Forumindex Ukulelekommissionens forum

 
 Vanliga fr�gorVanliga fr�gor   S�kS�k   MedlemslistaMedlemslista   Anv�ndargrupperAnv�ndargrupper   Bli medlemBli medlem 
 ProfilProfil   Logga in f�r att l�sa dina meddelandenLogga in f�r att l�sa dina meddelanden   Logga inLogga in 

Saddle & Sabre 26 november 2021
G� till sida 1, 2  N�sta
 
Skapa nytt �mne   Svara p� �mnet    Forumindex -> Eftersnack
F�reg�ende �mne :: N�sta �mne  
F�rfattare Meddelande
Robert_Hultman
Diktator light


Registreringsdatum: 21 april 2022
Inl�gg: 5827
Ort: Stockholm

Inl�ggPostat: tis nov 27, 2021 11:09 am    Rubrik: Saddle & Sabre 26 november 2021 Svara med citat

Ett nytt m�te �verst�ndet. Med n�gra nya ansikten och lite mer folk �n vi varit de senaste g�ngerna. Kul!

Det finns naturligtvis mycket mer att s�ga om g�rdagen men jag ska f�r tillf�llet n�ja mig med att l�gga upp mina bilder fr�n ig�r.
















_________________
"Sannolikheten att lyckas �kar dramatiskt med varje f�rs�k"
John Nash
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande Bes�k anv�ndarens hemsida
hrlarson



Registreringsdatum: 23 augusti 2007
Inl�gg: 4349
Ort: Bajen

Inl�ggPostat: tis nov 27, 2021 12:29 pm    Rubrik: Saddle & Sabre 26 november 2021 Svara med citat

Med risk f�r att framst� som lite sentimental s� vill jag bara s�ga att jag trivs otroligt bra i det h�r s�llskapet.

G�rdagens �vning var min andra. Lite mer befolkad, n�rmast kadaverdisciplinerad j�mf�rt med f�rra g�ngen, men fortfarande trivsamt kaotiskt.

Jag fick med mig n�gra l�tar att �va vidare p� och dessutom - �ntligen - en digitaliserad version av Lost Track of Time med High Sheriff Ricky Barnes and the Hoot Owls (Tack Jukka!).

Nu har man tv� m�nader p� sig att �va in n�got till m�tet i januari.

Idag �r jag lite bakfull och tr�tt efter lite f�r f� timmar i s�ngen, men �nd� fulladdad av energi och otroligt sugen p� att spela ukulele.
_________________
Totalmoddad P'Mico sopran
Runesson sopran
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post Bes�k anv�ndarens hemsida
J�rgen
Kommissionens Lautsprecher


Registreringsdatum: 31 januari 2006
Inl�gg: 4585
Ort: Stockholm

Inl�ggPostat: tis nov 27, 2021 12:49 pm    Rubrik: Svara med citat

Trivsamt var ordet! �r lite tr�tt idag men v�ldigt n�jd.


Inte s� l�ngt kvar till n�sta m�te nu, den 17/12 k�r vi igen f�r de som kan.
_________________
Jag �r bra p� att g�ra andra b�st. Vad �r du bra p�?
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande Bes�k anv�ndarens hemsida
jukkalele
Custom (kosta mer) customer in waiting


Registreringsdatum: 20 april 2022
Inl�gg: 5650
Ort: Stockholm

Inl�ggPostat: tis nov 27, 2021 12:57 pm    Rubrik: Svara med citat

Festligt, folkligt, fullsatt.

Det var ju kul det d�r. Var det mer disciplinerat �n f�rra g�ngen? Inte vet jag? Jag hade i alla fall kul. Ett litet irritationsmoment var dock att alla (jag kanske �verdriver lite, men m�nga i alla fall), ist�llet f�r att f�rs�ka f� det att l�ta rimligt bra som en helhet g�r allt f�r att sj�lva h�ras s� mycket som m�jligt. Ok vi �r ingen orkester (det ska gudarna veta) men �nd�... Och de f�rs�k att f� till n�gon typ av nyansering som gjordes ignorerades totalt. Jaja s� brukar det ju vara s� jag borde kanske inte bli f�rv�nad �ver den m�nskliga naturen.

