Forumindex Ukulelekommissionens forum

Vanliga frågorVanliga frågor   SökSök   MedlemslistaMedlemslista   AnvändargrupperAnvändargrupper   Bli medlemBli medlem 
 ProfilProfil   Logga in för att läsa dina meddelandenLogga in för att läsa dina meddelanden   Logga inLogga in 

Stockholm International Ukulele Festival - SIUF '08
Gå till sida 1, 2  Nästa

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> Eftersnack
Föregående ämne :: Nästa ämne  
Författare Meddelande
Janne

Registreringsdatum: 03 maj 2006

InläggPostat: sön apr 13, 2022 10:13 am    Rubrik: Stockholm International Ukulele Festival - SIUF '08 Svara med citat

Lägger in det här för det var väl mestadels kommisionärer där förutom alla hitresta utomlänningar.

Tack Robert!!!

Det var en otroligt trevlig dag med mycke inspiration. Kunde tyvärr inte stanna längre än till 23 eftersom sonen var lite trött och ville hem.

Konstigt nog ville han inte gå och lägga sig när vi kom hem utan skulle fortsätta att spela på sin Flying ukulele som jag köpte åt honom av Jerker.
Hans stora inspirationskälla var Elvira Bira, Fantomens rock del och Eric spelade.

Tyvärr missade jag de sista uppträdandena men dagen var otroligt kul lärorik, det här kommer jag att leva länge på.

Så tack Robert igen för det jätte jobb du lagt ner Very Happy Beundran Very Happy

(Spelar hellre än bra)
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
GöstaU

Registreringsdatum: 08 oktober 2007

InläggPostat: sön apr 13, 2022 2:16 pm    Rubrik: Svara med citat

Mmm, tänkte säga detsamm, tack Robert för allt jobb du lagt ner,
jag hade det mycket trevligt.

Gösta
jag spelar min ucke ändå!
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
Sven

Registreringsdatum: 14 januari 2008

InläggPostat: sön apr 13, 2022 5:26 pm    Rubrik: Svara med citat

Ja oj oj oj vad trevligt det var. Jag kan inte minnas när jag träffade så många trevliga människor på samma gång senast. Brukar ju vara lite skygg annars, men här var det ju som att komma hem nästan.

Dagen idag har ägnats åt bacon och självömkan, jag begriper inte varför jag har så ont i skallen.

Tack Robert! Och tack alla andra som högg i och gjorde nytta. Skulle det sluta i ngt slags ekonomiskt moras anser jag att en liten insamling kunde vara på sin plats, jag vill ogärna att Robert drivs från gård och grund när jag och alla andra fick en sån fantastisk dag.

Sven
Till överst på sidan
jukkalele
Custom (kosta mer) customer in waiting

Registreringsdatum: 20 april 2022

InläggPostat: mån apr 14, 2022 9:01 am    Rubrik: Svara med citat

Som många av er säkert upptäckte, avbildade och avljudade jag det hela. (det mesta egentligen, eftersom jag var lite sen till start och open stage) Det kommer att dyka upp både bild och ljud men det kommer nog att ta ett tag att reda ut allt.

Instämmer för övrigt i tackkören. Bra jobbat Robert!
ukulelerud
Happy Per

Registreringsdatum: 23 april 2022

InläggPostat: mån apr 14, 2022 9:18 am    Rubrik: Svara med citat

Har även jag ett antal filmklipp med ljud. Dock lärde jag mig den hårdhänta vägen att kameran endast klarar max 3 minuter långa låtar (och många var längre än så ...). Får diskutera med Diktator Light hur vi kan göra med dessa.

För övrigt vill även jag falla in i tackkören. Robert, mkt snyggt jobbat. Lätt att inse hur mkt slit du har haft för att få till det hela. Tack även till hans Karin för all lekamelig support Wink
jukkalele

InläggPostat: mån apr 14, 2022 9:36 am    Rubrik: Svara med citat

Phil har redan postat några bilder på:
http://www.ukulelecosmos.com/phpBB2/viewtopic.php?t=6702
Hågel
Hawaiian Blue

Registreringsdatum: 15 mars 2006

InläggPostat: mån apr 14, 2022 10:47 am    Rubrik: Svara med citat

Jag lyckades ta en stämningsbild tidigt på söndagsmorgonen.

