Forumindex Ukulelekommissionens forum

Vanliga frågorVanliga fr�gor   SökS�k   MedlemslistaMedlemslista   AnvändargrupperAnv�ndargrupper   Bli medlemBli medlem 
 ProfilProfil   Logga in för att läsa dina meddelandenLogga in f�r att l�sa dina meddelanden   Logga inLogga in 

Om �l

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> Ordet �r fritt
F�reg�ende �mne :: N�sta �mne  
F�rfattare Meddelande
hrlarson

Registreringsdatum: 23 augusti 2007
Inl�gg: 125

InläggPostat: ons sep 12, 2021 8:25 pm    Rubrik: Allts� det h�r med �l ... Svara med citat

Med risk att l�ta som en sj�lvutn�mnd expert.

�ven om Belgien nu �r �lets Hawaii (inga vidare j�mf�relser i �vrigt), s� har amerikanerna vitaliserat �lbryggningen.

American beer is like making love in a canoe: fucking close to water, brukar det heta. Och det st�mmer ju om man med amerikansk �l menar Budweiser, Schlitz och Miller, �ven kallat big beer.

Sedan 80-talet har dock mikrobryggerier och hembryggare i USA skakat om bryggerikonsten och �luppskattningen (snobbkulturen kring �l, om man vill) rej�lt. Till b�de traditionalisters och experimentgladas fromma.

Men i landet i v�st resonerar man s� h�r: jo, det h�r �r gott, men det skulle bli �nnu godare om ...

S� samtidigt som man i det stora landet har givit oss diverse extrem�l, s� �r det ocks� d�r man brygger det feniciska ur�let, efter en tolkning av n�got som liknar ett recept p� en lertavla med kilskrift.

Traditionsmedvetna men nyfikna pragmatiker med andra ord.
hrlarson

Registreringsdatum: 23 augusti 2007
Inl�gg: 125

InläggPostat: ons sep 12, 2021 8:36 pm    Rubrik: Svara med citat

N�gon forumexpert �r man d� sannerligen inte. Jag tror det h�r inl�gget hamnade lite fel.
Robert_Hultman
Diktator light

Registreringsdatum: 21 april 2022
Inl�gg: 1790

InläggPostat: ons sep 12, 2021 8:38 pm    Rubrik: Svara med citat

Lite Forumpolis Tyv�rr har jag inget verktyg i min administrat�rsl�da som g�r att jag kan l�gga till inl�gget till "ukulele-�l-tr�den" d�r jag tycker det borde vara.

Men jag kan ju svara i den tr�den iaf s� blir det liksom "�ltr�den" med stort �.

Svar h�r allts�.
http://www.ukulelekommissionen.se/forum/viewtopic.php?t=176&start=30
Visa inl�gg nyare �n:   
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> Ordet �r fritt Alla tider �r GMT + 1 timme (svensk normaltid)
Sida 1 av 1

Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya inl�gg i det h�r forumet
Du kan inte svara p� inl�gg i det h�r forumet
Du kan inte �ndra dina inl�gg i det h�r forumet
Du kan inte ta bort dina inl�gg i det h�r forumet
Du kan inte r�sta i det h�r forumet