|
Ukulelekommissionens forum
|
F�reg�ende �mne :: N�sta �mne |
F�rfattare |
Meddelande |
Plink-plonk Kommissionens entusiast
Registreringsdatum: 20 mars 2006 Inl�gg: 469
|
Postat: tis sep 25, 2021 7:59 pm Rubrik: Vad �r vitsen med att publicera v�ra m�ten p� youtube?? |
|
|
F�r mig �r integritetsdiskussionen ointressant utan att f�rst diskutera nyttan.
H�r �r min fr�ga som jag inte har n�got svar p�:
Vad �r nyttan med att inspelningarna fr�n v�ra m�tet g�rs offentliga p� youtube (Man kan ju titta p� dem �nd�)!?? _________________
|
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Robert_Hultman Diktator light
Registreringsdatum: 21 april 2022 Inl�gg: 1789 Ort: Stockholm
|
Postat: tis sep 25, 2021 9:06 pm Rubrik: |
|
|
Youtube �r ett gratis, smidigt och snabbt s�tt att g�ra videosar tillg�ngliga p� Internet och det kr�ver inget eget serverutrymme. youtube-formatet �r plattformsoberoende. D�r har du sk�len till att jag lagt upp filmerna p� Youtube. (Hade den eller motsvarande tj�nster inte funnits hade filmerna fortfarande legat i kameran i v�ntan p� den d�r dagen n�r man ska g�ra allt man inte hunnit med)
Jag vill att filmerna ska kunna ses av de som var med p� m�tena, av kommission�rer som inte kunde vara med och av s�na som funderar p� att komma p� ett m�te. F�r mig har det i kommissionssammanhang inget v�rde att det �r youtube och att det kan ses av andra. (F�r mig personligen �r det heller inget problem)
Jag tycker filmerna �r en kul dokumentation. Roligt att h�ra hur det faktiskt l�t (�ven om det inte l�t bra), kul att se kompisarna... Men jag �r inte beredd att l�gga ned mycket tid p� att g�ra s� att andra kan se filmerna. Det m�ste g� enkelt och snabbt eftersom v�rdet av filmerna �r begr�nsat. N�got st�rre v�rde kan de f� om de ses av de som var med s� att vi har en gemensam utg�ngspunkt f�r att ta oss vidare och utvecklas. Faktum �r vi hann f� ett konkret f�rslag h�r p� forumet (fr�n en som inte var med!) p� hur vi skulle kunna prova att spela f�r att solona ska h�ras b�ttre.
(Sen tror jag iofs inte att det faktum att videosarna ligger p� Youtube innb�r att m�nga kommer att se dem. De �r tekniskt d�liga, de �r musikaliskt r�tt ointressanta, de �r... det finns f-n mig inget sk�l att se dem. De �r filmer av den typen inte ens ens mamma har n�got utbyte av att se. Tror du hustrun ville se videosarna n�r hon fr�gade hur det var ig�r?
Kanske finns n�gon som �r med i en ukuleleklubb n�gon annanstans i v�rlden �r nyfiken p� hur vi har det. Men annars �r det nog bara de n�rmast s�rjande som tittar p� dem. Jag har dessutom ytterligt sv�rt att tro att n�gon (som inte ens var med) skulle studera filmerna och s�ga eller ens fundera i banor som "F-n va illa den d�r spelar") _________________ N�got slags initiativtagare |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
|
|
Du kan inte skapa nya inl�gg i det h�r forumet Du kan inte svara p� inl�gg i det h�r forumet Du kan inte �ndra dina inl�gg i det h�r forumet Du kan inte ta bort dina inl�gg i det h�r forumet Du kan inte r�sta i det h�r forumet
|