(Jag har visserligen postat den på annat ställe också, men eftersom detta är den tråd där bilder tycks placeras så...
    Ursprungligen var det självklart en solnedgångsbild, men den funkar även som morgondito, dags för uppvaknande till den grå vardagen.)
    ronald

Registreringsdatum: 08 april 2022

InläggPostat: mån apr 14, 2022 1:30 pm    Rubrik: Vill bara instämma Svara med citat

i hyllningskören. Fantastiskt roligt, har nog aldrig träffat på en samling människor som är så öppna, ödmjuka och trevliga. Man känner verkligen att man är en del av den stora trevliga grisen! Saknar älgen redan...

Skulle postat den här från början inser jag...
    Robert_Hultman
    Diktator light

Registreringsdatum: 21 april 2022

InläggPostat: mån apr 14, 2022 3:10 pm    Rubrik: Svara med citat

För ett par timmar sen dumpade jag Rufus och Brian vid flygbussen och satte mig ned och pustade en stund. Vilka dagar. Underbara dagar. Festivalen blev i stort sett precis det jag hade önskat och sett framför mig.

Bra workshops (har jag förstått), duktiga artister som sinsemellan representerade ett brett spektrum av musik. Och så glada, generösa, entusiastiska och engagerade festivaldeltagare. Jag tyckte det var mycket lyckat. Jag vet att jag kommer att minnas detta länge. Och jag hoppas att det är fler än jag som gör det.

Jag är också mycket glad över att så många uttryckte sin uppskattning av evenemanget under kvällen och i efterhand, inte mins här på forumet. Det känns riktig bra. Det finns dock många som förtjänar ett tack av mig. Det är naturligtvis lite riskfyllt att nämna namn eftersom någon som gjort sig förtjänt av ett omnämnande kan råka hamna utanför. Men jag ger mig i alla fall på att tacka

Jukka - chief consigliere
    Per - som ryckt in både här och var
    Jerker - som lånat ut ett kanon-PA och transporterat dit och hem detsamma.
    Ronald - som dök upp som en skänk från ovan och i sitt första inlägg på detta forum erbjöd sig att sköta ljudet på festivalen. Det gjorde du med den äran Ronald!
    Gösta - som också fanns till hands och uträttade både små och större dåd.
    Rolf - som filmade
    Plink - som inte minst engagerade sig i ljusproblemet.

Tack också Hågel för alla teckningar. Jag har nog varit för upptagen för att uttrycka den uppskattning de förtjänar.

Karin, min fru, ständig råd- och omgivare gjorde en enastående insats som och det glädjer mig att många uppmärksammat den. Jag passar på att tacka henne så här också - inför er alla.

Ett alldeles särskilt tack till Ingvar Tropp för den ukulele jag fick. Jag är nu den stolta ägaren till en äkta och mycket välljudande Tropp. E sopranukulele i Serie B med nr 1. Den har det något kryptiska namnet ERA. Jag måste fråga Ingvar om det vid tillfälle.

Pete Howlett förtjänar givetvis ett stort tack även han för den ukulele han skänkte och som inbringade 4 500 kronor till festivalen. Pete läser nog inte här så ofta, så jag ska verkligen tacka honom på annat sätt också.

Men utan artister, workshopledare och alla som uppträdde på den öppna scenen hade det inte blivit något av alls. Jag ger er alla en stående ovation.

Hur gick det ekonomiskt då? Jag vet inte helt säkert än. Men när Howlett-ukken gick under klubban insåg jag att det inte kan handla om något större underskott. Det känns självklart skönt.
    Robert_Hultman
    Diktator light

Registreringsdatum: 21 april 2022

InläggPostat: mån apr 14, 2022 4:22 pm    Rubrik: Svara med citat

SIUF-Bilder

(Jag tog inte så många bilder. jag hade fullt upp mest hela tiden. Hot In Hats tex fastnade bara på två mycket suddiga bilder. Några blev inte alls konterfejade...)

Från Get togethern på Fredan:

Å från Lördagen (utan någon särskild inbördes ordning)

Plink-plonk
    Kommissionens entusiast

Registreringsdatum: 20 mars 2006

InläggPostat: mån apr 14, 2022 11:42 pm    Rubrik: Svara med citat

Nu har jag både smält mina intryck tillräckligt och vaknat till tillräckligt för att tycka till här.

Jag ska börja med det som är mina allra största intryck:
    -Jag hade skitkul.
    -Det var kul att se så många högklassiga artister.