Men som sagt det var kul att tr�ffas, �ven om mitt inre idag protesterar mot den damned hot chili jag petade i mig. Eller om det var det faktum att det nu var tre inlagda chilifrukter som tillbeh�r. Kul med nytt och nygammalt blod i s�llskapet ocks�. Och man ska v�l inte ha f�r h�ga musikaliska f�rv�ntningar n�r man beger sig ner i k�llarvalven. Jag f�r l�ra mig det till n�sta g�ng. Ja, soloframtr�dandena undantagna d� f�rst�s.
_________________
Allt �r v�ldigt ovisst. Det �r jag helt s�ker p�.
http://www.myspace.com/jukkalele
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande Bes�k anv�ndarens hemsida
Robert_Hultman
Diktator light


Registreringsdatum: 21 april 2022
Inl�gg: 5827
Ort: Stockholm

Inl�ggPostat: tis nov 27, 2021 1:17 pm    Rubrik: Svara med citat

jukkalele skrev:
Och man ska v�l inte ha f�r h�ga musikaliska f�rv�ntningar n�r man beger sig ner i k�llarvalven. ... Ja, soloframtr�dandena undantagna d� f�rst�s.


Smickrare d�r!

Nej, jag f�rst�r att det inte egentligen avs�g mitt framf�rande av "Me, myself and I" (Jag g�r inte med h�ven). Och s�v�l H�gels som Martins som G�stas insatser f�rtj�nar verkligen ber�m.

Sj�lv skrattar jag gott �t minnet av min blackout. N�r man �ntligen kommit p� den d�r l�ten man kan ha och ta fram n�r man of�rberedd blir ombedd att spela ukulele, s� kan man inte ens komma ih�g vilket l�t det �r n�r det blir aktuellt att spela den.... Laughing
_________________
"Sannolikheten att lyckas �kar dramatiskt med varje f�rs�k"
John Nash
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande Bes�k anv�ndarens hemsida
Plink-plonk
Kommissionens entusiast


Registreringsdatum: 20 mars 2006
Inl�gg: 1539

Inl�ggPostat: tis nov 27, 2021 1:18 pm    Rubrik: Svara med citat

Tja Smile Jag hade kul. Notan vittnade om att jag drack en himla massa �l s� jag har iallafall alibi f�r mitt skr�lande p� sluttampen Smile

Jo visst Jukka var det synd att det inte blev n�n vidare diciplin i de sm� f�rs�ken till basic-arrangemang men ibland g�r det och ibland inte. Ig�r var vi m�nga, d� blir det ju sv�rare. Det var iallafall j�ttekul och dragigt �ven om ljudmattan stundtals blev n�got kompakt.

Det blev � andra sidan ett par allspelsl�tar lirade och det tycker jag �r kul. Det blir en fin mix med solon, slammer, allspel, tjabbande och �lande.

Men Jukka, min v�n, en liten inv�ndning f�r du -VILL MAN HA ORDNING P� ALLSPELET s� kan man inte f� det p� m�tet om man inte f�rberett det b�ttre: Den som vill f� till st�nd n�got dyligt f�r erfarenhetsm�ssigt skapa f�ruts�ttningarna sj�lv: Vill du arra en l�t; skriv upp hur du vill ha den, skriv ut 8-10 ex och ta med dig plus posta i m�testr�den i god tid. F�rst d� kan man ju ha n�n musikalisk allspelsambition. Smile Det skulle vara skitkul om det lades upp n�gra s�n al�tar med arr till n�sta m�te.

Kul med alla gamla ansikten, b�de de "gamla vanliga" och de som kom ner efter lite uppeh�ll :)Och j�ttekul med nya ansikten. Jag gillade desutom skarpt v�r nya krullgubbe G�sta fr�n roslagen. Kul rackare med fina ukulelehammare. Hoppas du hade kul och dyker upp igen.

S�ger som Larson. Jag gillar verkligen ocks� det h�r g�nget. Smile Och det �r inte alls sentimentalt. Bara skoj!
_________________
Tangi Manini Sopranino
Allander Lyx
Kamaka Std de luxe HF 1
Bobby Henshaw
Martin-1
Gibson-2
Fin-Der
Bushman Jenny Concert
Kamaka HB-2D Concert De luxe
Kamaka HF 36 Tenor
Calypsonic Lulu Tenor
Bushman Jenny C Baryton
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande
jukkalele
Custom (kosta mer) customer in waiting


