stund. Vilka dagar. Underbara dagar. Festivalen blev i stort sett precis det jag hade �nskat och sett framf�r mig.

    Bra workshops (har jag f�rst�tt), duktiga artister som sinsemellan representerade ett brett spektrum av musik. Och s� glada, gener�sa, entusiastiska och engagerade festivaldeltagare. Jag tyckte det var mycket lyckat. Jag vet att jag kommer att minnas detta l�nge. Och jag hoppas att det �r fler �n jag som g�r det.

    Jag �r ocks� mycket glad �ver att s� m�nga uttryckte sin uppskattning av evenemanget under kv�llen och i efterhand, inte mins h�r p� forumet. Det k�nns riktig bra. Det finns dock m�nga som f�rtj�nar ett tack av mig. Det �r naturligtvis lite riskfyllt att n�mna namn eftersom n�gon som gjort sig f�rtj�nt av ett omn�mnande kan r�ka hamna utanf�r. Men jag ger mig i alla fall p� att tacka

    Jukka - chief consigliere
    Per - som ryckt in b�de h�r och var
    Jerker - som l�nat ut ett kanon-PA och transporterat dit och hem detsamma.
    Ronald - som d�k upp som en sk�nk fr�n ovan och i sitt f�rsta inl�gg p� detta forum erbj�d sig att sk�ta ljudet p� festivalen. Det gjorde du med den �ran Ronald!
    G�sta - som ocks� fanns till hands och utr�ttade b�de sm� och st�rre d�d.
    Rolf - som filmade
    Plink - som inte minst engagerade sig i ljusproblemet.

    Tack ocks� H�gel f�r alla teckningar. Jag har nog varit f�r upptagen f�r att uttrycka den uppskattning de f�rtj�nar.

    Karin, min fru, st�ndig r�d- och omgivare gjorde en enast�ende insats som och det gl�djer mig att m�nga uppm�rksammat den. Jag passar p� att tacka henne s� h�r ocks� - inf�r er alla.

    Ett alldeles s�rskilt tack till Ingvar Tropp f�r den ukulele jag fick. Jag �r nu den stolta �garen till en �kta och mycket v�lljudande Tropp. E sopranukulele i Serie B med nr 1. Den har det n�got kryptiska namnet ERA. Jag m�ste fr�ga Ingvar om det vid tillf�lle.

    Pete Howlett f�rtj�nar givetvis ett stort tack �ven han f�r den ukulele han sk�nkte och som inbringade 4 500 kronor till festivalen. Pete l�ser nog inte h�r s� ofta, s� jag ska verkligen tacka honom p� annat s�tt ocks�.

    Men utan artister, workshopledare och alla som upptr�dde p� den �ppna scenen hade det inte blivit n�got av alls. Jag ger er alla en st�ende ovation.

    Hur gick det ekonomiskt d�? Jag vet inte helt s�kert �n. Men n�r Howlett-ukken gick under klubban ins�g jag att det inte kan handla om n�got st�rre underskott. Det k�nns sj�lvklart sk�nt.
    _________________
    "Sannolikheten att lyckas �kar dramatiskt med varje f�rs�k"
    John Nash
    Till �verst p� sidan
    Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande Bes�k anv�ndarens hemsida
    Robert_Hultman
    Diktator light


    Registreringsdatum: 21 april 2022
    Inl�gg: 5827
    Ort: Stockholm

    Inl�ggPostat: m�n apr 14, 2022 4:22 pm    Rubrik: Svara med citat

    SIUF-Bilder

    (Jag tog inte s� m�nga bilder. jag hade fullt upp mest hela tiden. Hot In Hats tex fastnade bara p� tv� mycket suddiga bilder. N�gra blev inte alls konterfejade...)


    Fr�n Get togethern p� Fredan:




















    � fr�n L�rdagen (utan n�gon s�rskild inb�rdes ordning)




























    _________________
    "Sannolikheten att lyckas �kar dramatiskt med varje f�rs�k"
    John Nash
    Till �verst p� sidan
    Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande Bes�k anv�ndarens hemsida
    Plink-plonk
    Kommissionens entusiast


    Registreringsdatum: 20 mars 2006
    Inl�gg: 1539

    Inl�ggPostat: m�n apr 14, 2022 11:42 pm    Rubrik: Svara med citat

    Nu har jag b�de sm�lt mina intryck tillr�ckligt och vaknat till tillr�ckligt f�r att tycka till h�r.

    Jag ska b�rja med det som �r mina allra st�rsta intryck:
    -Jag hade skitkul.
    -Det var kul att se s� m�nga h�gklassiga artister.

    P� det var det en guldhelg. Min b�sta p� riktigt l�nge. Och det �r sj�lvklart din f�rtj�nst Robban.

    Jag ska ocks� analysera lite i �vrigt:

    Det gjorde mig ingenting att det n�stan bara var kommission�rer d�r av de svenska deltagarna, �ven om jag reagerade p� det n�r jag kom. Jag hade r�knat med att det skulle komma betydligt fler utifr�noch blev initialt besviken, sen ins�g jag att det var sk�nt att de flesta var n�ra och k�ra. Jag �r �vertygad om att d�rrpengen skr�mde b�de en del yngre kommission�rer och flertalet andra, tex hade jag ett par polare som t�nkt g� tills entrepriset f�rdes p� tal. jag f�rst�r sj�lvklart ekonomiaspekterna s� det �r ingen kritik p� n�got s�tt.

