|
Ukulelekommissionens forum
|
F�reg�ende �mne :: N�sta �mne |
F�rfattare |
Meddelande |
Roosen
Registreringsdatum: 03 juli 2005 Inl�gg: 45
|
Postat: ons sep 19, 2021 12:17 pm Rubrik: Hitmakers |
|
|
Man tror n�stan inte att det �r p� riktigt.
Bland dom tusentals l�tar som skickats till uttagningen av Hitmakers var det bland ett dussin som valdes ut och l�ten jag skickade in var en av dom!
Detta betyder att jag ska till Stockholm snart. D�r ska det filmas, intervjuas och ha sig.
Som final ska jag spela och sjunga upp mitt bidrag (gissa vilket kompinstrument jag ska anv�nda ) inf�r en studiopublik OCH 6 representanter fr�n lika m�nga nordiska skivbolag.
Blir det aktuellt, blir det skivkontrakt p� en g�ng!
H�r kommer Sveriges nye ukulele-artist! _________________ __________________
Marcus
www.ukulelesolen.se |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Robert_Hultman Diktator light
Registreringsdatum: 21 april 2022 Inl�gg: 1790 Ort: Stockholm
|
Postat: ons sep 19, 2021 12:21 pm Rubrik: |
|
|
Grattis!
Jag vet f�rst�s inte vad Hitmakers �r (en brist i min allm�nbildning) men jag f�rst�r ju av antalet inskickade l�tar som du konkurrerat med att det �r en bedrift!
Jag ska h�lla tummarna f�r dig n�r det �r dags att m�ta publik och skivbolagsrepresentater!
(�r det emot reglerna att l�ta n�gon lyssna p� ditt bidrag?) _________________ N�got slags initiativtagare |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Roosen
|
Postat: ons sep 19, 2021 12:27 pm Rubrik: |
|
|
Nopp, lyssna hur mycket du vill.
S�ngen "Sommarstad" finner du om du f�ljer denna l�nk:
http://www.sanesociety.org/sw/roosen
Lyssna och kommentera. G�rna p� dom andra l�tarna ocks� _________________ __________________
Marcus
www.ukulelesolen.se |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
jukkalele Custom (kosta mer) customer in waiting
Registreringsdatum: 20 april 2022 Inl�gg: 1626 Ort: Stockholm
|
Postat: ons sep 19, 2021 2:24 pm Rubrik: |
|
|
Hitmakers? �ven jag sv�vade i total okunnighet om att n�got s�dant finns. Men jag vet ju trots allt inte allting. Att ta sig dit verkar ju vekligen vara en bedrift. Break a leg som de s�ger i branschen. _________________ Jukkal E. Le
What, me uke? |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
snutstrut
Registreringsdatum: 05 juli 2007 Inl�gg: 61 Ort: Falkenberg
|
Postat: ons sep 19, 2021 5:29 pm Rubrik: |
|
|
Grattis!
Det �r ett program som kommer p� femman i h�st/ vinter. Ska g� i danmark och norge ox�. S� h�r ser det ut p� danska sajten:
http://kanal5.dk/hitmakers/
Man har (vad jag har h�rt) 90 sekunder att framf�ra en l�t. Hur man nu g�r det... _________________ Snutstrut |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Roosen
|
Postat: tor sep 20, 2021 9:39 pm Rubrik: |
|
|
Hinner nog precis sjunga klart refr�ngen, om jag spelar lite snabbare �n p� inspelningen jag skickade.
_________________ __________________
Marcus
www.ukulelesolen.se |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
|
|
Du kan inte skapa nya inl�gg i det h�r forumet Du kan inte svara p� inl�gg i det h�r forumet Du kan inte �ndra dina inl�gg i det h�r forumet Du kan inte ta bort dina inl�gg i det h�r forumet Du kan inte r�sta i det h�r forumet
|