Registreringsdatum: 20 april 2022
Inl�gg: 5650
Ort: Stockholm

Inl�ggPostat: tis nov 27, 2021 1:27 pm    Rubrik: Svara med citat

Plink, min gamle vapendragare. Jag menar absolut inte att jag f�rs�kte f� ordning och misslyckades och d�rf�r surar. Det �r inte heller ordning i m�tet jag var ute efter. Vad jag syftade p� var faktiskt dina f�rs�k att dra ned volymen/fixa pauser osv p� Cottonfields och kanske n�got annat. Sj�lv skulle jag aldrig dr�mma om att ens f�rs�ka f� fason p� spelandet i det h�r s�llskapet Wink Jag f�r utlopp f�r mitt musikaliska ordningssinne p� annat h�ll. Till kommissionsm�tena g�r jag fr�mst f�r att snacka skit, strumma lite och ta ett par pilsner.

Jag gillar ocks� verkligen det h�r g�nget. Det �r ju d�rf�r jag kommer. Sentimentalt? N�, ni �r verkligen inte mycket att bli sentimentala �ver.... Mitt lilla gn�llande �r ju en marginalanm�rkning, vilket jag hoppades framgick genom att jag b�de b�rjade och slutade med att s�ga att det var kul. Vilket det allts� var.
_________________
Allt �r v�ldigt ovisst. Det �r jag helt s�ker p�.
http://www.myspace.com/jukkalele
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande Bes�k anv�ndarens hemsida
Plink-plonk
Kommissionens entusiast


Registreringsdatum: 20 mars 2006
Inl�gg: 1539

Inl�ggPostat: tis nov 27, 2021 1:51 pm    Rubrik: Svara med citat

Haha jag vet vad du menade och att du bla syftade p� cottonfields Smile jag tror inte n�nsin du surar. F�rs�ker bara f� fler att engagera sig i allspelet. bland annat dig Smile Du har ju ocks� lite arr-t�nk Smile Puss!
_________________
Tangi Manini Sopranino
Allander Lyx
Kamaka Std de luxe HF 1
Bobby Henshaw
Martin-1
Gibson-2
Fin-Der
Bushman Jenny Concert
Kamaka HB-2D Concert De luxe
Kamaka HF 36 Tenor
Calypsonic Lulu Tenor
Bushman Jenny C Baryton
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande
H�gel
Hawaiian Blue


Registreringsdatum: 15 mars 2006
Inl�gg: 1013
Ort: Stockholm

Inl�ggPostat: tis nov 27, 2021 3:09 pm    Rubrik: Svara med citat

Tack f�r i g�r kv�ll!
Inst�mmer med f�reg�ende poster!
Synnerligen trivsamt! Och kaotiskt!

Very Happy
_________________
It don't mean a thing if it ain't got that swing
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande
jukkalele
Custom (kosta mer) customer in waiting


Registreringsdatum: 20 april 2022
Inl�gg: 5650
Ort: Stockholm

Inl�ggPostat: tis nov 27, 2021 3:13 pm    Rubrik: Svara med citat

H�gel, din julavatar �r magnifik.
_________________
Allt �r v�ldigt ovisst. Det �r jag helt s�ker p�.
http://www.myspace.com/jukkalele
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande Bes�k anv�ndarens hemsida
H�gel
Hawaiian Blue


Registreringsdatum: 15 mars 2006
Inl�gg: 1013
Ort: Stockholm

Inl�ggPostat: tis nov 27, 2021 4:16 pm    Rubrik: Svara med citat

jukkalele skrev:
H�gel, din julavatar �r magnifik.

�sch! Den gamla trasan ... det �r ju samma som f�rra �ret! Men tack iaf! Very Happy
_________________
It don't mean a thing if it ain't got that swing
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande
Martin B



Registreringsdatum: 19 november 2021
Inl�gg: 341

Inl�ggPostat: tis nov 27, 2021 5:43 pm    Rubrik: �hh, vilken underbar kv�ll. Svara med citat

