Forumindex Ukulelekommissionens forum

Vanliga frågorVanliga frågor   SökSök   MedlemslistaMedlemslista   AnvändargrupperAnvändargrupper   Bli medlemBli medlem 
 ProfilProfil   Logga in för att läsa dina meddelandenLogga in för att läsa dina meddelanden   Logga inLogga in 

Ordningsfråga
Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> Möten på gång
Föregående ämne :: Nästa ämne  
Författare Meddelande
Plink-plonk
Kommissionens entusiast

Registreringsdatum: 20 mars 2006

InläggPostat: fre feb 01, 2022 1:17 pm    Rubrik: Svara med citat

Förlåt Hågel! Jag såg inte att du hunnit brodera ut ditt inlägg Smile

Nej jag tyckte banjotemat var kul. Jag tycker heller inte att jag motarbetat det även om det är kul med de skämtsamma gliringarna.

Och alla gillar inte allspel jämnt. Det är ju självklart. Det låter jobbigt med allspel jämnt. Självklart får alla vara individer och individualister, men visst är det kul när individer kan jämka om så för en kort stund.

Tycker du min önskan om en timmes förberedelser inför ett isolerat möte är fel? JAg är beredd att frångå det helt i sådana fall.

Det handlar ju också om att ge individer utrymme att få dela sin individualitet med andra. T ex var ju banjokvällen en lysande sådan tillställning! Din önskan blev en gemensam trevlighet på grund av att några jämkade och många hörsammade.

Nu föreslogs folktema. Det kräver inte att man tar med sig särskilda instrument men kanske lite förberedelse. En timme var min önskan. Vill du ha en timme av mig så ger jag det gärna Smile Jag kan byta däck, hämta otympliga grejor, hjälpa till att handla (fråga min 90åriga granne), montera möbler och väggmontage, städa, ringa jobbiga samtal, vakta barn eller annat. Im all yours Smile

Och nej jag har inte hittat några grupperingar i gruppen. Det var ett rakt svar på en fråga från fantomen vad jag menar med termen. Dock har jag varit med om det i andra sammanhang. Och jag vet hur det började där. Historien upprepar sig inte alltid. Gudskelov. Där var det mycket starkare hierarkier och jag höll käften igenom hela processen. Det var nogf synd just då.

Det vore kul om du kunde ha med ditt ett solo till nästa gång. Det är en av de saker jag ser fram emot med mötena. JAg vet inte om dy gillar Dylan men I shall be released vore underbar med din röst och ditt banjospel.
Bobby Henshaw
Martin-1
Gibson-2
Fin-Der
Bushman Jenny Concert
Kamaka HB-2D Concert De luxe
Kamaka HF 36 Tenor
Calypsonic Lulu Tenor
Bushman Jenny C Baryton
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
Visa inlägg nyare än:   
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> Möten på gång Alla tider är GMT + 1 timme (svensk normaltid)
Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5
Sida 5 av 5

Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet