|
Ukulelekommissionens forum
|
F�reg�ende �mne :: N�sta �mne |
F�rfattare |
Meddelande |
Mab
Registreringsdatum: 28 september 2021 Inl�gg: 1365 Ort: Hammarbyh�jden
|
Postat: ons jun 23, 2021 8:20 pm Rubrik: |
|
|
J�rgen, det d�r l�ter n�stan som n�got som �r komponerat av Anna Skipper. (Bortsett fr�n osten, chipsen, majonn�sen och potatisen) _________________ Gammalt br�d rostar aldrig |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
hrlarson
Registreringsdatum: 23 augusti 2007 Inl�gg: 4345 Ort: Bajen
|
Postat: ons jun 23, 2021 9:09 pm Rubrik: |
|
|
Robert_Hultman skrev: |
En sak med �l �r att oavsett om den smakar bra s� blir man iaf full och kissn�dig | �l kan man, som m�nga p�pekat, inte k�pa; den hyr man.
Mikkeller Jackie Brown. Ja, jag ligger fruktansv�rt efter.
Mumsig brown ale med tydlig chokladton, n�stan lite kaffe. Dansk, men i amerikansk tradition.
Lite �lhistoria: Brown ale (den engelska i alla fall) kan g� under tv� andra namn: mild (i motsats till bitter, n�r den �r lite alkoholsvagare) och "the dog". N�r man skulle smita hemifr�n f�r att ta en pint var traditionen att man sa att man skulle g� ut med hunden, d�rav smeknamnet . _________________ Totalmoddad P'Mico sopran
Runesson sopran |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Mab
Registreringsdatum: 28 september 2021 Inl�gg: 1365 Ort: Hammarbyh�jden
|
Postat: ons jun 23, 2021 9:35 pm Rubrik: |
|
|
�Vi �rver inte �len fr�n v�ra f�rf�der, vi l�nar den av v�ra barn.� _________________ Gammalt br�d rostar aldrig |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
J�rgen Kommissionens Lautsprecher
Registreringsdatum: 31 januari 2006 Inl�gg: 4581 Ort: Stockholm
|
Postat: ons jun 23, 2021 10:43 pm Rubrik: |
|
|
Mab skrev: | J�rgen, det d�r l�ter n�stan som n�got som �r komponerat av Anna Skipper. (Bortsett fr�n osten, chipsen, majonn�sen och potatisen) |
Skipperskan har jag inte mycket till �vers f�r (eller snarare hennes h�lsoid�er). Annika Dahlqvist & Jonas Colting d�remot, nu kan vi b�rja snacka.
Edit: Do the dog, visst var v�l det en Specials-l�t? _________________ Jag �r bra p� att g�ra andra b�st. Vad �r du bra p�? |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
jukkalele Custom (kosta mer) customer in waiting
Registreringsdatum: 20 april 2022 Inl�gg: 5648 Ort: Stockholm
|
Postat: l�r jul 03, 2021 8:22 pm Rubrik: |
|
|
Om man tar olja, bruna senapsfr�n, hemmamortlad spiskummin, gurkmeja, l�k, vitl�k, ingef�ra, r�d och gr�n cihli, paprikapulver, kanel, kardemumma, tomater, tomatpure, vitt vin, krossad tomat, salt, kokosmj�lk, potatis, aubergine, vitk�l och kyckling och toppar det med lite koriander n�r det �r klart och �ter det med sambogjorda chapati, s� tycker man att det �r r�tt gott. _________________ Allt �r v�ldigt ovisst. Det �r jag helt s�ker p�.
http://www.myspace.com/jukkalele |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
|
Postat: s�n jul 18, 2021 2:31 pm Rubrik: |
|
|
Surdegsbak i dag p� f�rmiddagen:
_________________ Jag �r bra p� att g�ra andra b�st. Vad �r du bra p�? |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
|
Postat: ons aug 04, 2021 12:41 pm Rubrik: |
|
|
Kokkaffedags! Fram med Vilshultspannan. Synd att jag inte har n�gra bullar kvar.
_________________ Jag �r bra p� att g�ra andra b�st. Vad �r du bra p�? |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
|
|
Du kan inte skapa nya inl�gg i det h�r forumet Du kan inte svara p� inl�gg i det h�r forumet Du kan inte �ndra dina inl�gg i det h�r forumet Du kan inte ta bort dina inl�gg i det h�r forumet Du kan inte r�sta i det h�r forumet
|