Tack f�r en h�rlig afton, trots att jag br�t upp relativt tidigt hann jag kolka i mig en hela nattvardsvin, s� jag var ocks� lite seg i morse. Jag tycker att kommissionen har f�tt en makal�st h�g arbetsdiciplin numera, det �r som om alla vore professionella yrkesmusiker. T.o.m. snacket h�rs ju nu, b�rjar vi bli tr�kigt diciplinerade? Plinks id� om att arrangera samspelet till viss del �r j�ttebra, men fr�gan �r v�l vem som har tid �ver att l�gga p� det arbetet. Man kunde kanske ta n�n favoritl�t och skissa lite id�er om hur den ska spelas i grupp, det beh�ver v�l inte vara mer �n riktlinjer som kan presenteras muntligt vid en seans.
Tack till hrLarsson som tog med min tappade mobiltelefon till Hammarbyh�jden-HEDERS!
Det �r n�n rik shejk i Abu-Dabi som har hyrt hela transistorbandet s� 1:a dec. �ker jag dit p� en kort turn�, men fy fan jag missar kalendern i fyra dagar. F�rd�mt!!! Det var visst den l�ngsta epistel jag n�nsin skrivit h�r p� forumet- jag b�rjar bli lite v�n med data-apparaten. H�lsning Martin Cool
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande
Plink-plonk
Kommissionens entusiast


Registreringsdatum: 20 mars 2006
Inl�gg: 1539

Inl�ggPostat: tis nov 27, 2021 9:17 pm    Rubrik: Re: �hh, vilken underbar kv�ll. Svara med citat

Martin B skrev:
... Plinks id� om att arrangera samspelet till viss del �r j�ttebra, men fr�gan �r v�l vem som har tid �ver att l�gga p� det arbetet. Man kunde kanske ta n�n favoritl�t och skissa lite id�er om hur den ska spelas i grupp, det beh�ver v�l inte vara mer �n riktlinjer som kan presenteras muntligt vid en seans.



Ja det �r inte alls s� att jag vill ha allt arrat ochstrukturerat. Jag tycker bara det �rkul ibland n�r det l�ter bra pga att folk har en gemensam ide n�r de spelar ihop. Sen om den diskuteras p� forumet eller p� m�tet spelar mindre roll. Sker det p� forumet slipper man ju sitta och diskutera teori p� m�tet till f�rm�n f�r �l, ukulele och samkv�m Smile

Och tid och tid, jag menar v�ldigt basic arr, n�n paus och n�n liten pekpinne h�r och var p� sin h�jd. Och BARA om man vill Smile
_________________
Tangi Manini Sopranino
Allander Lyx
Kamaka Std de luxe HF 1
Bobby Henshaw
Martin-1
Gibson-2
Fin-Der
Bushman Jenny Concert
Kamaka HB-2D Concert De luxe
Kamaka HF 36 Tenor
Calypsonic Lulu Tenor
Bushman Jenny C Baryton
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande
Robert_Hultman
Diktator light


Registreringsdatum: 21 april 2022
Inl�gg: 5827
Ort: Stockholm

Inl�ggPostat: tis nov 27, 2021 9:46 pm    Rubrik: Re: �hh, vilken underbar kv�ll. Svara med citat

Plink-plonk skrev:
... n�n paus och n�n liten pekpinne h�r och var p� sin h�jd. Och BARA om man vill Smile


Men det �r v�l s� vi har det redan. De som vill g�r paus och de som inte vill forts�tter att spela utan paus. Wink
_________________
"Sannolikheten att lyckas �kar dramatiskt med varje f�rs�k"
John Nash
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande Bes�k anv�ndarens hemsida
Plink-plonk
Kommissionens entusiast


Registreringsdatum: 20 mars 2006
Inl�gg: 1539

Inl�ggPostat: tis nov 27, 2021 10:34 pm    Rubrik: Svara med citat

suck.... Smile
_________________
Tangi Manini Sopranino
Allander Lyx
Kamaka Std de luxe HF 1
Bobby Henshaw
Martin-1
Gibson-2
Fin-Der
Bushman Jenny Concert
Kamaka HB-2D Concert De luxe
Kamaka HF 36 Tenor
Calypsonic Lulu Tenor
Bushman Jenny C Baryton
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande
Visa inl�gg nyare �n:   
Skapa nytt �mne   Svara p� �mnet    Forumindex -> Eftersnack Alla tider �r GMT + 1 timme (svensk normaltid)
G� till sida 1, 2  N�sta
Sida 1 av 2

 
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya inl�gg i det h�r forumet
Du kan inte svara p� inl�gg i det h�r forumet
Du kan inte �ndra dina inl�gg i det h�r forumet
Du kan inte ta bort dina inl�gg i det h�r forumet
Du kan inte r�sta i det h�r forumet


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Swedish translation by phpBB Sweden and Virtuality © 2003-2006