På det var det en guldhelg. Min bästa på riktigt länge. Och det är självklart din förtjänst Robban.

Jag ska också analysera lite i övrigt:

Det gjorde mig ingenting att det nästan bara var kommissionärer där av de svenska deltagarna, även om jag reagerade på det när jag kom. Jag hade räknat med att det skulle komma betydligt fler utifrånoch blev initialt besviken, sen insåg jag att det var skönt att de flesta var nära och kära. Jag är övertygad om att dörrpengen skrämde både en del yngre kommissionärer och flertalet andra, tex hade jag ett par polare som tänkt gå tills entrepriset fördes på tal. jag förstår självklart ekonomiaspekterna så det är ingen kritik på något sätt.

Det blev mer som ett landsmöte för ukulelekommissionen med inbjudna artister och gäster från ukulelecosmos vilket faktiskt till och med kanske gjorde det mer personligt och roligare än om det varit en festival med samma besökarantal/klientel som tex långholmen. Det hela blev riktigt riktigt bra.

Jag inser mer och mer att flera av mina kommissionskollegor är människor som betyder väldigt mycket för mig, ingen nämnd ingen glömd.

Det var också kul att driva speakeasy/garderob med Harald. Det blev bra bargung emellanåt mycket tack vare Jonas och Co, Gösta och Micke mfl. som lirade runt där. Mina tre lådor bira gick åt precis lagom fort även om jag och Harald drack en hel del själva. Ciderlådan hamnade liksom spriten på bjudkonot men vaffan. Bättre det än att släpa hem skiten..Särkilt som min kväll slutade vid 10.15 på morgonen, åtskilliga groggar senare....

Lite mer tid för mingel hade jag gillat också, men det får bli nästa gång.

tack igen robert, skitkul!
    Bobby Henshaw
    Martin-1
    Gibson-2
    Fin-Der
    Bushman Jenny Concert
    Kamaka HB-2D Concert De luxe
    Kamaka HF 36 Tenor
    Calypsonic Lulu Tenor
    Bushman Jenny C Baryton
    Till överst på sidan
    Användarens profil Skicka personligt meddelande
    Jörgen
    Kommissionens Lautsprecher

Registreringsdatum: 31 januari 2006

InläggPostat: tis apr 15, 2022 12:19 am    Rubrik: Svara med citat

Plink-plonk skrev:
    Det var också kul att driva speakeasy/garderob med Harald

Najs initiativ! Jag hängde en del där och njöt av skönt mingel. Där hade
    man ju verkligen chansen att snacka med många av deltagarna och artisterna.

Dygnsrytmen är fortfarande inte vad den borde vara, men WTF, det var det värt!

We love you Rob! skl
    Tompa

Registreringsdatum: 24 januari 2006

InläggPostat: tis apr 15, 2022 6:01 pm    Rubrik: Svara med citat

Hej hopp! Även jag vill på detta sätt passa på tillfället och tacka för en riktigt trivsam lördag. Detta var ju första gången överhuvudtaget som jag träffade några kommissionärer IRL... och det var ju inte allt för avskräckande... Ser fram emot nästa tillfälle!
    Under tiden så ska jag öva mig på att lira blues med split-stroke i grupp... Lirar litet stränginstrument

Hörs & syns!
    jukkalele

InläggPostat: tis apr 15, 2022 8:34 pm    Rubrik: Svara med citat

Oj. Här är visst grabben som tänker lite workshoplateralt....

Kul att träffa dig också förresten. Och alla andra kommissionärer, nuvarande och blivande.
    hrlarson

Registreringsdatum: 23 augusti 2007

InläggPostat: tis apr 15, 2022 9:09 pm    Rubrik: Svara med citat

Det är roligt att se att så många verkar ha siktet inställt på nästa SIUF. Själv siktar jag på att nästa gång deltaga i workshoppar. Nu hade jag inte riktigt ro att vara med. Det hade t.ex. varit kul att få lära av Yalego och Zaza. Men nästa gång, som sagt ...
    Användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post Besök användarens hemsida
    Visa inlägg nyare än:   
    Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> Eftersnack Alla tider är GMT + 1 timme (svensk normaltid)
    Gå till sida 1, 2  Nästa
    Sida 1 av 2

Hoppa till:  
    Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
    Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
    Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
    Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
    Du kan inte rösta i det här forumet