    Det blev mer som ett landsm�te f�r ukulelekommissionen med inbjudna artister och g�ster fr�n ukulelecosmos vilket faktiskt till och med kanske gjorde det mer personligt och roligare �n om det varit en festival med samma bes�karantal/klientel som tex l�ngholmen. Det hela blev riktigt riktigt bra.

    Jag inser mer och mer att flera av mina kommissionskollegor �r m�nniskor som betyder v�ldigt mycket f�r mig, ingen n�mnd ingen gl�md.

    Det var ocks� kul att driva speakeasy/garderob med Harald. Det blev bra bargung emellan�t mycket tack vare Jonas och Co, G�sta och Micke mfl. som lirade runt d�r. Mina tre l�dor bira gick �t precis lagom fort �ven om jag och Harald drack en hel del sj�lva. Ciderl�dan hamnade liksom spriten p� bjudkonot men vaffan. B�ttre det �n att sl�pa hem skiten..S�rkilt som min kv�ll slutade vid 10.15 p� morgonen, �tskilliga groggar senare....

    Lite mer tid f�r mingel hade jag gillat ocks�, men det f�r bli n�sta g�ng.

    tack igen robert, skitkul!
    _________________
    Tangi Manini Sopranino
    Allander Lyx
    Kamaka Std de luxe HF 1
    Bobby Henshaw
    Martin-1
    Gibson-2
    Fin-Der
    Bushman Jenny Concert
    Kamaka HB-2D Concert De luxe
    Kamaka HF 36 Tenor
    Calypsonic Lulu Tenor
    Bushman Jenny C Baryton
    Till �verst p� sidan
    Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande
    J�rgen
    Kommissionens Lautsprecher


    Registreringsdatum: 31 januari 2006
    Inl�gg: 4585
    Ort: Stockholm

    Inl�ggPostat: tis apr 15, 2022 12:19 am    Rubrik: Svara med citat

    Plink-plonk skrev:
    Det var ocks� kul att driva speakeasy/garderob med Harald

    Najs initiativ! Jag h�ngde en del d�r och nj�t av sk�nt mingel. D�r hade
    man ju verkligen chansen att snacka med m�nga av deltagarna och artisterna.

    Dygnsrytmen �r fortfarande inte vad den borde vara, men WTF, det var det v�rt!

    We love you Rob! skl
    _________________
    Jag �r bra p� att g�ra andra b�st. Vad �r du bra p�?
    Till �verst p� sidan
    Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande Bes�k anv�ndarens hemsida
    Tompa



    Registreringsdatum: 24 januari 2006
    Inl�gg: 130
    Ort: �stern�rke

    Inl�ggPostat: tis apr 15, 2022 6:01 pm    Rubrik: Svara med citat

    Hej hopp! �ven jag vill p� detta s�tt passa p� tillf�llet och tacka f�r en riktigt trivsam l�rdag. Detta var ju f�rsta g�ngen �verhuvudtaget som jag tr�ffade n�gra kommission�rer IRL... och det var ju inte allt f�r avskr�ckande... Ser fram emot n�sta tillf�lle!
    Under tiden s� ska jag �va mig p� att lira blues med split-stroke i grupp... Lirar litet str�nginstrument

    H�rs & syns!
    _________________
    En ucke kommer s�llan ensam...
    Till �verst p� sidan
    Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande
    jukkalele
    Custom (kosta mer) customer in waiting


    Registreringsdatum: 20 april 2022
    Inl�gg: 5650
    Ort: Stockholm

    Inl�ggPostat: tis apr 15, 2022 8:34 pm    Rubrik: Svara med citat

    Oj. H�r �r visst grabben som t�nker lite workshoplateralt....

    Kul att tr�ffa dig ocks� f�rresten. Och alla andra kommission�rer, nuvarande och blivande.
    _________________
    Allt �r v�ldigt ovisst. Det �r jag helt s�ker p�.
    http://www.myspace.com/jukkalele
    Till �verst p� sidan
    Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande Bes�k anv�ndarens hemsida
    hrlarson



    Registreringsdatum: 23 augusti 2007
    Inl�gg: 4349
    Ort: Bajen

    Inl�ggPostat: tis apr 15, 2022 9:09 pm    Rubrik: Svara med citat

    Det �r roligt att se att s� m�nga verkar ha siktet inst�llt p� n�sta SIUF. Sj�lv siktar jag p� att n�sta g�ng deltaga i workshoppar. Nu hade jag inte riktigt ro att vara med. Det hade t.ex. varit kul att f� l�ra av Yalego och Zaza. Men n�sta g�ng, som sagt ...
    _________________
    Totalmoddad P'Mico sopran
    Runesson sopran
    Till �verst p� sidan
    Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post Bes�k anv�ndarens hemsida
    Visa inl�gg nyare �n:   
    Skapa nytt �mne   Svara p� �mnet    Forumindex -> Eftersnack Alla tider �r GMT + 1 timme (svensk normaltid)
    G� till sida 1, 2  N�sta
    Sida 1 av 2

     
    Hoppa till:  
    Du kan inte skapa nya inl�gg i det h�r forumet
    Du kan inte svara p� inl�gg i det h�r forumet
    Du kan inte �ndra dina inl�gg i det h�r forumet
    Du kan inte ta bort dina inl�gg i det h�r forumet
    Du kan inte r�sta i det h�r forumet


    Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
    Swedish translation by phpBB Sweden and Virtuality © 2003-2006