Forumindex Ukulelekommissionens forum

Vanliga frågorVanliga fr�gor   SökS�k   MedlemslistaMedlemslista   AnvändargrupperAnv�ndargrupper   Bli medlemBli medlem 
 ProfilProfil   Logga in för att läsa dina meddelandenLogga in f�r att l�sa dina meddelanden   Logga inLogga in 

Jukkaleles lilla j�mra inspelningsmakap�r....

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> Instrumenten
F�reg�ende �mne :: N�sta �mne  
F�rfattare Meddelande
Plink-plonk
Kommissionens entusiast

Registreringsdatum: 20 mars 2006
Inl�gg: 481

InläggPostat: fre okt 26, 2007 9:58 pm    Rubrik: Jukkaleles lilla j�mra inspelningsmakap�r.... Svara med citat

...f�r snart en brorsa! Min �r p� v�g! Kunde dessutom inte l�ta bli... (nu n�r jag ebayade f�r f�rsta g�ngen p� ett �r) ... att skaffa en LR Baggs PARA acoustic DI som jag suktat efter ett bra tag. Grym att ha mellan en ucke eller annat akustiskt instrument och en st�rkare, blev gr�n av avund n�r min polare k�rde med sin Smile

J�vla Jukka!!! Nu br�nde jag ju st�lar igen!!!!! Razz

Registreringsdatum: 23 augusti 2007
Inl�gg: 136

InläggPostat: fre okt 26, 2007 11:08 pm    Rubrik: Svara med citat

Plink, du f�r INTE bli finansminister. Du verkar n�rmast repellera pengar och dra till dig prylar. Eller f�rresten. D� kanske ukulelar blev momsbefriade och avdragsgilla!

Allvarligt talat: Jukkas inspelningsmackap�r skapade ett otroligt habeg�r n�r man h�rde resultatet. Det finns med andra ord bara en sak att g�ra som ansvarsk�nnande familjefader n�r man p�tr�ffar n�got s�dant: att spela p� h�star och bli ekonomiskt oberoende. Idea
jukkalele
Custom (kosta mer) customer in waiting

Registreringsdatum: 20 april 2022
Inl�gg: 1635

InläggPostat: fre okt 26, 2007 11:20 pm    Rubrik: Svara med citat

Jag �r glad att jag lyckats leda fler i f�rd�rvet. I mitt fall var det en kombination av Howlin' Hobbit, som postade en inspelning gjord p� en sl�kting till min och Arturo (Arch) Larizza, som n�stan beordrade mig att k�pa den och ber�ttade om all nytta/n�je han hade av sin. Ja allts� jag hade ber�ttat om mina �nskem�l och han �vertygade mig om att Zoom H4 is the shit. Fast med n�got andra ord.

arch skrev:
Jukka; get the H4. That's it.

As well as being a portable 4 track digital recorder (and more - you can play back 4 tracks at one time but record virtually limitless tracks or "takes" in any single recording project or "song") it can also be used as a high-quality USB audio interface for your laptop. Just plug it in, tell Cubase (or any other audio app) to use the H4 inputs (built-in mics or anything plugged into the the two input jacks, including proper condenser mics - it supplies phantom power to these) and you're off.

It has a metronome (take note of the bpm settings so that you can set the Cubase tempo for synchronisation of tracks - I've tested it with values like 86.4 bpm and it locks perfectly), a chromatic tuner (very handy), decent effects and more.

When you're not using it to record, you can plug in your electric uke, whack on the headphones and use it on the plane, train, bus, ferry or whatever. If inspiration hits you, press the record button and get it down. If you get inspired further, add some overdubs, right there on the train (or plane, ferry or bus)!

I've done the research and tested several options and the H4 is way ahead by miles for value and performance.

The H2 is the perfect unit for those who just want to record what they're hearing (including their own singing and playing) and don't need fancy features like multi-tracking, effects, etc. It can also be used as a USB mic for Skype and as an alternative, high-quality mic when recording videos, thus bypassing the very ordinary built-in mics of most webcams.

Of course, the H4 does all this and more.

What, me uke?
Till �verst p� sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
Plink-plonk
Kommissionens entusiast

Registreringsdatum: 20 mars 2006
Inl�gg: 481

InläggPostat: l�r okt 27, 2007 5:57 am    Rubrik: Svara med citat

alltid sk�nt att bli st�rkt i sin tro Razz
Kommissionens Lautsprecher

Registreringsdatum: 31 januari 2006
Inl�gg: 787

InläggPostat: l�r okt 27, 2007 9:44 am    Rubrik: Svara med citat

Jo, jag blev ocks� imponerad av resultatet. Shocked Den ser ut att l�ta
som inspelningarna fr�n min Nokia (fruktansv�rt illa) men bjuder p�
ett ljud i klass med en stormembransmick (kl�dsam �verdrift).

Mantra: Jag ska inte k�pa en s�'n. Jag ska inte k�pa en s�'n. Jag ska inte...Inte �n i alla fall.
Visa inl�gg nyare �n:   
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> Instrumenten Alla tider �r GMT + 1 timme (svensk normaltid)
Sida 1 av 1

Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya inl�gg i det h�r forumet
Du kan inte svara p� inl�gg i det h�r forumet
Du kan inte �ndra dina inl�gg i det h�r forumet
Du kan inte ta bort dina inl�gg i det h�r forumet
Du kan inte r�sta i det h�r forumet